Hoe ga jij om met andersdenkenden ttv Corona

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Maslov, Oct 17, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

#101 Wellesnietes, Oct 18, 2020
    Last edited by a moderator: Oct 18, 2020
    Op zich niet maar op bijv mijn tijdlijn zijn het toevallig wel altijd dezelfde die pro zwarte Piet zijn (en vooral rare Posts daarover doen) fervent FVD stemmers(of dat weet ik niet eens ze delen gewoon veel vreemde artikelen van FVD of als de overheid iets doet/besluit) en altijd vage artikelen van vage sites delen en nu de meest vreemde complottheorieën of Corona neergooien. Overigens denk ik dus eerder dat het mensen zijn die heel ontevreden zijn met het feit dat ze in NL wonen en niet met social media kunnen omgaan :roflmao: Maar ik vind dat dus wel idiote mensen inderdaad. Al komt dat meer door het gedrag van het op Facebook gooien dan om wat ze vinden of aanhangen. Dat interesseert me minder. Ik vind “gewone kritische andersdenkende” mensen prima en ook geen idioten. Het is toch prima als iemand een andere mening heeft. Ik ben het zelf ook niet eens met alle maatregelen maar ben ook niet een idioot. Gelukkig kan ik op FB gewoon zulke mensen blokkeren maar als het je familie of vrienden betreft lijkt me dat we moeilijk. Het is namelijk lastig als je de mening of wens van een ander niet respecteert.

Het is wel lastig. Zoals ts ook schetst ze wil graag gewoon samen zijn met haar familie maar die zijn heel extreem. Zo te horen altijd al maar Corona versterkt dat. Het is jammer dat het zoveel verdeeldheid brengt. Want voor ts gaan ze duidelijk wel over haar grens heen en daar wordt helaas geen rekening mee gehouden.

En persoonlijk vind ik boodschappen wassen best extreem.

Zara75 likes this.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Maar kritisch zijn betekend niet direct dat je complottheorieën aanhoudt, of niet elke kritische gedachte is een complottheorie en dat wordt soms wel zo afgedaan.
    Ik vind dat "Nederland" nu met Corona weinig openstaan voor kritisch noten.
    Niet alles klakkeloos geloven wat de overheid meldt betekend niet direct dat je een complotidioot bent.

@ts, ik ben wel met je eens dat wat jij beschrijft best extreem is. Al is wat je over je vader schrijft een veelgehoorde gedachte van gelovigen. Zij menen ook dat wanneer de Here vindt dat hun tijd gekomen is dat ook gebeurd.
    Op zich maakt het mij persoonlijk niet uit wat mensen om mij heen denken zolang ze maar niet over mijn grens heen gaan.
    Dus dingen waar jij je echt persoonlijk onveilig/onprettig bij voelt moet je afhouden. Dan zou ik dat contact de komende tijd bij beeldbellen enz houden.
    Ik heb het hier met 2 mensen precies andersom. Zijn doodsbang voor Corona en tetteren de hele dag dat de scholen dicht moeten, Nederland maanden in een totale lockdown moet. Daar heb ik dus weinig mee. Die mensen ontvolg ik tijdelijk op fb (zitten wel in mn directe kring) en ik heb na een aantal artikelen ook gevraagd al die bangmakerij niet meer per app naar mij te versturen.

Amarens and Zara75 like this.
  3. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik had mijn post nog aangepast omdat ik niet lekker aan het omschrijven was. Maar ik bedoel inderdaad hetzelfde :)

Zara75 and tuc like this.
  4. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Wij noemen hier thuis zowel de complotdenkers als de boodschapwassers coronawappies :roflmao::|

mutskuh, Maan14, Zara75 and 4 others like this.
  5. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Zoals ik al zei: zijn de mensen die anti-mondkapjes ook de pro zwarte piet mensen op MIJN fb. Ik zeg niet dat het overal zo is, maar wel op
    MIJN fb. Het valt me altijd op dat je heel vaak in discussie gaat met berichten van anderen, tuc. Ik zou het fijner vinden als je je eigen mening in een nieuw bericht uitlegt zonder telkens een quote van een ander te gebruiken. Anders voelt het telkens als een aanval of trollenactie. Iedereen heeft een eigen mening, maar niet iedereen wil telkens een discussie. Of een ander moet er om vragen, maar dat is natuurlijk een ander verhaal.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Hebben jullie ook net Lubach gezien over complottheorieën... echt vet deprimerend allemaal.
    Ik hoop wel dat youtube er iets aan gaat doen, volgens mij is facebook al wel goed bezig... een kennis deelde een meme over mondkapjes en daar had facebook een bericht bij gezet dat haar post aantoonbaar foute informatie bevat. Dat lijkt me ook beter dan zomaar posts verwijderen.

