Even off topic; @ Anouk, heb ook naar het filmpje gekeken, zit gewoon te janken achter de laptop. Wij hebben al een pracht van een zoon, hebben de enorme rijkdom al leren kennen en toch ben ik vreselijk ongeduldig als het gaat om opnieuw zwanger worden. Toen ik dit filmpje bekeek werd ik met een klap weer met twee benen op de grond gezet; wat een flauwekul dat ik zo ongeduldig doe... Ik heb geen enkel recht van spreken. Liefs
Vanaf het moment dat we hebben besloten om echt voor een kindje te gaan is hij heel meelevend. Hij leest erover, praat erover, wil graag klussen alleen hij wil het niet 'moeten', het moet leuk en spontaan blijven. Van het weekend waren we in een babyzaak om voor ons nichtje een cadeautje te kopen en ik zag daar zo'n fantastische knuffel staan, ik MOEST die hebben en hij kijkt dan alleen maar wat grinnikend en laat me gewoon mijn gang maar gaan. Op de verjaardag van ons nichtje was mijn man degene die het meeste met de kindjes heeft gespeeld, dat deed hij eerst minder en nu genoot hij er echt van. ik weet niet of jullie mannen het ook doen, maar de mijne zit ook meer aan mijn buik Hij let ook op of ik geen verkeerde dingen eet en hij legt iedere avond het foliumzuur-pilletje bij mijn bord (ik kook en hij dekt de tafel). We hebben al een idee voor de namen en toen ik vroeg wat hij voor zijn verjaardag wilde hebben dit jaar zei hij heel oprecht: "Een kindje van ons samen...." *smelt* Daarnaast is hij ook erg praktisch bezig, hij wil alvast een idee hebben over wat de grote dingen (wandelwagen, box, kamertje etc. ) kosten en loopt dus ook zo de Prenatal in om te neuzen en stopt mij foldertjes in mijn hand die we later eens door kunnen nemen. Haaaaaaa......heb toch wel een fantastische man!
De mijne ook al, weet niet wat dat is maar goed vind het soms wel lache. @Naiobi Je zou het bijna gaan denken ja dat ik je ga napraten. Ook al in dezelfde dag van de cyclus nu nog hetzelfde met de mannetjes.
hihi wat een verschillende reacties Mijn vriend leest braaf wat boeken, vragt wanneer ik ongie moet worden, wil mn buik masseren als ik krampies heb en wil zelfs chocola voor me kopen de keerzijde.. hij was 2 dagen niet aanspreekbaar toen bleek dat ik ongi was geworden.. hij was gewoon heel erg teleurgesteld.. en daar ben ik dan weer nuchter in.. nu niet, volgende maand misschien dan? maar over het algemeen is ie erg lief hoor
Hey meiden, Leuk topic, zeg. Leuk om de verschillende verhalen te lezen. Ik kan het dan ook niet laten om ook even mijn dingetje te typen . Mijn hubbie was er bij de eerste (tien jaar geleden) pas mee bezig nadat hij de eerste echo had gezien. Aan de buitenkant was namelijk niet echt iets te zien. Voor hem nog zo onwerkelijk met m'n toen maatje 34, haha. Nadat het zichtbaar begon te worden, wilde hij steeds m'n buik voelen . Hij praatte er zelfs tegen, wat ik toen zo raar vond. Ik liet'm maar z'n gang gaan. Daarna is hij er jaren niet echt meer meebezig geweest. Ik had me er dus eigenlijk inmiddels bij neergelegd. Een tweede? Tja, had niet meer het idee dat het er nog ooit in zou zitten. Wel vond hij baby's altijd superleuk om te zien. En wilde altijd voor iedereen die een baby kreeg het boek van Doctor Spock kopen . Weet ook niet waarom . Sinds beide broertjes papa werden, is hij helemaal om. Hij verwachtte alleen wel dat het snel raak zou zijn, gezien het feit dat de eerste perongeluk (wat klinkt dat rot, zeg) was. Heb hem toen uitgelegd hoe een cyclus werkt, enzo. Laatst had hij z'n nichtje vast en 's avonds zei hij dat we nu toch echt wel snel een baby'tje moesten maken . Ja 'even snel, he' haha... Hij is hardop al aan het denken aan babykamers, namen, en weet ik wat allemaal nog meer. Eigenlijk alleen als hij thuis is of bij mensen die het weten. We zitten inmiddels in ronde zes. Hij leeft wel mee als ik weer ongi ben. Het eerste dat hij zegt, is: 'Balen zeg, weer misgeschoten'. Ik merk dan dat ik het minder erg vind. Hij leeft wel mee . (weet het even niet anders uit te drukken) Groetjes, Maine
inderdaad grappig al die verschillende verhalen! de mannen doen wel hun best zo over het algemeen om ons broedse vrouwen bij te staan he! als ik jankerig ben na ongi, dan weet hij niet precies wat hij moet zeggen.. tis toch een echte fries maar de vorige ronde was hij ook echt sip en daar werd ík weer sip van maar winkels in en boeken lezen, nee, dat doet de mijne niet..... hij durft zich pas te verheugen als het zover is... vind ik wel eens jammer en ook zonde voor zijn gevoel want voorpret en ernaartoe dromen is heel fijn vind ik. ik neem aan dat hij met terugwerkende kracht gaat babykoortsen als het zo ver is! als... liefs klingel
die van mij kijkt zelf al in foldertjes. Hij kijkt ook mee als ik weer weg zit te smelten bij kleertjes en babykamers op internet.
