Hoe ga jij om met andersdenkenden ttv Corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door Maslov, 17 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Maar dan heb je het niet specifiek over dit stukje van zondag toch? Want ik kan me niet voorstellen dat gewone kritische mensen het eens zijn met de onzin die bijv. Lange Frans uitkraamt? Wat mij betreft werden hier wel de extreme complotdenkers (oh en die zijn er zat, ik heb er al 3 in mijn familie) op de hak genomen. Deze mensen zijn vrij idioot toch, mijmeren over het doodschieten van Mark Rutte? Die mensen mogen ook best als idioot worden weggezet want het is ook idioot en heeft niets meer met kritisch op maatregelen te maken.

    En verder vind ik hem eigenlijk altijd wel kritisch op alles. Ook op Grapperhaus of het koningshuis of de politiek.
     
    DutchPrincess, Zara75, Zoe123 en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja die mensen van zondag waren ook best bijzonder. Ik ben ook kritisch, maar geloven dat bill gates ons allemaal gaat chippen is wel van een hele andere orde.
     
    Chayammy, Zara75, GroeneBomen en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.703
    42.533
    113
    Nee nee daar heb ik het niet over idd. Ik heb elke aflevering van Lubach gezien, ook voor Corona en ook tijdens. Ik zie daarin een wezelijk verschil. En doel dus op alle afleveringen, ik neem aan dat geen enkel weldenkend mens begrip kan op brengen voor het doodschieten van Mark Rutte of andere kamerleden.
     
    amdaa en Wellesnietes vinden dit leuk.
  4. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Nee ik hoop het inderdaad ook niet!
     
    tuc vindt dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.703
    42.533
    113
    Ik doel dus ook niet op afgelopen zondag. In meerdere afleveringen legt hij maatregelen uit, waaronder de mondkapjes bv en doet dan echt alsof je debiel bent als je dat niet wil of niet mee eens bent.
    De complotdenkers vind ik wel.idiote ideeën hebben.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  6. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam

    Tja, ik vond het zelf wel meevallen. Hij gaf vooral aan dat ze het op een idiote manier hadden aangepakt met die mondkapjes (en daar ben ik het wel mee eens).
     
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Maar hij is toch ook wel in eerdere uitzendingen kritisch geweest over de maatregelen? Dat hij er zo’n quizje van maakte met dat hulpje van hem en dat niemand er wat van snapte...
    Ik heb altijd eerder het idee dat het lijntje andersom ligt... dat als Lubach iets bespreekt in zijn programma dat het dan in de week er na ook op de politieke agenda staat. Zoals de vragen over het testbeleid en de roep om een routekaart.
    Maar goed ik vind ook niet alles van hem even sterk, maar het ging in dit topic over complotdenkers en hoe je daar mee om moet gaan. Niet over “Alles wat Lubach roept is waar en geweldig”;)
     
    suus1983, Eppo82, Aszz en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ik had even geen tijd om te reageren maar ik begrijp precies wat je bedoelt. Het meest pijnlijke vond ik het spotten met de kinderen die hun eindexamen niet konden doen met als opmerking dat dat middelbare schooldiploma nergens voor nodig is. Dat vond ik triest ipv grappig.
     
    tuc vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die opmerking heb ik gemist. Ik denk toch ook wel dat veel met een knipoog is. Mijn zoon heeft ieder geval zijn diploma in the pocket en ik hoop heel erg dat de lichting eindexamenleerlingen dit schooljaar een normaal examen kunnen doen. Was best een stressvol gebeuren, dan weer wel en dan weer niet. We zullen het ieder geval nooit meer vergeten ;)
     
  10. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    813
    1.050
    93
    Vrouw
    Zo zag ik het ook meer inderdaad, waarbij die routekaart echt heel opvallend was.
    Ook nu waarbij het YouTube kanaal van Lange Frans is verwijderd (niet vanuit de overheid uiteraard, maar ook een voorbeeld van het andersom-lijntje).

    Hmm ik vraag me het af, hij zaagde toen ook behoorlijk door over die sleepwet toch?
     
