Hoe ga jij om met nieuwsgierige vragen/tactloze opmerkingen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Martini, 11 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Ik merk ook dat je sommige mensen gewoon moet opvoeden.
    De beslissing dat je graag kinderen wilt is al gemaakt, maar dat ze dan vanzelf komen is niet zo.

Wij zijn een maand of 3 geleden begonnen met het te zeggen tegen mensen die erom vroegen. 'We willen ze heel grag, maar het gaat niet altijd zoals je zelf zou willen..'
    Men schrikt dan vaak van hun eigen vraag. Echt geinteresseerde mensen vragen op een informatieve toonverder en anderen houden verschrikt hun mond en praten er niet meer over.

2. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Bij mijn ouders komt natuurlijk ook wel eens de vraag wanneer zij opa en oma worden. Zij zeggen dan altijd: 'dat is de beslissing van mijn kinderen, maar over een jaar op 4/5 denk ik dat we toch wel een kleinkind hebben.' (ze weten van onze kinderwens)
    Ik vind dit een heel mooi antwoord van ze. Trouwens, datzelfde antwoord gaven ze ook al toen we het hun nogniet verteld hadden :)

3. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Haha Druif dat zijn zeker wel goede antwoorden, ik denk dat dat het beste is.. een scherpe opmerking terug. Misschien dat ze in het vervolg dan wel 2 keer denken voor ze de vraag weer willen stellen!
    Bij mij weet eigenlijk iedereen ervan af dat we een kindje willen, dat is ook echt overduidelijk... en mijn vriend is zo trots dat we er eindelijk voor gaan dat hij zn mond niet kan houden, dus ook wij krijgen opmerkingen van 'ben je nou al eens zwanger?' en 'het duurt wel lang he?' Als we niks hadden gezegd was dit niet zo geweest, gezien mijn leeftijd verwachten mensen dit nog niet echt! Af en toe is het vervelend dat ze alles weten, maar goed dat is mijn eigen schuld, en als ik het er niet over wil hebben laat ik dat goed merken. De grappigste opmerking tot nu toe was tegen mij vriend van een vriend van hem 'is ze nou nog niet zwanger? moet ik het soms even doen?' Haha, daar kon ik nog wel om lachen maar de serieuze vragen ben ik zat!'

4. Niet meer actief

of als je een opmerking krijgt van ''nou, zijn jullie al bezig?''
    en dan dom kijken van ''waarmee bezig?''
    - ''met kinderen maken ... ?''
    -dan zeg ik altijd :''nou ja oefening baart kunst he!''
    dan geven ze me altijd gelijk en dan houden ze erover op. MOOI!

xxx Swiggy

Deel Deze Pagina