hoe gaan de MANNEN om met beeb-wens?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door klingel, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    ja dat is het probleem we hebben geen ruimte en ze zijn namelijk ook nog niet bezig met een 2de slaapkamer bouwen we moeten eerst nog van de gemeente een bouwvergunning krijgen en dan kan de aannemer pas beginnen dus een opslag plaats heb ik niet

2. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    dit is de baby kamer

3. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    he, ik was dit topic al weer kwijt geraakt :oops: ik heb stiekum al eens op 2ehands sites gekeken naar baby spullen. Mn man is daar vrij nuchter in, waarom zou je iets duur nieuw open als het goedkoper en goed 2e hands te vinden is? Kopen, dat doen we pas als ik al een poosje zwanger ben ;)

ow,ja gister had mn man het ineens over 'ikke', ik keek wat verbaasd want wist niet wie/wat ie bedoelde... maar zo noemt ie onze baby nu :D zooooooooo schattig :) en hij ging ook vragen wanneer het nu een mensje is :confused: Nu al natuurlijk ;) maar ik denk dat er nog wel wat biologie lesjes in de ontwikkeling van een ongeboren kind zullen volgen hier ;)

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ angilla: kun je hem ook niet bij familie of vrienden stallen of weet nog niemand dat jullie bezig zijn?

Het is wel een mooi kamertje. Anders ga je eerst eens gewoon kijken. Als je de kamer in het echt ziet, kan het ook nog wel eens tegenvallen namelijk. Vind je hem dan nog steeds mooi, dan kun je altijd nog bedenken wat je wilt gaan doen.

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Mijn vriend is ook super enthousiast. Misschien wel ietsje minder dan ik, ik ben per slot van rekening degene die haar vrije uren op een zwangerschapsforum doorbreng hihi, maar hij staat er voor 100% achter. Sinds we hebben besloten voor een kindje te gaan lijkt het wel of we verliefder dan ooit zijn. We willen het heel graag maar houden het wel lekker luchtig. "Schat eet je wel je groente op dat is goed voor je zwemmertjes" :D
    Nee hoor hier niks te klagen, twijfel er ook niet aan dat hij een superpapa gaat worden.

6. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    nee niemand weet het ik wil het pas vertellen als ik zwanger ben en dan mijn eerste echo heb gehad
    ik denk dat ik anders effe ga kijken en idd als het me niet bevalt kan ik zeker afwijken

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik merk nu wel dat me vriend het onderwerp niet ontwijkt alleen wil hij zijn dagelijks biertje niet laten staan.
    Ben ik dan een zeur als ik daar over begin of niet.
    Verder eten we gezonder ik iig en kunnen we er nu wel over praten terwijl het eerst een taboe onderwerp was.
    En ik merk ook verandering in onze relatie hij is aanhankelijker wil vaker vrijen en hij zegt vaker uit zijn eigen dat hij van me houdt.
    Nu nog het biertje weg doen en het is perfect hahaha.

8. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Hallo

Ik ben dan al zwanger.
    Maar voor die tijd hadden we er niet eens met elkaar overgehad een tweede te willen.
    Had hij het al met zijn stiefvader een keer over gehad,(dat verklaarde zijn stiefvader toen wij verteld hadden dat we zwanger zijn.)
    ik keek verbaasd er van op.

In die tijd dacht ik echt niet aan een tweede mijn rijbewijs(sparen) werken en een huilende dreumes snachts.

Hij was er heel erg enthousiast over,nu nog.
    Hij kan nu nog niet echt bevatten dat ik zwnager ben in korte tijd,maar verlangt er heel erg nar om de kleine al vast te houden(ik ook wel hoor)

We hebben wel bijna 2 uren op internet lopen zoeken naar info weer,en namen en wat wel niet eten enzzz...

Bij de 1e verloskundige(intake) had hij wel 3 vragen :)
    ik keek er erg verbaasd naar.

