hoe gaan jullie hier mee om?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door cat2, 13 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Deze vriendin reageert soms vreemd op het gedrag van je dichter, maar dat wil niet zeggen dat ze een slechte vriendin is. Ze is gewoon anders.
    Wij kunnen vanachter ons beeldscherm natuurlijk niet zien hoe goed of fout jouw vriedinnen zijn. Dat moet je voor jezelf bepalen. Jij kent haar, wij niet.

2. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik bedoel aan te geven dat veel mensen om ons heen op zo'n manier met ons omgaan. Bv zo bemoeien met opvoeden, net alsof wij het niet goed doen enz. Al zal dat misschien wel vaker voorkomen. Hier reageren sommige mensen meteen met: bij mij was ze niet meer welkom enz. Voor mij is dit normaal gedrag dat mensen zo met ons om gaan. Daarom vraag ik me af of ik met verkeerde mensen om ga?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind van wel ja...

Ik heb in mijn omgeving echt geen mensen die zo doen tegen mijn kind hoor:eek:

4. cat2

cat2 Niet meer actief

Zij is wel de enige die dat tegen ons kind doet. Maar ook mensen die tegen ons zeggen hoe wij ons kindje op zouden moeten voeden. BV dat ik wel streng moet zijn. Als mijn kindje iets doet op dat moment dat ik dan zo en zo moet reageren. Ik denk dat dat wel vaker voorkomt. Maar vind het ook niet normaal.

Maar ook mensen die je ipv begrip tonen juist boos worden. Of gewoon geen begrip hebben voor dingen, het afdoen als overdreven of onzin.
    Een deel van de mensen die we kennen doen dit en een ander deel zien/horen we bijna nooit.

Ik heb eigenlijk maar 1 vriendin die echt heel lief/aardig is tegen ons en ook ons kindje. Zo kan het dus ook, Maar dat ervaar ik maar heel weinig van veel mensen die wij kennen.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou als je alleen maar van die nare mensen om je heen heb is het tijd om die mensen ‘weg te gooien’
    En meer van die lieve mensen te zoeken

dreumesje en Oceanna vinden dit leuk.
  6. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik zou zelf niet goed weten waar je die kan 'vinden'. Ik zoek al heel erg lang maar vind ze zelden. Waarschijnlijk omdat ik altijd negatief behandeld ben, zie ik dit als normaal. En zie dus niet dat sommige dingen niet kunnen. Toch voel ik het wel zo. Als ik dat aangeef krijg ik wat ik al eerder zei te horen dat ik het allemaal verkeerd zie en overgevoelig ben.

7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ook dit topic gaat weer dezelfde kant op als je vorige topics...Geef jezelf die spreekwoordelijke trap onder je hol,en blijf niet zo hangen!Zoek GOEDE hulp!
    Doe eens wat met alle adviezen en handreikingen die in al je topics zijn gegeven,ipv elke keer een nieuwe te starten met hetzelfde verhaal uiteindelijk.Zelfs ik raak hier geïrriteerd van,laat staan mensen om je heen.
    En dit bedoel ik niet zo lullig als het er staat,voor mijn part start je elke dag een topic over hoe zielig en eenzaam je bent,of er wel normaal met je omgegaan wordt enz enz.Maar ik probeer je in te laten zien dat jij de enige bent die het kan veranderen!Een ander gaat het echt niet doen hoor.

Melief, Manque, G89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Blijven zoeken dus ;)

9. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

10. ShampooL

Blijven zoeken inderdaad, en blijf ook aan jezelf werken. Als vele mensen zeggen dat je soms overgevoelig reageert of bent dan zou daar misschien iets van waar kunnen zijn. Wees dus ook kritisch naar jezelf.

11. cat2

cat2 Niet meer actief

Dat is dus waar ik mee worstel. Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat Hoe ik dingen zie dus standaard verkeerd of overdreven is. Dat de ander gelijk heeft altijd.

12. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik doe dat toch ook? Ik heb al gezegd dat ik met deze vrouw/stelletje niet meer met ons kindje erbij ga afspreken. Dus de verwijten snap ik weer niet.

13. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik ben trouwens ook sinds kort op sport gegaan. Dus verwijten begrijp ik niet zo.

Biny en ShampooL vinden dit leuk.
  14. ShampooL

Je zegt dat je een goede vriendin hebt , vertrouw je haar ? Zo ja dan kun je soms sommige situaties die je lastig vindt aan haar voorleggen en vragen of zij vindt dat je goed doet of misschien te heftig reageert. Een beetje zoals je hier doet?

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat goed van je! :)

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Mensen mogen mijn kind best op ongewenst gedrag aanspreken. Dit moet dan wel reëel zijn natuurlijk. Als mensen zich bemoeien met zaken die voor hen totaal niet relevant zijn m.b.t. mijn kind dan zeg ik er iets van.

Mijn schoonmoeder heeft drie klein kinderen waarvan 2 van haar andere zoon en onze zoon. De manier waarop en hoe ze tegen haar andere kleinkinderen praat en hier vaak de ouders voorbij gaat met corrigeren vind ik not done. Vanaf het begin hebben we duidelijk gemaakt dat ze dit niet bij onze zoon hoeft te doen. Het gaat me dan niet om het corrigeren, maar de denigrerend toon waarop het tegen die ukkies wordt gezegd.

Vrienden moeten bij jou passen. Als jij vrienden hebt die op heel veel vlakken anders in het leven staan dan jij, vraag jezelf dan eens af of ze wel vrienden zijn?

Ik heb liever één goeie of geen vrienden dan een handvol vrienden waarbij ik me totaal niet prettig voel.

Oceanna en Biny vinden dit leuk.
  17. cat2

cat2 Niet meer actief

Bij mij is elke keer hetzelfde.
    Ik kan helaas niet zo goed voor mezelf opkomen. Als ik het soms wel doe krijg ik altijd te horen dat het overdreven of overgevoelig is. Dat maakt het moeilijk de volgende keer weer iets te zeggen. Het is een cirkeltje.

Soms kom je er pas later achter dat mensen anders in het leven staan. Dit heb ik helaas vaak dat ik anders in het leven sta dan veel andere mensen. Daarnaast maak ik gewoon niet zo makkelijk contact met mensen. Daarom ben ik al blij dat we überhaupt mensen hebben om mee om te gaan. Het is niet zo dat ik me er totaal niet prettig bij voel. De meeste tijd vind ik het wel leuk, alleen af en toe zijn er van dit soort dingen waar ik tegenaan loop.

Geen vrienden en daarnaast ook geen familie, dat maakt het wel erg moeilijk vind ik. Als je niet veel vrienden hebt kun je meestal nog wel eea met familie delen maar dat is hier dus niet zo.

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik denk dat we dat allemaal wel hebben met vrienden of familie leden. Je kan het niet over alle dingen eens zijn. Iedereen leeft zijn leven op zijn eigen manier en geeft daar invulling aan. Ik voed mijn zoon ook anders op dan m'n schoonzusje. Is dat verkeerd, nee zeker niet. Maar bepaalde dingen die zij doet zullen nooit mijn keuze zijn en andersom ook niet.

Het is vervolgens aan jezelf de kunst om er mee te dealen.

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Kan je een voorbeeld noemen?

20. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    was dat jullie eigen bank waar je kind op klom? dan heeft ze al helemaal niets erover te zeggen. is het haar bank tja dan kan ik me voorstellen dat ze niet graag wilt dat een kind erop klimt maar dan nog moet ze snappen dat een kind van 2 jaar dat niet kan vragen. met mazzel zegt het kind ikke zitten. en doet het gelijk.

ik zou bij de eerst volgende keer gelijk duidelijk maken dat ik niet wil dat ze zich met de opvoeding van mijn kind bemoeit. ik zou haar niet meer aanspreken op dat wat is geweest.

Deel Deze Pagina