Leuk topic, Mijn man had al veel eerder (twee jaar) dan ik een kinderwens. Het moment dat ik vertelde dat ik er klaar voor was en wilde stoppen met de pil, heeft hij me wel 100 keer gevraagt of het echt waar was. We hebben van het weggooien van de pil dan ook een feestje gemaakt. We zitten in de eerste ronde dus ik weet niet hoe hij reageert als straks de langskomt of een negatieve test. Uiteraard hoop ik dat het gelijk raak is, maar we weten allemaal dat de kans heel klein is. En gezien de krampen in mijn onderbuik en week voor hij langs komt, denk ik niet dat het raak is.
Hoi hoi Grappig hoor om te lezen hoe alle lovers/ hubbies er mee omgaan. Gisteren had ik 's ochtends een poistieve ovu test. Vraagt mijn hubbie gisteravond; Moet jij niet nog een ovutest doen? Ik stond gewoon te klapperen met mijn oren, wist niet wat ik hoorde. Hihi! Nou, heb dus een test gedaan en die was nog net zo positief als de eerste. Manlief vond dat er dan maar meteen geklust moest worden (uhuh, wat een straf voor die mannen he?). Hij is er dus toch wel meer mee bezig dan ik eigenlijk had gedacht. Ik bedoel maar, hij kan dan wel vreselijk nuchter overal over zijn (het komt wanneer het komt), maar ondertussen... Liefs
Lief had hier wat gewenningstijd nodig. Hij ziet zichzelf al jaren als een beginnende twintiger en begint nu langzaam te beseffen dat de eerste '2' volgende maand door een '3' vervangen gaat worden . Tegenwoordig roept hij tien keer per dag dat hij zo graag een kind met me wil en wanneer we dan een kindje gaan maken (kindje maken is weer eens een andere term dan het fuckgebeuren ). Boekjes lezen? Nee, maar hij heeft sowieso nog nooit meer gelezen dan de voetbal international. Voor zijn verjaardag zit ik te denken aan het boek van Kluun 'help mijn vrouw is zwanger'. Lijkt me een goed begin om zijn dertiger jaren mee te starten . Hij heeft trouwens dan wel weer een zeer uitgesproken mening over de kinderkamer
hi lieve trees, u hier, wat gezelli! hihih, wat lief dat je lief (de sopraan voor insiders ) de hele dag roept om een beeb! is ie verder dan mijn lief, die over 2 maanden ook het eerste cijfer van zijn leeftijd verruilt! maar over kluun gesproken: toen wij in januari ervoor gingen, heb ik dat boekje gekocht om aan hem te geven als ik zwanger was! naief, te denken dat dat wel ongeveer meteen zou gebeuren maargoed! wat dat betreft is zijn tactiek: 'eerst zien, dan hysterisch worden' wel een goede soms...
Ook off-topic: Dank je meid. Het is inderdaad erg confronterend, dat filmpje. Ik kan er niet naar kijken zonder te snotteren. Voor meidne zoals ik geeft het het gevoel van begrip en voor mensen die dit niet mee hoeven te maken, maakt het duidelijk dat het niet voor iedereen zomaar is weggelegd. Bedankt voor je lieve reactie!
Ik dacht laat ik het draadje van Klingel eens bezoeken . Als ik het goed begrijp heb jij een jonge vent aan de haak geslagen en ik een ouwe knar? Mijn lief lijdt nog steeds aan jongheidswaanzin. Hij rekent zichzelf nog steeds tot de adolescenten En Kluun gaat zijn eerste officiele boek worden dat hij gaat uitlezen. Over hysterisch gesproken de babypakjes met de teksten 'mijn papa is een kanjer' liggen hier ook al in de kast Mannen, vrouwen, vrouwen, mannen, wereld van verschil! De openingszin 'schat laten we een kindje maken' staat hier met stipt op nummer één van de beste versierstrucs ooit * *smok* *Deze openingszin is niet geschikt voor nog vrijgezelle zoekende mannen en vrouw
Hmm Fuckgebeuren klinkt echt heel positief in mijn oren.. Ziet hij het zo of jij? Anouk ik vond het ook een mooi filmpje. Het is goed dat er meer aandacht aan wordt besteed, aangezien ik van de week een interviewer hoorde vragen aan een bn'er: wanneer wist je dat jullie een kind wilden nemen?!?! Nou vraag ik je! Dit kán toch niet!
