Ik heb even weer moeten bijlezen. Blijf het een leuk topic vinden. @Anouk: ook ik heb net met tranen in mijn ogen naar het filmpje zitten kijken... Manlief hier is ook helemaal om hier. Na de bouwvak gaan we alvast aan het toekomstige babykamertje klussen. Was nog nix mee gebeurd sinds we vorigjaar verhuisd zijn. @ Alecia fuckgebeuren is idd een raar woord... Klinkt heel negatief... Hoop dat alles wel goed tussen jullie zit, voordat je een wondertje in deze wereld zet...
Nee idd, tuurlijk moet je het daar over hebben... Wij hebben 3 jaar "geoefend"op het consequent opvoeden van ons labje. Goed gelukt, allen ik ben strenger dan hubbie. Maar ja kids is nog een heel ander verhaal. In ieder geval zie ik wel wat voor potentiële papa hij kan zijn: heel zorgzaam! En inconsequente dingen hebe=ben we altijd gemoedelijk besproken en komen we dus wel uit! Er zijn nog geen topics voorbij gekomen waar we lijnrecht tegenover elkaar stonden...
ja een conflict zul je best wel eens hebben als je in het grote plaatje maar op 1 lijn staat is dat prima..
Haha, ik heb manlief pas even een biologielesje gegeven over hoe het lichaam van de vrouw werkt (of hoort te werken). Hij wist wel van een eisprong en een menstruatie natuurlijk, maar wanneer ik nou precies vruchtbaar ben daar had ie geen idee van. Verder wil hij heel graag een kindje! Hij schrok zich wel een hoedje toen ik zei 'en dan ga jij vier dagen in de week werken als we een kindje hebben' maar gelukkig voor hem meende ik het niet en mag hij van mij gewoon vijf dagen blijven werken
Mijn man denkt er toch wel serieus over om een halve dag in de week minder te gaan werken en de andere helft van die dag thuis te werken. Zo is hij dan 1 dag met het kindje samen en kan ik die dag werken. Vind het helemaal super dat hij dat zou willen/kunnen doen!
Klingel aha bij jou lief komt een '4' in het spel! Hier komt de '3' om de hoek kijken. Heb ik toch het groene blaadje Volgens mij zit het zo de beslissing voor kinderen neem je, kinderen krijg je en adoptiekinderen is een soort combinatie, het krijgertje nemen? Neeh dat laatste klinkt wel erg vreemd en weet ik niet zo goed En de opvoeding, daar is hier al menig avondje onder het genot van een drankje aan besteed. Ik merk wel dat sinds we er serieus mee bezig zijn, dat de gesprekken steeds concreter worden. In de zin van, kind blert om snoep in de supermarkt, wat doe je? Grappig is dat de conclusie altijd is dat wij het beter gaan doen dan anderen . Na een dagje met de kleine nichtjes, evauleren we altijd hoe wij bepaalde situaties hadden aangepakt. Hihi het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn!
yep trees, mijn vent wordt 40 dat kan toch niet waar zijn! gelukkig wordt hij, net als ik, immer een jaar of 7 jonger geschat. maar ja, die 40 maakt ons (nou ja eigenlijk vooral mij) toch ook wat gehaaster en ongeduldiger... BEEB SCHIET EENS OP! (beeb roept terug, 'ga eens beginnen met klussen dan jaa'!) over de opvoeding: interessante kwestie. duidelijk is dat ik veel bezorgder ben dan mijn lief. lief zal makkelijker los kunnen laten, ook duidelijk. dat zou nog wel eens voor wat trubbles kunnen zorgen want ik ben nu al wel eens in paniek als er een kat weg is en dat boeit mijn lief veel minder.. voor de rest zijn we qua normen en waarden hetzelfde ingesteld: misschien een beetje ouderwets, maar er wordt dus niet 4 uur per dag tv gekeken, geen mobielje op je 5e en ook geen oorbellen op je 1e. creativiteit zal worden aangemoedigd, intellectualisme ook, en sport ook (maar dat komt echt 1000% van mijn vent. ik heb niks met sport- en sport ook niet met mij heheheh) het allerbelangrijkste van opvoeden is "consequent zijn '' in wat wel en niet mag. verder hoop ik het voor een bepaald deel toch anders te doen dan mijn ouders...
