Hallo, Mijn dochtertje is nu 3 weken. Sinds een paar dagen heeft ze een klein rood puntje op haar wang. Ik weet dat het misschien nogal overdreven klinkt, maar ik ben zo bang dat dit uitgroeit tot een hemangioom (aardbeivlek). Wie heeft er een kindje met een hemangioom en hoe begon dat toen? En hoe oud waren ze toen?
Mijn zoontje heeft een zogenaamd aarbeienvlekje op zn bovenbeen. Ik merkte het ca 3 dagen na zn geboorte op. Op het CB zie de kinderarts dat je zo'n plekje kan herkennen doordat het lichter wordt/ verdwijnt als je erop drukt. Dat is inderdaad zo bij hem. Ze vertelde ook dat dit vaak de eerste jaren wat groeit, maar meestal voor het 5e jaar vanzelf verdwijnt doordat de bloedvaatjes afsterven. Bij hem is het ca 1cm groot nu. Het kan trouwens in het gezichtje ook een ooievaarsbeetje zijn? Deze verdwijnt trouwens meestal ook vanzelf.
Hier een hemangioom op het puntje van de wijsvinger. Ik ontdekte het ineens toen was ze ongeveer een week of vijf het zou dus kunnen. Ik heb het nagevraagd bij het CB zij kunnen je hierover gelijk uitsluitsel geven. Dus bel gerust als je twijfelt
Maud heeft er eentje op haar lies, die begon ook na een week of 3 zichtbaar te worden.Is nu al wat groter, maar verwacht niet dat het nog veel groter gaat worden. Maar ze heeft ook een grote op haar wang (volgens mij zie je ook niet vaak dat ze zo groot zijn), de vlek op zich valt op zich wel mee, maar die wang is ook een stuk dikker.En er zit een blauwige gloed onder de vlek. Deze werd zichtbaar na een week of 6. Ben er wel voor na de huisarts geweest, maar zolang het niet bij haar oog zit of problemen geeft met de eten dan doen ze er niks aan. Vond het ook jammer, want het is wel ontsierend.Maar nu zie ik het zelf niet eens meer. Maar een hemangioom groeit over het algemeen niet een paar jaar door, maar een paar maanden.En volgens mij neemt de grote rond de 1 jaar langzaam af. En bij de meeste zie je er rond hun 5e niks meer van.
Mijn zoontje heeft ook een hemangioom op z'n hoofdje. Het begon (met een week of 6) als een gesprongen adertje, voelde ook wat harder aan. Het werd steeds groter en nu is het een flinke bult. Groeien doet hij niet meer, nu is het wachten tot hij weg gaat.
Zo begon het bij mijn meisje ook. Eerst een klein stipje die steeds groter werd. Mijn meisje had er direct al 1 bij de geboorte op dr voet. Deze is heel licht gebleven. Na een paar dagen kreeg ze een stipje op haar hoofd en een vlekje in dr nek. Deze zijn redelijk groot geworden (hoofd 0,5 cm doorsnee en nek iets groter). Later heeft ze nog hele kleintjes over dr lijfje gekregen (4 stuks) en dit zijn stipjes gebleven. Hou het goed in de gaten, ga in iedergeval niet op internet kijken want je komt de vreselijkste dingen tegen. Hier groeien ze al niet meer en ze lijken al minder te worden.
Bij ons meisje begon het ook als puntje en inmiddels heeft ze er een aantal. OP haar buik een dikke vingertopgroot, op haar bil en op haar zij. Bij haar tepeltje komt er 1, is nu nog een stipje, groeit wel iets, maar heel weinig. Ook heeft ze er 1 op het puntje van haar tong. Een vreemde plaats. Tongetje is ook wat verdikt, maar ze lijkt er geen last van te hebben.
Nou, voel me wel een overbezorgde moeder...Het was gewoon een heel klein wondje van het krabben. Gisteren werd het al wat bruiner (korstje erop) en vandaag zie je er bijna niks meer van. Ze heeft wel op beide wangetjes héle dunne rode adertjes, maar dat is volgens mij normaal. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Heb je dit al eens aan een arts laten zien? Ik wil je niet bang maken ofzo maar op dat soort plekken (tong) word het toch wel menes en ze groeien nog wel een tijdje door. Misschien dat ze er straks last mee krijgt met praten/kauwen enzo.
ja de huisarts en de cb arts zijn op de hoogte en we houden het in de gaten. Haar tongetje is asymetrisch (ene helft is dikker als andere helft) en ze steekt hem scheef uit. Ik dacht ook (te) dik, maar dat was niet zo. Ze doen er niks aan verder. Moet vazelf over gaan. We zijn nu aan het oefenen met een lepeltje met een hapje, maar heb wel het idee dat het tongetje iets beperking daarin geeft. Maar dat is nu nog moeilijk te zeggen omdat ze nog moet wennen aan een lepeltje met een smaakje er op natuurlijk.
Ah okee dat is wel fijn dat de artsen zeggen dat het mee valt. Dan is het een kwestie van goed in de gaten houden dat ie niet nog meer groeit.