  11. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Ik vond de laatste aflevering erg goed. Omdat hij duidelijk laat zien hoe mensen van kritisch denken (wat prima is) heel snel naar gevaarlijk denken gaan. En dat de mensen die geloven in complottheorieën echt geen klein clubje gekkies meer zijn. Maar dat het er meer worden vanwege angst, onbegrip voor het beleid of gewoon minder draagkracht of vermogen om zaken te kunnen doorzien.

    De uitleg van de fuik waarin je kunt belanden. En dat die ervoor kan zorgen dat mensen ook echt gewelddadig worden. Of het normaal vinden dat anderen gewoon praten over bedreigingen of doden van politici.

    Ik denk zeker dat hij invloed heeft. Maar het is ook tijd dat sociale media ingrijpen omdat je ziet hoe gevaarlijk dat kan zijn. Mensen die alles op internet voor waar aannemen of niet meer in wetenschap geloven (feiten bestaan niet).
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Hoewel ik het niet overal mee eens ben qua maatregelen etc., die complot theorieën gaan mij echt te ver.. evenals het uitschelden, intimideren en bedreigen van politici. Je zou je moeten schamen als je daar met je telefoon staat te filmen en politici staat uit te schelden. Echt niet normaal.
    Vond het dan ook wel een goed onderwerp van Lubach.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    #173 GroeneBomen, 22 okt 2020
    Laatst bewerkt: 22 okt 2020
    Ik heb nu in mijn directe kring die van liefhebbende hippie naar bizarre complotdenker gaat. Als in: alle machtshebbers zijn pedofielen, bill gates chipt ons, arjen lubach is puur vergif en doet aan karaktermoord, snappen dat mensen de nos willen aanvallen want dat roepen ze op zich af,trump is geweldig, 5g is dodelijk, we zoemen in de verkeerde frequentie, knuffelen helpt tegen Corona... want het is immers maar nep.

    Enige dat ik kon zeggen dat de bezuinigingen in de ggz tragisch merkbaar zijn, lopen ongelooflijk veel mensen los rond zonder hulp met bizarre waanbeelden....

    (Gelukkig krijgt hij eigenlijk alleen maar kritische van mensen die ook vinden dat hij is doorgeslagen ipv halleluja en amen van gelijkdenkenden. Gelukkig houdt hij wel afstand uit respect voor zijn medevrijwilligers die wel het virus serieus nemen en zijn de antwoorden ook zeer uitgebreid. Je krijgt nooit terug 'dom schaap'. Dat hij open staat voor discussie vind ik positief)
     
  14. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Sorry mijn zeer ongezouten mening,..

    Ik vind die andersdenkenden super egoïstisch! Ik noem ze ook waanzin gekkies. Deze mensen zijn nooit in aanraking gekomen met het virus of als ze het gehad hebben, vast en alleen een hoestbui en thats it, waardoor ze het afzetten als "het is maar een griepje".

    Nou ik ben 36 jaar, eet gezond, ben gezond, en lig nu al 7 dagen in bed met benauwdheid, koorts die tegen de 39 graden tikt, smaak/reukverlies, kan me nergens op concentreren, haarverlies, extreme hoofdpijn, supermoe en me gewoon zo bagger voelen! Ik heb griep mee gemaakt, maar dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt! JA, de overlevingskans is groot, maar wie belooft jou dat? Mijn vader was positief getest, heeft een waslijst aan gezondheidskwalen waardoor we zo bang waren dat het voor hem verkeerd zou uitpakken, maar gelukkig heeft hij er alleen een hoestbui aan over gehouden. Het is dan ook duidelijk dat elke persoon anders kan reageren op dit virus. Je hebt geen zekerheid of jou lichaam wel zo sterk en gezond is die indringers tegen te gaan. En dat maakt het zo gevaarlijk. En dan staan zulke (sorry! Heb er geen andere woorden voor) mafketels in grote groepen hun complottheorieën te uiten, vind het ronduit bizar. Plus het is een dikke middelvinger naar de zorg. Ik werk toevallig in de zorg waar ik de afgelopen maanden meer als 40 uur een slag in de rondte werkte voordat ik ziek werd.
     
