Oeff bij ons wordt het ingewikkeld Mijn ouders zijn opa en oma. De ouders van mijn vriend zijn gescheiden en hertrouwd. De moeder van mijn vriend is mamie (oma in het frans) en haar man wordt denk ik dan papie (zo noemen de nichtjes van mijn vriend hem ook). Zijn vader wil graag Mischa genoemd worden (is Corsicaans voor opa) en zijn vrouw wordt denk ik of gewoon haar voornaam of dan automatisch Mina (corsicaans voor oma) En dan is er nog de oma van mijn vriend, waarvan ik pertinent NIET wil dat de kleine haar oma of mamie noemt (ze dringt zich enorm op), dus dat wordt denk ik gewoon haar voornaam of grand mere.
Hier is het ook vanzelfsprekend opa en oma zeker bij mijn ouders de ouders van mijn man zijn sinds 3 jaar gescheiden en willen nog geen opa en oma zijn omdat ze opnieuw leven hebben ook altijd raar gereageerd toen ze van mij zwangerschap hoorde en bellen nooit hoe het gaat wonen 2 uur vandaan dus zien niet vaak mijn ouders zaten er echt op te wachten en kopen ook spullen voor bij hun dus we kijken wel hoe de ouders van mijn man genoemd worden als we er zijn niels noemt zijn moeder smurf dus wie weet oma smurf
Hier worden ze opa en oma *met voornaam* genoemd anders komen we er niet meer uit door allerlei scheidingen hebben ze wel 8 opa's en oma's. Maar de nepperts worden alleen gewoon bij de voornaam genoemd.
gewoon opa en oma, en ik zie wel wat daniel er over een tijdje van maakt. Zal me niks verbazen als het opa en oma konijn en opa en oma hond word Plaatsnamen zijn erg lang. Voornamen sowiso niet
Mijn ouders en schoonouders zijn opa en oma met de voornaam erbij. Mijn opa en oma blijven ook gewoon opa en oma, ook met de voornaam erbij. Mijn ouders zijn gescheiden en hebben beide een nieuwe partner, ik wil absoluut NIET dat die opa of oma genoemd gaan worden. Ook niet stiefopa/stiefoma, ik heb een hekel aan dat 'stief'gebeuren Dus gewoon bij de voornaam!
Mijn vader en moeder worden opa en oma Mijn schoonouders worden pake en beppe, dit omdat ze fries zijn! Lekker duidelijk
Mijn schoonouders zijn ook gescheiden, maar Thijmen noemt de nieuwe partner van mijn schoonvader ook gewoon oma. Ik ken haar al net zo lang als mijn 'echte' schoonmoeder, zou het heel raar vinden als zij niet oma genoemd zou worden.
Hier zijn alle ouders+aanhang opa/oma. Lekker simpel. Ik heb ook met niemand overlegd, hoor. Weet zeker dat mijn stiefmoeder dan te bescheiden zou zijn en zou zeggen dat hij haar bij de voornaam mag noemen ofzo en mijn schoonmoeder (=niet mijn mans moeder) zou dan ws iets raars hebben verzonnen Dus nee, ik heb besloten dat ze allemaal opa dan wel oma heten
MIjn schoonmoeder evenals mijn eigen moeder moeten er echt niet mee aankomen dat ze mama genoemd willen worden door de kleine.... Die naam is maar voor 1 iemand bestemd en dat is voor mij!!! DUs hier gewoon opa en oma!
kinderen maken er inderdaad zelf wel iets van. bij niels noemt zijn nichtje (laatkomer in de familie) oma woef woef en opa tikkie tikkie.