Heb even een beetje terug gelezen... Hihi, ik erger me er ook altijd aan als mensen het hebben over kinderen nemen. Ik hoop een kindje te krijgen ... Wist je trouwens dat Belgen het hebben over een kindje kopen...? Waar ze die dan halen, geen idee Ik denk dat het qua opvoeden hier wel goed zit.. We oefenen nu met opvoeden op onze honden en daarmee zitten we op een lijn. Naja, kinderen is natuurlijk wel wat anders, maar met de meeste dingen zitten we toch wel op één lijn...
Wij denken ook gelukkig over bijna alles qua opvoeding hetzelfde dat scheelt heel veel kibbelen achteraf denk ik. En wij gaan wel voor de oorbellen(als het een meisje is) Voordat ze 1 is ikzelf had ook al gaatjes met 6weken
Ah mijn lief zegt dat hij altijd 7 jaar jonger wordt geschat, maar nooit als ik erbij ben Marietje, kun jij uitzoeken waar die Belgen een baby kopen? Kopen lijkt me wat makkelijker dan dit gedoe Ik zie het al voor me "De babystore voor elk wat wils' of 'babies te koop voor opruimprijs' of 'niet kieskeurig? Winkelen doe je bij de babydumpstore'. Juist ja Wij zijn ook van plan om van die 'rottige' pedagogische verantwoorde ouders te worden. Geen jip en janneke stringetjes, speelgoed waarbij er nog enige ruimte voor fantasie is en geen urenlang getetter op een playstation. Naast consequent zijn, vinden wij het ook belangrijk dat positief gedrag beloont wordt. Laten zien dat we trots zijn op wat ze doen en daarmee een positief gevoel van eigenwaarde meegeven. We hebben de afgelopen jaren al hard geoefend met de opvoeding van onze katten, maar ergens is iets misgegaan?! Ach ze zijn wel heel erg lief en katten zijn misschien ook niet zo opvoedbaar.
ik zie de pamfletten al in de supermarkt: spaar nu voor een volle puntenkaart en NEEM bij aankoop van 3 pakken pampers een baby naar keuze mee!! [/size ach ja, die mannen, ze zijn hartstikke leuk maar soms zijn het wel een beetje teveel mannen hoor. ik bedoel, die nuchterheid van de mijne 'het komt zoals het komt' tjaaah dan ben ik toch weer het andere uiterste! opzich heeft hij er wel minder 'stress' door zo, maar ook minder lol denk ik! opvoeden: echt geen tetterplaystation! en ja, kind belonen bij posi gedrag. het lijkt me wel erg moeilijk om altijd consequent te blijven, bv als kind huilt of vervelend is.. maar ik heb nu al van de supernanny gehoord dat consequent zijn het allerallerbelangrijkste is! 8) verder wil ik een hippe blije mama zijn met dito beeb: geweldig lijkt me dat! rondparaderen met kitsch kitchen luiertas (of hoe heten die dingen) en op bloemetjesfiets met beeb voorop! verheug!
Dat is nou precies wat ik ook voor ogen heb! Zullen wij naast elkaar gaan wonen hihi. Ik ben er dus echt stellig van overtuigd dat ik (een) superopgevoede wereldburger(s) ga afleveren, misschien piep ik over een paar jaar nog wel anders Maar dames, ik vind dit een super topic, lekker om te lezen dat toch allemaal wel s wat te stellen hebben met die mannen van ons!