Hoi! Wat een fijn topic. Had er zelfs al eens naar gezocht qua onderwerp, maar niet gevonden. Dus goed bedacht klingel. Wij zitten pas in de 2e ronde, maar ik ben er echt 100x meer mee bezig dan manlief. In de loop vd afgelopen weken heb ik beetje bij beetje de vrouwelijke cyclus uitgelegd en hem ook wel geplaagd, dat hij toch wat beter had moeten opletten vroeger bij biologie... Nu we veel moesten klussen zat hij grapjes te maken 'pfoe wat heb ik 't toch druk!'. Gisteren toevallig aan hem gevraagd hoe graag hij eigenlijk een beeb wil, antwoord: heel graag, maar jij wsl iets grager dan ik! Wel eerlijk... Een vriendin van mij (die nu overigens zwanger is) ervaarde ook dat haar vriend er minder druk mee was dan zij. Kreeg ik 2 weken terug van haar een heel lief kaartje, dat ik haar altijd mocht 'lastigvallen' met mijn verhaal omdat die mannen er toch anders mee omgaan Dus ja dames, we moeten het maar van elkaar hebben als die mannen van ons niet meewerken. Ben heel blij met dit forum....
haaii dames, erg leuk zo'n topic! In het begin was mijn man er minder mee bezig, ik veel meer.. Maar nu is hij er ook veel meer mee bezig. Dit komt omdat we al 1.5 jaar bezig zijn. Elke maand zegt hij 'Kom, we moeten vanavond oefenen' en 'We moeten wel ons best doen he?' haha Zelfs hij weet nu wanneer mijn vruchtbare dagen zijn.. Is wel makkelijk als je een regelmatige cyclus hebt.. Soms zit het niet mee, dan geeft hij mij steun en andersom.. Ik ben erg blij met zijn manier van meedenken en steun.
@liefie: thanx! ja ik miste ook echt zo'n topic. sowieso een topic waarop onze mannen zelf zouden schrijven *als ze durfden* dat zou ook leerzaam zijn he! de mijne is, als ik zo alle verhalen hier lees, wel ondergemiddeld ermee bezig. ik vertelde m net dat ik dit onderwerp had gestart en hij zei, hmm alle mannen gaan er toch hetzelfde mee om, nuchterder en afwachtender? na, dat blijkt niet zo te zijn dus. mijn vent is vrij regelmatig en rustig, in tegenstelling tot zijn vriendin , dat heeft er misschien ook mee te maken! toch weet ik zeker dat als we straks een beeb verwachten, hij enorm protectief gaat doen. dat heb ik al eens mee gemaakt toen ik een ernstige ziekte had.... mn lief zegt: ik piek pas als het echt moet! nou, wat mij betreft mag ie beginnen met bevruchten liefs klingel
mijn vriend houd zich er wel mee bezig maar laat mij alles bepalen (hij is beschikbaar voor zaad zoals hij dat soms grappig zegt) hij weet niet wanneer ik vruchtbaar ben (op deze maand na, hij zag mijn symbool op de persona en hij zei kom op meis gaan een kindje maken) Mijn man was/is erg betrokken bij onze eerste, dankzij de angelsound kan je man al vanaf 10 weken meeluisteren in je buik en das echt heel erg intiem en betrekt je man er veel meer bij. Vk bezoekjes e.d. hoeft ie van mij niet mee, ik vind het al irritant ik ga hem daar niet vrij voor laten nemen je hebt er gewoon niets aan, hij kan er beter voor je zijn als het ECHT nodig is zoals snachts als je net een kleine hebt of tijdens je bevalling en andere moeilijke momenten..
Hier vind meneer het wel best, ik moet voor de rest zelf alles maar doen. Dus vind ik het ook wel best, heb me er bij neergelegd, dat ik van hem weinig "hulp"krijg enkel het fuckgebeuren. Als ik dan ong wordt zegt die altijd, tja wordt weer een paar dagen geen seks :s Zeer motiverende manneke heb ik dus.
gezellig NOT.. WIL hij wel echt kids? als ik zo lees dan lees ik anders namelijk.. zoiezo fuckgebeuren lekker verwoord...(NOT)
'fuckgebeuren' hehe klinkt gezellig Die van mij vond het eerst helemaal geen goed idee, werd er heel onzeker en zenuwachtig van, zag volgens mij heel zijn leven aan zijn ogen voorbij gaan. Beetje bij beetje draaide hij bij (ik heb hem er niet gek mee gemaakt, gewoon zo nu en dan erover praten) en nu zitten we in ronde 5. De laatste twee keer toen ik dus weer ongi werd, keek ie' heel zielig. Toen ik hem vroeg of hij teleurgesteld was zei hij 'ja best wel ja'. Dus nu kijkt hij er erg naar uit en heeft het er meer over dan ik