Ik ben zelf van jongs af aan gewend om opa en oma *achternaam* te zeggen en wil graag dat mijn kindje dat ook doet. Schoonmoeder heeft al voorkeur aangegeven hoe ze genoemd wil worden, maar ik heb aangegeven dat mijn kindje van mij gewoon opa en oma meekrijgt. Dat mijn kindje mama zegt tegen mijn moeder/smoeder, echt niet! Ik ben mama en niemand anders!
mijn schoonouders zijn oma en opa van de beestjes (hebben 2reptielen) en mijn ouders zijn oma en opa denny(de vriend van mn moeder heet denny) en mijn oma is omi en de opa van manlief is opi
gewoon oma en opa meestal geven kinderen hun eigen draai er aan omdat ze eenmaal horen hoe hun ouders en andere mensen hun opa en oma noemen dus het kan best dat me moeder en vader die me mamsi en papsi worden oma mamsi worden en opa papsi totaal geen probleem mee ik noem me eigen oma ook gewoon mamma zolang me kinderen maar beleefd zijn u zeggen en netjes zijn is er geen probleem
Gewoon opa en oma.. Zal wat zijn, wil mn schoonmoeder dat mijn kind haar mama noemt. Of mijn moeder wil dat ze mama genoemt wordt door mijn kind. Echt niet!! Mijn ouders zijn al 'papa en mama' voor de honden, dat vind ik al erg genoeg LOL
Hier is het makkelijk: Mijn ouders: oma en opa Mijn schoonouders: nan(a) en granddad (vriend is engels) Mijn opa en oma: ik denk opa Frans en oma Tini, vind opi en omi zo raar klinken... Mijn vriend zijn opa en oma: nana Vi en granddad George Wij hebben allebei maar 1 setjes grootouders over, maar zo is het wel duidelijk. Mijn schoonmoeder wilde pertinent niet grandmama of granny genoemd worden Ze vond zichzelf te jong voor die titel. Ach, nana is veel meer standaard in engeland. Zelf noemde ik vroeger mijn grootouders gewoon oma en opa, maar als ik het over ze had waar ze niet bij waren, dan werd dat opa en oma "bijnaam". En dan de bijnaam die ze MIJ gaven als klein meisje. Dus ik had oma meisje en opa mokkeltje aan de ene kant....en oma en opa krullemie Toen ik ouder werd veranderde dat vanzelf in oma en opa (van de) tuin (ze hadden een zomerhuisje), en oma achternaam (nadat opa "krullemie" was overleden). Ik wil trouwens wel dat mijn kind iedereen met een titel aanspreekt, dus nooit alleen bij de voornaam. Mijn beste vriendin wil gewoon bij haar voornaam genoemd worden, maar dat weiger ik, ik zeg het wordt gewoon Tante, of je nou wil of niet. Dat ze niet echt familie is en geen "echte" tante maakt me niks uit. Ik vind het beleefder.
Mijn ouders zullen opa en oma worden en mijn man zijn ouders, zijn moeder zal nan worden en zijn vader geen idee eigenlijk. Nieuwe partners van mijn man zijn ouders gewoon de voornaam gebruiken. Zelf zei ik bobonne en peter tegen grootouders van beide kanten. Lastig over welke peter ik het eerst had, maar de ouders van mijn moeder hadden een hondje, Micky. Toen bij de zoveelste peter verwarring mijn pa vroeg welke peter ik bedoelde zei ik dus: peter van micky, sindsdien zijn mijn moeder haar ouders bobonne micky en peter micky geworden. Nu ik daar zo over terugdenk vind ik dat wel leuker klinken in plaats van peter gaston en bobonne georgine.
ik denk dat mijn ouders opa voornaam en oma voornaam gaan worden, aangezien het zoontje van broer ze ook zo noemt. s/ouders worden denk ik opa en oma achternaam., alhoewel mijn man zijn oma ook al oma achternaam is. Dus misschien toch maar even vragen wat ze willen. Sowieso opa en oma! Ik ben de MAMA..... mwuahaha
ze hebben niks te willen ze worden nu eenmaal opa en oma of ze t nu leuk vinden of niet hahaahahaha gelukkig vinden ze t allemaal even geweldig