Wellesnietes likes this.
  7. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

May 17, 2020
    1,603
    1,732
    113
    Er wordt in dit topic juist in reacties duidelijk onderscheid gemaakt tussen kritisch denkenden en complottheorie-aanhangers.
    Daarnaast vind ik dat (de regering in) Nederland juist (te?) veel open staat voor kritische noten. Al vanaf het begin (denk aan sluiten van de scholen). Later werden er steeds ontzettend veel uitzonderingen gemaakt op bepaalde maatregelen vanwege de kritiek erop vanuit verschillende hoeken. De maatregelen werden er hierdoor ook niet duidelijker op. Dus was daar weer kritiek op. Sinds de laatste persconferentie zijn de maatregelen een stuk eenduidiger, en nu komen restaurants in opstand en trekken naar de rechter. Er is een groep mensen die vinden de maatregelen te streng, een andere groep niet streng genoeg. Ik word juist gek van alle kritiek die geleverd wordt en zou willen dat mensen wat minder kritisch worden en zich neerleggen bij de maatregelen..:oops:

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Oh hier familieleden due leven alsof corona niet bestaat maar gewoon een budget film in de bios was.

Wij zitten in "standje maart" behalve dat mn man voor de klas moet staan en dochter nog kdv heeft. Fysiek bezoek zijn 3 mensen die we regelmatig zien (grootouders) sinds eind april. (vader ging toen verder achteruit, dus die deur open gezet en de rest gesloten)

En dan 3 losse keuze contacten (allen eenmalig): Man heeft nog 1 vriend gezien live, ik nog 1 vriendin 4mnd terug en 1 vriend is bij ons langs geweest ivm koophuis. Dat is de telling sinds februari.

En dan de oudere familieleden die langskwamen bij mn vader in zn laatste fase en uitvaart. Wij hielpen als mantelzorgers daar dus wel op afstand en maar een paar per dag, meer trok hij toch niet.

De relatie met die anderen familieleden is dermate verwaterd door de jaren heen dat ik er weinig last van heb dat ik ze niet zie (en nauwelijks spreek). Dochter kent ze ook niet, weet dat ze erbij horen maar naam kent ze niet, tenzij ik hem voorzeg.

Zij hun keuze en ik derhalve de mijne. Ik blijf weg en waar we elkaar door omstandigheden nu toch treffen gaat er aan mijn kant een schep bovenop met die regels. Die 1.5 meter wordt spontaan 2 meter zeg maar.

Prima dat zij t onzin vinden, maar ik heb een kind met een longgeschiedenis en ben mantelzorger hun keuzes kan ik me niet permitteren.

Qua kind zou het geen verhoogd risico geven, maar vorige kerst lag ze bijna op de IC ivm benauwdheid, ik heb gewoon geen trek in weer een klap op die longen én met al t gezeik er omheen en nu nog ongetwijfeld de extra problemen (protocollen etc) vanwege corona. En daarbij we hadden ook geen directe vluchten, dus ik neem ook weer niet alles voor zoete koek aan en ben met haar en dr longen gewoon voorzichtig.

En evt. discussie ram ik gelijk dood. Of pro- of anti-maatregelen uiteindelijk de juiste blijken te zijn, zal me een worst wezen. Ik moet mezelf in de spiegel aan kunnen kijken áls er een gevolg uit komt en ik neem nu dus ook de besluiten en keuzes om iets wel of niet te doen met die verantwoording in gedachten.

En nee niet iedereen gaat dood, of moet naar het ziekenhuis, maar jong en oud, ongeacht evt onderliggend lijden kúnnen ook geraakt worden door langdurig (aanhoudende?) restschade waar ook de hersenstichting onderzoek naar gaat doen want t heeft wel de kenmerken van hersenletsel.

Geef mijn portie dus maar aan fikkie, ik heb mn hersens en mn energieniveau nog hard nodig, die volle 60% (slaapstoornis dochter sinds de afgelopen Kerst), en mn koffie is me heilig (verstoorde reuk heb ik geen trek in, no pun intended). Ik heb geen zin in die Corona loterij niet als deelnemer, noch als wervingsbureau.

Maev, Loveischocola and NiVa0230 like this.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Tja, ik denk dat dat dan jouw ding/probleem is, want op een DISCUSSIEforum is dat juist de bedoeling.

10. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ik vraag me dan af wat jij denkt. Wie blaast dit dan zo op? En vooral met welk doel?
    Denk je echt dat er mensen zijn die ons, de economie, ... kapot willen? Denk jij echt dat er mensen zijn die denken "kom laten we eens van een mug een olifant maken en de wereldorde en wereldeconomie op z'n kop zetten?
    Is een universitaire opleiding garantie voor iets? De wijsheid? Of wat? Ik zie hier in Leuven vooral de zogenaamde 'toekomst van het land', met name de studenten van de universiteit, op de oude markt vrolijk uit de bol gaan, lak hebben aan alle regels,.... Ik heb zelf een universitaire opleiding, maar schaam me kapot als ik deze taferelen zie!
    Je zegt respect te hebben voor iedereen, maar laat doorschijnen dat jouw vrienden met een universitair diploma toch wel iets betrouwbaarder zijn....