Zo was hij echt niet bij de 1e,nu let hij echt overal op wat ik eet,hoeveel ik drink,het tillen van dingen,zelfs wanneer ik lekker boos wilt doen zegt hij doe nou maar ff rustig,strax gebeurt er wat.

Tis wel leuk maar moet ook niet te worden he :rolleyes:

maar wel enorm lief mijn poekiii.

doei doei
    loesmari

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier hebben we echt lang getwijfeld over het wel of niet willen van een kindje. Ook al omdat ik echt panisch ben voor bloed, ziekenhuizen en medische dingen in het algemeen.
    Toen we eenmaal hadden besloten om er toch voor te gaan was het wel heel spannend. Na 6 maanden was ik zwanger, helaas is dit een miskraam geworden, maar we heben wel het idee er nu echt klaar voor te zijn.
    Af en toe roept mijn man eens een naam :) of heeft hij het erover zo van... als de kleine er nu was......
    Hopen maar dat het snel weer raak is en goed blijft gaan....

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    :D thanks!

ik heb wel de indruk dat de meeste mannen er iets rustiger onder zijn dan wij vrouwen, maar dat is ook wel logisch want zij voelen veeeel minder de broedse neigingen he!

ik vind mijn vriend soms wel een beetje te laid-back hoor; zo van 'het komt als het komt'

nu, 1 dag voor testen, is hij er ook vrij rustig onder.
    ik ben wel zenuwachtig!

ik denk wel dat als het eenmaal zo ver is, hij superbeschermend zal zijn. daar heeft ie me al voor gewaarschuwd! leuk lijkt me dat.

maargoed, vooralsnog moet het hele wonder van zwanger worden nog plaatsvindne... ik voel me heel normaal, op hele rare plopjes in onderbuik na...

morgenochtend ga ik ervoor... brrrrrrr zal wel niet...

brrr
    liefs
    klingel

11. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Angilla
    Wij denken ook dat het leuker is voor ons ventje.
    Maar dan denken we weer hoe moet het dan met aandacht verdelen?
    Misschien compleet onnodig dat we ons daar zorgen over maken :(

@Tezz
    Bij ons ventje was het in de derde ronde raak.
    Wat je zegt over de luiers, heb nog 9 maanden om Keano dan uit de pampers te krijgen. Alswe ervoor gaan, dan gaan we er snel voor.
    Vier jaar gaan we dus zeker niet wachten!

@Marietje
    Wanneer is de beeb een echt mensje :)
    Mijn man dacht dat ik bij de VK in de auto geen weeen had :)

@Hanna
    Veel geluk en succes gewenst.

@Klingel
    En?

12. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    nou ik weet of ik woensdag ongie word en me aanstaande heb al gezegt dat als ik zwanger ben wil hij perse samen met mij een test doen.Hij begint nu wel zenuwachtig te worden elke keer als ik elke maand ga zeggen wanneer ik mogelijk ongie gaat worden of niet tis nu me 3de keer dus we hopen op een wondertje

13. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    en velobabe ik denk dat je dat automatisch doet (mama instinkt)aandacht verdelen. Ik merk aan me zus dat zij het ook niet kon voorstellen maar ik merk dat nu ze een kleine heb dat het allemaal vanzelf gaat. Vertrouw op jezelf dat het allemaal wel goed komt en twijfel je te veel dan zou ik er gewoon nog effe mee wachten tot die kleine man van jullie naar school gaat en dan weet je zeker dat je dan alle tijd voor je kleine heb

sterkte verder

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hihi, je aanstaande kan de test wel samen met je doen, maar pas daarna en niet ervoor weet je of je zwanger bent!
    hihih

hier nega getest en ook ongi :cry: :cry: :cry:

mn lief reageerde vrij onhandig; tja dat weet ik ook wel van hem want ik ken hem . 'uhmm als je zo verdrietig wordt ervan stoppen we wel even met wens'