    Anouk2005, Zara75, Kleintjuh85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Fearfull Beterschap en bedankt voor jouw inzet!
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  16. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Beterschap, wat heftig!!
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  17. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Ik denk anders. Houd mij verder wel aan de maatregelen. Ben ik nu ook een egoïst?

    Jij ervoer de griep misschien als minder heftig dan wat jij nu ervaart.
    Ik ken echter iemand die als gevolg van de griep een longontsteking kreeg en heel lang aan de beademing heeft gelegen. In een jaar dat alle ic's overvol lagen (dit werd ons daar verteld door de artsen) door mensen bij wie die griep ook zo ontzettend ernstig verliep. We werden als hele familie erbij geroepen omdat de kans zeer aanwezig was dat wij afscheid moesten nemen van deze jonge, verder gezonde, persoon.
    Ik neem aan als die griep weer heerst jij natuurlijk ook voorop de barricade staat om te pleiten voor 1,5 meter afstand (ook buiten), (niet werkende) mondkapjes, zoveel mogelijk thuiswerken, geen verjaardagsfeestjes, landelijk de handen stuk wassen en zo nodig alle scholen en universiteiten dicht. Dank je wel alvast daarvoor!

    Neemt niet weg dat ik het heel vervelend voor jou vind dat jij je nu zo beroerd voelt. Ik wens je dan ook oprecht beterschap. Ik maart heb ik mij ook zo gevoeld, denk dat ik het toen te pakken had, maar toen werd er niet getest.
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  18. DutchPrincess

    DutchPrincess Niet meer actief

    Dat zou ik niet eens durven. Ben doodsbang van politie. En lange Frans vind ik gestoord.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  19. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Dat is een hoge uitzondering. Iemand die op zo'n jonge leeftijd door het influenza virus aan de beademing moest. Dat hoor je niet vaak en dit is dan ook echt de eerste keer dat ik dit lees. Maar hoe je het went of keert, het griepvirus is niet te vergelijken met een Corona virus. Van griep bouwen we antistoffen op die we gehele leven bij ons dragen, zodra we griep krijgen herkent onze lichaam het snel en komt over tot actie. Ja de één heeft het wat moeilijker als de ander en de virus kan dodelijk zijn voor vooral de ouderen. Dit heb ik gemerkt in mijn werk omgeving. Maar er is ook een vaccin voor het virus en dat heb je met corona helemaal niet. Plus corona is gewoon onwijs veel besmettelijker dan het griepvirus. Daar heb je deze maatregelen wel voor nodig en als het dan betekent dat je een verjaardag moet cancelen dan is het maar zo of dat je afstand neemt idem. En handen stuk wassen, dat deed ik gelukkig al voor de corona uitbraak maar dat is een stukje hygiëne die je zelf moet bezitten. Mondkapjes plicht zou ideaal zijn. In Italië droegen ze al vanaf de eerste dag lockdown mondkapjes. Nou het gaat stukken beter met Italië dan hier. En als je die beelden voor je haalt van in maart dan zou je haast denken, met dat land komt het nooit goed. Maar omdat ze zich uitstekend aan de maatregelen hebben gehouden en niet als pippo's hutjemutje op elkaar aan het demonstreren zijn geweest, is bijna alles weer de oude. Fijn toch?

    Ik vraag mij dan af, al die andersdenkenden hebben zij dan geen respect voor de zorg? Hebben zij dan totaal geen respect voor hun naasten zoals opa's en oma's? En stel dat zo'n persoon het krijgt en hij/zij moet in ernstige toestand opgenomen worden, is diegene dan nog bereid voet bij stuk te houden dat het alleen maar een "griepje" is? Je kan er anders over denken, maar blijf aub thuis denken zonder dat je daarmee anderen onnodig in gevaar brengt!
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.835
    113
    Vrouw
    Huh, volg jij het nieuws wel?
     
    Spectre en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina