hoe gaan de MANNEN om met beeb-wens?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door klingel, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @tess: wat lief van hem!

@suus: ik denk dat jij met de gemiddelde man te maken hebt hoor ;) wel betrokken, maar niet al dat gedoe wat betreft de eisprong hihi

mijn ventje heeft gisteren zelfs met mij "hoe word ik mama in amsterdam zuid" gekeken en ik zag regelmatig een glimlach. Hij hoopte er alleen op dat ik geen gucci draagzak wilde en geen kasjmere babypakjes van maar liefst 120 euro! waaaaaahhh

2. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Leuk topic! :D

Mijn vriend is ook een stuk geduldiger dan ik, maar bij mij komt het meer omdat ik denk ik de medische molen in moet, terwijl ik van mijn dochter door de pil heen zwanger ben geraakt. Oke ik had toen medicijnen die niet samenkonden met de pil, waar ik achteraf pas ben achter gekomen toen ik al op mijn eindje liep. Fijn zo'n dokter. Maar heb een schat van een dochter. Dat is overigens niet zijn dochter.
    Wij zijn eigenlijk al snel tot de conclusie gekomen dat we nog een kindje willen, en omdat ik aan de prikpil was, ben ik er in december al mee gestopt, het werkt dan nog 3 maanden, en daarna hadden we zoiets van, we zien het wel.

Maar hij zou het wel geweldig vinden als het raak zou zijn.

3. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Goeiemorgen!

Das wel héél lief van je, maar ik hoop dat we gewoon met z'n allen voor een hele babyboom gaan zorgen! ;)

4. bokje

bokje Nieuw lid

22 sep 2008
    3
    0
    0
    verzorgende
    hillegom
    Hoi iedereen,

zeker een interesant onderwerp.
    Mannen komen van mars,vrouwen komen van venus.......hahaha zeker waar.
    Mijn man vind ook dat we er niet zo mee bezig moeten zijn en wilt zich er niet zo in verdiepen.
    Hij wilt het wel graag maar het moet eerst maar zover zijn.
    Hij heeft zoiets van "als het zover is dan lees ik er wel over."
    Nuchtere mannen he?
    Ik denk ook wel dat we dat nodig hebben en dat het ook een reden heeft dat we zo anders zijn.
    Anders zouden we gek worden toch?Je vind niet voor niets geen zwangerschappagina's voor de man.Toch?

Maar ik geef toe dat ik het ook soms wel jammer vind hoor dat we er niet samen over keuvelen.... :-#

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wij zouden helemaal nog niet voor een kindje gaan.
    Ik wilde wel maar hij nog niet.
    Tja als je dan je rubber niet gebruikt dan kun je zwanger raken en jawel voordat we op vakantie gingen had ik een positieve test in mijn handen.
    Helaas is dit mis gegaan maar de hele gebeurtenis heeft wel iets los gemaakt in hem.
    Hij vraagt elke week wel hoe het lichamelijk gaat en of er al iets bekent is qua ei sprong of ongi.
    Hij si super bezorgt en is er nu toch ook wel mee bezig.
    Natuurlijk niet zo erg als ik maar dat komt omdat ik gewoon gestoord wordt van het onzekere gevoel wat ik heb.

6. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Spannend Kimmeding, ik hoop dat het snel raak is voor je!

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dat hoop ik ook.
    Dit weekend weer testen en als die niks zegt volgend weekend weer.
    Als er dan niets uit is gekomen dan ga ik naar de HA.

8. Drieske32

Drieske32 Actief lid

28 jul 2008
    346
    0
    0
    management assistente
    overijssel
    Hoi allemaal.

Leuk topic Klingel! :thumup:

Mijn mannetje wil ook heel graag een kleintje erbij. Onze zoon is nu 17 maanden en we vinden het helemaal geweldig. Vorig jaar november hebben we een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad en hij was erg ongerust. Ik mocht tot en met mei 2008 niet zwanger worden ivm medicatie die ik kreeg om de "vrucht" te verwijderen uit mijn lichaam. Sinds juni gaan we er weer vol voor.

Maar ik moet niet aankomen met ovulatietesten, want dan voelt hij een bepaalde druk waarbij hij het meer "moeten" vind dan dat we het gewoon proberen. Soms lukt het dan ook niet echt.. :oops:
    Het romantische is er dan een beetje af en dat vind hij erg jammer.

Hij begrijpt absoluut dat ik heel graag wil en dat ik mijn ei niet wil missen, maar iets minder druk is iets prettiger voor hem.

Mijn hubbie leeft in alles met me mee. Als ik emotioneel ben, snapt hij het heel goed en steunt me in alles. Hij huilt niet als ik ongi geworden ben, maar vind het jammer en zegt dat we weer een boel moeten klussen om het volgende ei dan maar niet te missen! Optimist 1e klas!
    :D

9. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    ik kan er gelukkig met mijn vriend er goed over praten. vooral nu ik al meer dan een week overtijd ben.Maar ik merk wel dat ik er met mijn vriendin er beter over praat omdat zij mijn gevoel begrijpt

10. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Lees ik het goed dat je morgen al mag testen, Drieske? Spannend!

Mijn ervaring leert dat het beter is om je man helemaal niet betrekken bij de ovulatietesten!

Die van mij vond het dan ook ineens een stuk minder leuk om te knutselen en werd het toch een stuk minder gezellig.
    Maar als ik niet zeg wanneer mijn ei is en ik ben gewoon heel erg "spontaan" in 'm bespringen, dan is ie blij!

Mannen zijn gewoon een beetje naief daarin, maar het werkt goed... hihi.

Ik ben nu gestopt met ovutesten,tempen en het hele circus. Ga het ff een maandje van me afzetten en probeer de spontaniteit weer een beetje terug te krijgen. Het moet nl. wel leuk blijven en na een tijdje sluipt het "moeten" er een beetje in en dat wilde ik nou net niet.

11. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Het heeft wel niets met deze topic te maken maar ik heb ook zitten denken om het eens van me af te zetten en er niet zo heel veel mee bezig te zijn. Tja of dat gaat lukken?

12. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    I know, maar ik ga proberen het voorbeeld van mijn wederhelft te volgen en het wat relaxter te benaderen.

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @ maar: ik doe met je mee!

geen tempen geen ovutesten en misschien zelfs wel geen forum..

;)

14. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0

Goed plan en voor wat betreft dit forum... het heeft mij wel heel veel rust gegeven de vorige keer! Gewoon ff geen opgefokt gedoe en rammelende eierstokken. Geeft echt rust en je geniet weer van dingen die je leuk vond voordat je met beebs krijgen bezig was! ;)

Ik ga deze ronde wel weer tempen trouwens, want dat wilde mijn ha....

Knuf

15. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    ik ben net bezig maar ik kan goed begrijpen hoe andere vrouwen zich moeten voelen maand na maand ik heb dan wel een negatieve test gehad maar ben nog niet ongesteld en als dit elke maand zo moet zijn dan is het wachten wel heel lang.Dus vrouwen die al een tijdje bezig zijn ik heb respect voor jullie gedult.

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik doe al geen temp en geen ovu testen juist omdat ik niet gestresst wil zijn is ook niet goed om een beeb te maken .

Forummen is voor mij juist ontspanning en vind het leuk om te lezen als er andere zwanger zijn .
    Ook is het leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die er heel veel aandenkt .
    En dat sommige je tips kunnen geven.
    Mijn HA had juist gezegt dat ik op Inet moest kijken en toen ik zei dat ik op deze site zat knikte hij goedkeurend.

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik doe deze ronde ook geen tempen en ovu testen. mn lichaam geeft vruchtbaarheid wel aan (nu! ;) ) dus daar vertrouw ik op!

het enige wat uiteraard nog wel een beetje geregiseerd is, is het klussen op deze dagen.

tja, manlief viel gisterav in slaap op bank..dus er moest wel even iets worden ingehaald vanmorgen!

ben blij dat ie daar braaf aan mee werkt want soms is het natuurlijk wel een beetje niet zo spontaan of romantisch hehehheh...

18. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Mijn mannetje heeft daar ook absoluut geen moeite mee...!

Tis daarom maar goed dat vrouwen kinderen kunnen krijgen misschien... haha

Deel Deze Pagina