Onze dochter is nu 7 maanden oud. Sinds dat zij geboren is heeft ze nog geen nacht doorgeslapen. Ze heeft tot 6 maanden ingebakerd gelegen in de pacco, omdat ze anders niet kon slapen en veel te veel bewoog. Nu zij we daarmee gestopt omdat ze al om kon rollen naar haar buik toe. Ze slaapt nog wel met sokjes om haar hand tegen het krabben en een slaapzakje zonder mouwen. Overdag wordt ze wel in bed gestopt als we merken dat ze moe is. Ze blijft vaak genoeg gewoon wakker en huilt of maakt geluidjes. Ze kan dit uren volhouden en dan halen we haar maar uit bed op ten duur. Soms slaapt ze heel kort. Ze krijgt ook nog steeds eten om de 3-4 uur, en dit kan een flesje(met pap), potje of broodkorstje zijn. Ook in de avond en nacht wordt ze nog wakker om de (maximaal.) 3 uur. Maar erg wisselvallig elke nacht. Ook is ze erg hyperactief als ze wakker is of moet slapen. Wij vragen ons dan ook af of ze wel voldoende slaap krijgt. Ze ligt naar ons weten geen 8 uur te slapen per dag. (24u) en/ of dit dan schadelijk is voor de ontwikkeling. En zo ja wat?
Onze zoon (9 maanden) heeft ook nog geen nacht doorgeslapen, slaapt overdag met geluk 2 x 30 min en gaat daardoor rond 17:30 vaak al naar bed, wordt dan nog rond 22:00 wakker voor bv en halverwege de nacht, uur of 3, ook nog een keer. Slaapt dan tot 07:30 ongeveer. Zo'n beetje hetzelfde verhaal als jou.. Soms zelfs paarse kringen onder z'n ogen, maar als ie niet wil slapen, dan niet. Als ze verder goed groeit en er zelf niet chagrijnig van is kan je er niet veel aan doen denk ik..
Hier een zoon van 22 maanden en slaapt nu af en toe een nacht door. Tot net na een jaar nachtvoedingen gehad en overdag ook vaak wat eten of een flesje. Slapen was hier drama. Ging soms slapen, leek dan ver weg,maar als'er een vliegtuig overkwam was hij weer wakker, of een auto startte, of telefoon of..of.. Zoon is/was heel druk. Hoe drukker hoe vermoeider. Zoon sliep vaster en beter als hij in onze buurt was, in ons bed lag. Heeft heel vaak in de wandelwagen in de voetenzak liggen slapen. Nee, dat was niet ideaal, maar een kindje van een half jaar dat te weinig slaapt... Veel huilen, door vermoeidheid slecht eten/drinken, door honger snel wakker. Alles hing met elkaar samen. Ik heb een periode vaak in t hoekje van de bank gezeten,kinderwagen voor mn neus, wiebelen tot hij sliep en dan drie kwartier later weer wakker. Dat zo'n drie keer overdag. Het vreet energie van je. Weet je zeker dat er geen medische oorzaak is? Tandjes ofzo? Oortjes? Elk tandje wat hier doorkomt/doorkwam gaf allerlei klachten Mn zoon slaapt nu nog een middagdutje en slaapt s avonds meestal net voor half negen. Laten hem vaak in ons bed in slaap vallen en leggen hem over in zn eigen bed (wat bij ons op de kamer staat) als we naar bed gaan. Soms slaapt'hij ook tussenin. Of dat slaaptekort echt gevolgen heeft weet ik niet. Hier merk ik dat eten,drinken,dingen leren beter gaan als er goed geslapen word. Voel me zelf ook beter als ik minstens vijf uur achter elkaar kan slapen. Sterkte ermee hoor!