Haha helaas is mijn lief zelf net een groot kleinkind en hebebn we de playstation 2 al en komt de playstation 3 eraan en dan wil graag de wii! Maardan is het niet de bedoeling dat onze toekomstige kleine daar de hele dag achter zit.Ik vind het altijd zo raar dat kinderen bijna niet meer buiten spelen deels door al het drukke verkeer en weinig speelruimte en deels doordat het wel lekker makkelijk is om je kind achter de pc te zetten. Ik vind het echt altijd super om buiten te zijn en was dan ook altijd te laat thuis omdat ik het buiten spelen zo leuk vond
@liefie: fijn dat mannentopic zo gewaardeerd wordt, tja je moet toch ergens heen met deze verhalen he! @shady: yep! buitenspelen moet! mee eens! buitenspelen is heeeeeel belangrijk! verder hopelijk wat interesse voor lezen/tekenen/leren bijbrengen! wij vinden het belangrijk dat een kind zelf veel ontdekt en leert; niet alles voor (laten) kauwen (door bv tv en playstation) ik heb zelf moeite met oorbellen omdat je dan voor je kind beslist dat haren oren worden geprikt. maar ja dat is vast een afwijking van mijn eigen opvoeding want ik mocht ze niet vroeger. en dan wil je ze voor je kind juist wél (projectie, een gevaarlijk iets trouwens) of blijkbaar niet! ik denk dat mijn vent losser is in de opvoeding dan ik. hij is wat gemakzuchtiger. weet nu al bij wie kind gaat vragen of t een uurtje later thuis mag komen bij uitgaan! ik haal kind natuurlijk gewoon op om 01 maar dat weet kind nog niet hehehheeheh
Bij ons stond vroeger bijna nooit de tv aan alleen als ik 's ochtends mn broodje at voordat ik naar school ging maar ik was altijd buiten en kwam dan hekemaals merig moe en voldaan thuis heerlijk! Haha Verder vind ik sporten idd ook wel belangrijk mn vriend ook wij hebben allebei altijd veel gesport. En die oorbellen ik weet persoonlijk niet beter dan dat meisjes oorbellen krijgen met 6weken dat is bij ons heel normaal (mn ouders komen van curacao maar zelf ben ik wel hier geboren) en mn nichtjes die hier geboren zijn hebben dat ook allemaal gekregen. Mn buurmeisje sliep gewoon verder en ik heb ook gewoon geslapen tijdens het zetten. Volgens mn moeder zijn de oorlelletjes dan zachter en doet het niet zoveel pijn
Wij hebben het hier ook al een tijd over de opvoeding. Kijken met grote verbazing naar de wijze lessen van JoJo! Hopelijk kunnen we consequent zijn en blijven. Ik ben zelf soms best opvliegend en dat kan eigenlijk niet natuurlijk. We zeggen ook al heel lang tegen elkaar: "Nou dát gaat de onze niet doen natuurlijk!" Nu maar hopen dat het zo ook lukt, haha! Over een 'kind nemen': De beslíssing om aan kinderen te beginnen neem je. Alles wat daarna komt, is krijgen vind ik. Een adoptiekindje krijg je ook. Je moet er veel voor doen en veel geduld voor hebben, maar uiteindelijk worden er ouders bij een kindje gezocht en niet zoals in Belgie dat je ze in de babysuper kan uitzoeken (Heb een neefje en nichtje uit Colombia. Echt supermooie en lieve kindjes!
mijn ventje is nu naar de dokter. Hij is zo bang dat er iets aan hém hapert... hij heeft zich al es laten testen zo'n 10jaar geleden. toen was alles goed, maar hij is bang dat zoiets kan veranderen mettertijd. Hoop van niet en dat er vlug een zwangerschap mag zijn...
wat spannend bolleke... en lief trouwens dat hij er heen durft te gaan; is toch lastig voor een man denk ik. mijn vriend is naar de kapper, dat is minder spannend en minder eng heheheh! over opvoeding: ik zag gister stukje van de supernanny: ongelooflijk wat voor duiveltjes die kinders soms zijn! kunnen zijn, beter gezegd. toch heeft het, los van genen en temper, met name met de (gebrekkige) opvoeding, te maken denk/vind ik. lijkt me trouwens ook lastig hoor, opvoeden...
ik hoop dat als er een kleine komt we wel op 1 lijn zullen liggen. alleen neem ik wel veel dingen over die ik op me werk geleerd heb Ik werk op een kdv en leer heel veel van de kinderen en hun ouders. Zelf mocht ik tv kijken waneer ik wou maar speelde veel buiten en vond dat heerlijk en nu nog erg belangrijk. Daarom heb ik me toen we 2 jaar geleden voor een huis gingen kijken georienteerd op de wijk en hier kan en word er veel buiten gespeelt. Scholen zijn op loopafdstand speeltuin is op loopafstand. Mijn vriend had en heeft eigenlijk nog geen baby wens maar we hebben wel samen besloten om er voor te gaan . We zijn nu 7 jaar samen bijna en ik heb op hem gewacht omdat hij de vader van mijn kinderen moet worden. Hij is wat strenger opgevoed geen oorbellen geen tv eerst huiswerk maken niet te veel snoepen enz enz dus de tijd zal ons dalijk leren. Het belangrijkste is dat we als er een kleine is het alle liefde en respect zullen geven die hij/zij verdient als mens.
Haha dat zou ik ook wel eens willen weten! Ze gaan met een hele dikke buik het ziekenhuis in (thuisbevallen doen ze niet aan geloof ik) en komen zonder dikke buik en mét baby dr weer uit... misschien verkopen ze daar kinderen in het ziekenhuis? In winkels hebben ze daar ook 'babylijsten' maar ja, dat zijn lijsten van de nieuwe ouders waar cadeautjes op staan die je voor hen bij die winkel kan kopen....