ff jullie mening nodig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door joyce1980, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi hoi, heb even jullie mening nodig.

vandaag een heerlijk dagje met de kids naar de kermis, supermooi weer en we hadden het erg gezellig.

de kids waren met wat water in een winkelstraatje aan het spelen, prima aangezien het zo warm was en wij stonden erbij.

opeens schiet onze kleuter van net 4 ervan tussen, hij zet een grote glimlach op en rent ervandoor.

ik roep mijn man die 5 meter verderop staat of hij hem wil pakken, aangezien in de buggy bij mij had. zat trouwens onze jongste niet in want die was met papa aan het spelen.
    maar manlief hoort mij niet, helaas, dus ik draai om is die kleine boef echt al een flink stuk weg.

dus ik lopen met de buggy erachteraan.

maar meneertje rende nogal hard en keek niet meer achterom, het was ook nog eens best wel druk, tja kermis, mooi weer en al gauw merkte ik dat hij tussen de mensen zou verdwijnen.

moet zeggen dat dit allemaal snel gebeurde hoor, het was niet zo dat dit allemaal een kwartier geduurd heeft ofzo!!

maar goed ik rennend met de buggy door een drukke winkelstraat, schaamde me kapot maar tja dat ventje is belangrijker, alle mensen kijken maar goed ik kon wel door de grond zakken.

meneer keek nog eens om, en ik zie toch een big smile,aarggh, maar goed ik roep dus , gelukkig had ik hem al snel een heel stuk ingehaald, "mama komt je pakken"en dan op een grappige manier, maar dat deed ik meer voor de mensen om me heen,

het leek me niet zo een goed idee om al boos schreeuwend door de winkelstraat te rennen.

toen ik meneer te pakken had, heb ik hem meegenomen naar de zijkant van de straat en op een boze toon toegesproken.
    ook uitgelegd dat papa en mama hem kwijtraken etc, kortom dat hij nooit zomaar mag weglopen en dat het geen leuk spelletje is.

nu zit mij dit al de hele dag dwars, ik weet dat ik me niets aan moet trekken van het winkelend publiek, niemand heeft ook iets gezegd hoor,
    dat moet ik erbij vermelden, maar toch knaagt het aan me,

heb ik dit wel goed aangepakt?

vond het te onveilig om hem maar zomaar de drukke menigte in te laten lopen.
    we gaan ook weleens naar een overdekt winkelcentrum en dan blijft hij bij zo een speelauto staan en loopt dan niet mee, als we dan zeggen dat papa en mama verder lopen , dan komt hij vanzelf wel, maar daar is het dan niet druk en kan je hem heel goed nog in de gaten houden en lost het zich wel op zonder een grote scene, uiteraard wel toespreken daarna. maar dat vond ik nu echt onverantwoord.

dames ik hoor het graag van jullie.

dankjewel

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ben je gek, iedere moeder/vader rent zijn kind toh achterna in een drukke omgeving.
    Er moet maar 1 gek tussen zitten.
    Jammer wat andere mensen er van denken toch?
    Als moeder is er maar 1 ding echt belangrijk
    op de wereld en dat zijn je kind(eren)!
    Prima gehandeld toch, zou het net zodoen.
    (alleen had ik de buggy voor het gemak bij man achtergelaten, maar daar was zo te lezen weinig tijd voor..)

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ps.
    Wat me wel opvalt is dat je hem op een grappige manier probeert te roepen met "mama komt je pakken", maar hem vervolgens wel toespreekt dat het geen spelletje is. Dat KAN natuurlijk verwarring geven voor een kind.

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    dat dacht ik achteraf ook, waarom heb ik in godsnaam die buggy meegenomen, zat verder niets van waarde in,

het mooie was nog dat manlief met onze jongste mij en de oudste dus weer kwijt was.

ik liep dus terug met onze boef, en ik zie mijn man echt rondkijken en rondkijken, wat bleek die dacht dat ik ff de supermarkt in was gelopen.:D
    mannen!

het stomme is je weet dat het niet uitmaakt wat andere mensen denken, maar toch houdt dat je dan weer bezig, gezien de situatie denk ik dat ik niet veel anders had kunnen handelen.

maar bedankt voor je reactie en weltrusten!!:D

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Niks geks aan hoor.
    Had denk ik wel de buggy laten staan in de haast mijn kind te "vangen".

Ja over dat "mama komt je pakken" vind ik macy wel gelijk hebben.

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    macy, zie nu je laatste reactie,

klopt daar heb je gelijk in, weet eigenlijk niet eens of hij me wel gehoord heeft, het was meer voor mezelf of ik wordt een schreeuwende boze moeder die door de stad rent, of ik doe alsof het allemaal leuk en grappig is.

maar ik zal niet ontkennen dat dit misschien verwarrend kan zijn!!