SAARC, Mar76, Syane and 5 others like this.
  11. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    welnee, je kan ook gewoon je mening geven zonder te citeren, je doet net alsof je MOET discussiëren. Alsof je gedwongen wordt:roflmao: Nou ik laat het hierbij, want ik heb het je al vaker gezegd maar het komt toch niet aan.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom kijk je dan niet naar andere berichten? Iedereen doet dat toch zo hier?
    Dat je het niet met mij eens ben kan ik inkomen hoor, maar wat er niet goed is aan mijn manier van forummen snap ik echt niet.
    Er wordt toch continue gequot en op elkaar gereageerd?

citroenrasp likes this.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,469
    8,617
    113
    Female
    De één vind het heerlijk om alleen maar te antwoorden op verschillende topics en een beetje te lezen, de ander vind het leuker om topics actief te volgen en mee te doen met de discussie. Niets mis mee toch. Jij houdt daar niet van, dus doe je daar niet aan mee. Prima. Maar slaat natuurlijk nergens op op om een ander daar dan op aan te spreken. Als iedereen namelijk forumt zoals jij, dan is het forum echt zo doodgebloed. En dat bedoel ik niet negatief, iedereen heeft zo gewoon zn eigen manier van forummen. En dat is allemaal prima:thumup:

tuc likes this.
  14. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,805
    1,621
    113
    In mijn schoonfamilie zijn er geen verschillende opvattingen over corona. Maar wel andere opvattingen die erg met elkaar botsen. En ja, daar zijn we ons wel van bewust. De schoonouders houden het gezin bij elkaar. We komen al jaren verplicht "gezellig" samen op verjaardagen en kerst e.d. En dan doen we ook echt wel ons best om een onderwerp te zoeken waar we het wel over kunnen hebben en zijn allemaal lief en aardig naar elkaar. Maar als de ouders er straks niet meer zijn denk ik niet dat we elkaar nog gaan zien.

En ja dan ben je familie. Maar we zijn dusdanig anders dat we helemaal niet de behoefte hebben om die familieband intact te houden. Wat natuurlijk niet betekend dat we ruzie hebben en als er iets is zullen we echt wel voor elkaar klaar staan. Maar "gezellig" bij elkaar komen zal dan wel ophouden.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,492
    13,946
    113
    Female
    Als je hier vaker de discussies zou lezen, dan zou je weten dat mensen die kritisch zijn, hier vaak als dom worden weggezet. Daarom gaf ik het opleidingsniveau aan. En dat men in de gezondheidszorg werkt, dat lijkt mij zeker relevant. In de gezondheidszorg zie en hoor je een stuk meer dan wanneer je alleen maar de media volgt.

En waarom men bewust de economie kapot maakt en een bijna dictatoriale spoedwet er door drukt, vind ik een goede vraag, ik ben nog steeds opzoek naar het antwoord. En ja, dat is niet aleen in Nederland, maar wereldwijd. Echter denk ik dat corona nu de ideale smoes was om dit door te drukken. Mensen via de media angst aanpraten en indoctrineren zodat het grootste gedeelte niet eens door heeft wat er, achter de schermen afgezien van corona nog meer gebeurt. Dat vind ik een zeer kwalijke zaak.
    En waarom men nu corona gebruikt en niet sars, de rs epidemie van 2016 of de influenza epidemie in de winter van 2017/2018? Geen idee, maar daar komen we vast nog wel een keer achter.

sannever, Luna86, citroenrasp and 2 others like this.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    En wat gebeurt achter de schermen concreet?

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ik pik er nu gewoon even één ding uit, wat ik steeds zie terugkomen.
    Roepen dat corona gewoon een griep is, heeft werkelijk niets met kritisch denken te maken. Corona zien als een gewone griep IS geen mening. Het IS namelijk geen gewone griep. Dat is al lang en breed duidelijk, bewezen en onderbouwd.
    Prima als jij het wel zo ziet, maar dan alsjeblieft niet onder het mom van kritisch denken.

Syane, Maslov, Emilie69 and 1 other person like this.
  18. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,395
    1,174
    113
    Dat ik het niet overal mee eens ben. Simpel

19. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam

Dat zegt ze toch ook niet?

tuc likes this.
  20. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Misschien wil je de podcast nog een keer delen? Daar wordt precies uitgelegd hoe het politiek zover gekomen is...

Share This Page