:confused: leuk bedoeld die bescherming, maar ik heb alleen maar een troostend woordje nodig en EEN BEEB! :) ;) :( :rolleyes:

hij zeiwel dat hij graag wou gaan voor onderzoeken dan; we zijn de jongsten niet meer en willen geen tijd verliezen. deze maand dus eerst maar eens en thuistestje en daarna ziekenhuisafspraak, hoewel dat wel vrij grote stap lijkt, ook voor mij.

maar ik wil het graag weten als er iets is, ipv tijd verliezen.
    en graag hulp als er hulp nodig is!

alles voor zo snel mogelijk en beeb

liefs
    klingel

15. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hallo allemaal,

Leuk onderwerp, hier wel ik ook mijn hart wel even over luchten.

Ik ben in maart gestopt met de pil ,hier heb ik mijn vriend mee voor het blok gezet. Hij wilde nooit praten over zwanger worden, vind het leven zoals het nu is prima.
    Dit komt vooral doordat wij allebei reisgekken zijn, we maken elk jaar een lange reis naar verre oorden. En tja, als je een baby hebt gaat dit niet meer, vandaar dat ik zwanger worden lang voor me uit heb geschoven, ik wilde eerst mijn reislust bevredigen. Nu ben ik 31 en voel dat de tijd er rijp voor is. Maar ja, wat te doen mij mijn reislustige vriend
    :) :(: :) :(:

Na de laatste pil te hebben geslikt, heb ik mijn vriend hier dus mee geconfronteerd. Hij was helemaal in shock en ook boos, hij had het gevoel dat aan zijn leuke leven een einde komt. We hebben heel wat af gepraat en langzaamaan begint hij aan het idee te wennen. Het leven wordt anders, maar ik weet zeker dat het een verrijking zal zijn. En mijn vriend wordt een zorgzame vader, hier moet hij alleen zelf nog in gaan geloven.

Hij is op het moment een stuk relaxter over het zwanger worden. Ik kan met hem praten over hoe we het gaan doen als het eenmaal zover is, en wat wij belangrijk vinden in de opvoeding. En natuurlijk het onderwerp reizen. Zelf ben ik ervan overtuigd dat je met een kind kan reizen, je moet het alleen goed plannen en naar landen gaan waar het veilig is en waar een goede gezondheidszorg is. Het stelt hem gerust dat ik het reizen niet opgeef, maar de praktijk moet natuurlijk wel uit gaan wijzen of het echt haalbaar is.

Tja, en hij ziet natuurlijk ook de voordelen van zwanger worden, het om de dag klussen vind hij geen probleem...... :rolleyes:

Ik ben benieuwd of er nog meer meiden zijn die een vriend hebben die niet staan te springen om papa te worden.

DDOOOEEEGGGG

16. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    tijdens het proberen om een beebje te krijgen was mijn man er ook niet zo mee bezig het zou wel komen je kon het toch niet forceren maar ik bleek al snel zwanger en nu genieten we wel samen hoor en zeker nu ons meisje hard gaat doorstampen en hij het ook kan voelen en ook als ik iets wil heffen krijg ik al heel gauw te horen zal ik wel doen dat is te zwaar dus hij leeft wel mee nu

17. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    gefeliciteerd met je zwangerschap en leuk voor je dat je het nu kan voelen ik kan niet wachten tot ik zwanger ben en het kan voelen.

18. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Angilla
    Spannend voor jou de komende dagen...

We gaan niet wachten tot Keano naar school gaat, zo'n leeftijdsverschikl willen we niet.
    Waarschijnlijk heb je gelijk over dat moederinstinct ;)
    Ben ik echt zo'n twijfelaar? Nu wel dus :oops: :( :oops:

19. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    velobabe ik vind het wel wat hebben het heet nu 1maal liefde en een twijfelaar ben je niet je wilt gewoon het beste voor jezelf en je kind

Deel Deze Pagina