Aaargh dat zelfde interview heb ik ook gezien en ik zat werkelijk te stuiteren op de bank. Kind NEMEN , waar kun je ze dan kopen? In de plaatselijke supermarkt tussen pampers en de babyvoeding? En over mannen gesproken, lief hier vond het dan weer een beetje overdreven dat ik boos werd om zo'n opmerking.
jullie nemen het veel te serieus dames.. (hormoontjes die rondvliegen hihi, GEINTJUH!) De vraag is gewoon bedoeld van wanneer zijn jullie gaan klussen maar het kwam er een beetje onhandig ofzo uit. UITEINDELIJK als NIEMAND beslist om de pil te laten staan, gericht te gaan klussen komen er ook GEEN kids (dus op die manier PLAN je wel of je kinderen wilt krijgen ja of nee)
Ik ben het niet met je eens IMD, de interviewer had ook kunnen vragen: 'wanneer hebben jullie besloten om te starten met het fuckgebeuren'. Dat klinkt toch wel een stukje anders, hé? Ik kon het niet laten en ga me nu zitten schamen
dat willen is een. maar nemen is gewoon een belachelijke woordkeus. als het KAN dat KRIJG je ze! en niet door even met je bonuskaart en zomerzegels een beeb tussen de olvarit en de pampers weg te nemen, zoals waarde trees al zei. anyway, eigenlijk is dit de houding van mijn vent: als het kan dan komt het, blablabla, dat vind ik vaak een beetje te afwachtend. vandaar mijn arsenaal aan ovutesten tempen (hoewel dat doe ik niet trouw meer, te druk en onregelmatig) enz enz enz ps trees: jong blaadje heb ik wel eens geplukt (leeftijdverschil: -7 voor hem hihiih) maar deze man, mijn man kun je wel stellen na 7 jaar en 1 maand en 6 dagen, is juist OUDER na welk getal zal hij dan inwisselen als het geen 2 is hehehehe en nou snel naar schommeltemp! liefs klingel (echte vrouw net depri uit super -75% sale weggelopen omdat ik a. niet zwanger ben b. niet weet wat het zou worden dus c. geen babykleertjes denk te kunnen inslaan)
Hallo dames! Mijn kerel is er stiekem toch wel mee bezig Nog geen namen verzinnen ofzo maar hij zit wel zo nu en dan aan mn buik en zegt dan: 'hier komt straks ons kindje!' *smelt* Ook wilt ie steeds meer weten over hoe alles in elkaar steekt, vanmiddag vroeg hij nog dat ie alles wilde weten over wat er allemaal bij komt kijken zodra t kindje geboren is. Kwa spulletjes enzo. Super lief! Meubeltjes komen er voorlopig niet. Ben nog niet zwanger helaas maar hoop dat t snel gaat komen! Groetjesss
Goedemorgen dames! Mijn vriend (tja, na 10 jaar nog steeds niet getrouwd, maar dat voor een andere keer) heb ik het afgelopen jaar(!) er beetje bij beetje op voorbereid dat ik wilde stoppen met de pil. Hij is de eerste om te zeggen dat hij graag kinderen wilt, maar wanneer.... Uiteindelijk in mei laatste pil, 'vondt hij dat wel goed', maar wilde er niet iedere dag aan herinnerd worden. Na 2x zwanger; er hij is me toch blij! En erg bezorgd ook. Dus ach, mannen... andere gevoelens... maar o zo gelukkig met een zwangerschap. groetjes.
Goedemorgen! Mijn vriend is ook te nuchter om constant mee te leven. Wel vind hij het na elka 'klus'beurt erg spannend! We zullen binnenkort zien in hoeverre hij er mee bezig is op mijn NOD dag! [-o<
ja je had het idd anders kunnen verwoorden maar soms moet je ook niet alles zo letterlijk nemen, daar kunnen wij stuiterende hormoonballen niet tegen Maar goed ik sprak altijd wel van kids nemen als ik niet zwanger had kunnen worden had ik geadopteerd ik had ZOIEZO kids willen "nemen" dan mijn leven had niet compleet geweest zonder, zeker nu ik mama ben denk ik daar nog sterker over.. "fuckgebeuren" ik vind het nog steeds een aparte woordkeuze
Die van mij heeft al een naam wat ie wil als het een jongentje wordt.. De kinderkamer inrichten wil hij ook doen, maar zijn smaak gaat weleens tegen die van mij in, dat wordt een leuke uitdaging
Ik merk wel dat er veel mee word gedacht en dat er veel over dingetjes word gesproken (naam, kamer e.d.) Maar hebben jullie VOOR het zwanger PROBEREN te worden ook met jullie man / vriend gesproken over toekomstideeen, opvoedideeen, of je op een gelijke lijn staat wat dit betreft. Ik merk vaak dat mensen aan het klussen zijn en als het kind er dan eenmaal is dan opeens achter mega verschillen komen tussen hun twee wat opvoeding bv betreft , maar dat soort dingen bespreek je tcoh VOORDAT je gaan beginnen? Of ben ik nu gek?
Wij hebben het van te voren wel besproken, maar die discussie was snel over. We zitten op 1 lijn wat dat betreft. Mijn man had trouwens al een jaar of 2/3 geleden al namen bedacht voor zowel een jongen als een meisje. Dat zijn nog steeds de namen die wij aan ons beebje mee willen gaan geven. Een goed teken dat je na 2 jaar het nog steeds een mooie naam vind toch?