Ik keek uit naar de dag dat mijn vriendin mij zou vertellen dat ze weer opnieuw zwanger was na haar missed abortion van haar tweeling. Na ruim een jaar was daar het nieuws! Nu drie weken geleden. Maar zoals ik dacht dat ik zou reageren gebeurde niet. In plaats van blijdschap voelde ik me verschrikkelijk en heb dan ook flink moeten huilen! Het kwam totaal onverwachts. Het nieuws kwam via whatsapp. Na drie dagen kon ik eindelijk blijdschap voor haar voelen en dat is nu nog steeds zo. Maar ik merk dat ik toch nog regelmatig moeite heb met haar zwangerschapsverhaaltjes ondanks dat ik alles wil weten omdat ik ook blij voor haar ben. Maar nu het punt. Ze weet niet meer met mij om te gaan omdat ik zo kan omslaan in mijn gevoel als ze het over haar zwangerschap heeft. Ze weet van mijn gevoelens af en houdt daar rekening mee, maar nu lijkt het contact een beetje moeizaam te verlopen. Als je heel diep in mijn hart kijkt dan vlucht ik het liefst voor alle zwangeren totdat ik zelf zwanger ben. Maar dit is mijn vriendin die ik niet kwijt wil maar ik weet ook niet zo goed hoe ik nu om moet gaan met deze situatie. Jullie tips of iets soortgelijks meegemaakt?
Ik denk dat je héél erg eerlijk moet gaan zijn naar je vriendin toe. Vertellen waarom je er af en toe moeite mee hebt, maar ook vertellen dat ze alles aan je kwijt kan, ook als jij het er moeilijk mee hebt! Daar zijn jullie vriendinnen voor. En vooral vertellen wat je hier ook neer zet, je wilt haar niet kwijt. Zorg er voor dat zij dit weet! De negatieve gevoelens verzwakken straks wel weer wat en de positieve komen naar boven. En voor je het weet ben je zelf misschien ook weer zwanger en kunnen jullie samen genieten!
Ach lief bloempje, wat een ontzettend nare situatie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het er soms moeilijk mee hebt. Maar zoals BeetjeMama zegt, je moet een eerlijk gesprek met haar aangaan. Jullie moeten beiden stoppen met het vechten tegen de gevoelens die bij dit soort situaties komen kijken. Accepteer de blijdschap en het verdriet bij elkaar. Heel veel succes samen. Liefs!
Ook helemaal eens met beetje mama, toeter en Verox. Geef jezelf ook de kans je hart te luchten. Ik heb er ook veel 'last' van gehad dat na het afbreken van mijn zwangerschap veel vrienden zwanger bleken. Door met iedereen in gesprek te gaan heeft het opgelucht. Als jij je hart lucht is er ook plaats voor nieuwe dingen.