Hij wist gelukkig wel zelf wat hij fout had gedaan,

ik vroeg hem wat hij nooit mocht doen en hij antwoorde zelf al dat hij nooit bij papa of mama weg mocht lopen.

thanks

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Haha dat lijkt me wel lekker opluchtend werken, even
    als een gillend viswijf door de stad rennen, hahah!
    En dat zijn er stiekem veel die dat doen..

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Waarom zou je de schone schijn ophouden?
    De hele wereld mag zien dat ik een consequente moeder ben hoor, als ik mijn kind terugroep of corrigeer als ze stout doet.

Niet zo onzeker! ;):)

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Misschien een idee (komt zo even in me
    op) om te roepen "houdt mijn zoon/dochter tegen, straks raak ik hem kwijt in de drukte"
    Maar ja dan blijven mensen 9 van de 10 keer schaapachtig rondkijken.
    Hoewel ik dan wel dat kind zou "vangen" met goedkeuring van de ouders dan..

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Tijdje geleden zag ik iets soort gelijks bij een andere moeder. Kind rende weg, en moeder erachteraan.
    Gelukkig kon ik hem vastpakken zodat hij niet verder zou rennen, en ik zei tegen hem, wel bij je moeder blijven.
    Kind schrok ervan en bleef toen naast mij op z'n moeder wachten.
    Moeder was heel blij dat ik hem vastpakte.
    Jammer dat andere mensen meestal schaapachtig blijven staan kijken.

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Joh iedereen heeft zo'n periode dat je achter je kind aan kan hollen!
    En je hoeft je echt niet te verontschuldigen door steeds te zeggen dat het allemaal heel snel gebeurd, want die kleine rakkers ZIJN gewoon snel!

Hier gisteren nog, ik stond aan de kassa, mevrouw raced ineens de winkel uit, ik d'r achteraan maar ze was al buiten! Gaat zo snel!

Gewoon achter je kind aan rennen hoor, lekker belangrijk wat de rest ervan vind...

Het was idd wel wat verwarrend om eerst op een grappige manier achter hem aan te rennen en hem daarna streng toe te spreken, denk niet dat hij dat begrepen heeft ;)

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dat is wel het laatste waar ik me druk om maak als ik achter dr aanren en ga roepen.
    Ik ben dr een keer echt kwijt geweest (5min) en dat hoop ik nooit maar dan ook nooit meer mee te maken.

Mijn dochter vindt het ook leuk om weg te lopen en ik ben daarin dus echt heel streng. Niet dat het echt helpt, maar ik ga t zeker niet als spelletje doen voorkomen.
    Dit vind ik niet leuk, is gevaarlijk en mama wordt heel bang/verdrietig als je dat doet oid.

Ik lees soms ook boekjes over kindjes/dieren die hun mama kwijt zijn. Op de psz doet/deed ze het overigens ook heel erg, ze is kennelijk erg onderzoekend :s.

13. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hier ook vaak zat achter mijn oudste aangehold hoor, maar moet zeggen dat ik het zelf ook best lastig vind hoe daar mee om te gaan. Op een strenge toon toespreken heeft een tijd gewoon niet gewerkt (nu soms wel. soms niet) dus dan ren je er natuurlijk achteraan. Je wilt niet dat je kindje de drukke straat op rent, of uit je zicht verdwijnt. Het probleem is dat mijn zoontje inderdaad denkt dat het een spelletje is zodra ik er vaart in zet en hij dan alleen nog maar verder/sneller/harder wegrent en zich kapot lacht. Als ik hem dan "gevangen" heb spreek ik hem natuurlijk ook boos/streng toe en leg hem uit hoe en waarom. Toch blijft pakken/rennen een spelletje voor hem. Soms moet ik dus even heel hard afwegen als hij in een gevaarlijke situatie staat. Soms begint hij namelijk al te rennen als ik roep dat hij moet komen ;). Dusss... trek ik een sprintje en hoop maar dat ik eerder bij de straat ben als hij, of blijf ik heeel rustig en vraag met mijn poezeligste stemmetje of hij alsjeblieft terug naar mama kan komen, omdat daar auto's rijden. Het blijft lastig.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    niks geks aan hoor! heb ik ook zooo vaak moeten doen en tja dan heb je wel bekijks... als mijn dochter op zo'n manier in de drukte verdwijnt zou ik zelf niet meer grappig kunnen doen en zou ik ook lak hebben aan de mensen wat ze ervan vinden...! vind zelf dat je het goed hebt opgelost door je humor te bewaren op zo'n moment...! niks van aan trekken hoor!

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

idd helemaal mee eens. als mijn dochter wat doet wat niet mag of gevaarlijk kan zijn dan spreek ik haar daarop aan, of er nou mensen bij zijn of niet.

Ik vind dat je het heel goed gedaan hebt hoor. zo zou ik het ook aan gepakt hebben. Niet meer onzeker erover zijn hoor, is niet nodig

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi lady's bedankt voor jullie reacties!!!

het rot/twijfelgevoel is inmiddels weg.

nogmaals bedankt voor jullie reacties, er mag van mij een slotje op!

groetjes!!!

Deel Deze Pagina