Altijd ziek

Discussion in 'Prematuur' started by josie, Jan 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik had een vraagje: ons mannetje was prematuur en dysmatuur en heeft een hele moeilijke start gehad. Hij kwam na ongeveer 7 maanden ziekenhuis thuis maar is nu bijna altijd ziek. Eerst rs-virus, toen buikgriep waar hij bijna niet overheen kwam, en nu is piept hij nog zo dat we hem 6 keer per dag ventolin geven en twee keer per dag flixotide. Ben er wel erg moe van zo langzamer hand.
    Waren jullie kindjes ook zo vatbaar in het begin? En vanaf welke leeftijd ging dat beter?
    Onze uk gaat nu nog niet eens naar de creche, ben bang dat het dan nog veel erger zou worden.

Liefs, Josie

2. randi

randi Niet meer actief

prematuren zijn inderdaad vatbaarder dan de meeste andere babies, hier ook continu loopneuzen, hoesten endergelijke mijn ka zei me dat vooral de eerste 2 jaren zijn dat ze zo vatbaar zijn maar ook dat achteraf ptrematuren de kindjes zijn die later het minst ziek zijn omdat ze een goede weerstand erdoor opgebouwd hebben. alleen ja het is nu wel lastig en best ook zielig voor hun. zo merk je ook dat prematuren minder gemakkelijk pijn hebben doordat ze door de infusen constant te krijgen in de coveuse ze hun pijngrens verhogen. mijn meiden wenen bv nooit als ze een ooronsteking hebben en dat is ook wel lastig want zo ben je der soms niet optijd bij om het te verzorgen maar je leert ermee omgaan en op andere kenmerken letten. veel beterschap voor je zoontje

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    sinds mijn meiden naar de creche gaan zijn ze ook vaak ziek. heb het ook gevraagd aan de leidster en zij zegt ook dat ze toch iets vaker ziek zijn dan andere. wat emani heeft is dat ze al bij een kleine griep gelijk koorts krijgt... erg zielig.. ik hoop dat de lente al goed doet voor ze..
    Ook voor ons ouders is het lastig.. al mijn vakantie uren gaat op aan de zieke kids.. ik doe het met liefde, maar wil toch ook graag weg kunnen in de zomer..

belangrijk is dat onze kinderen straks lekker veel gaan sporten.

wat Randi zegt over pijn geloof ik zo.. prikjes bij het CB doet ze weinig.. echte bikkels zijn het.

sterkte met je knul.. het komt uiteindelijk allemaal goed.. vaak zeg ik tegen mijzelf. 'als dit alles is wat ze aan de couvtijd over hebben gehouden' we hebben gelukkig 'gezonde kinderen'ze leven, zijn niet gehandicapt geraakt etc..
    veel sterkte met je jongen.. hopelijk knapt hij snel op

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    hoi josie,
    heel herkenbaar hoor. Hier ook regelmatig ziek (m.n keelontsteking/ virusinfecties bovenste luchtwegen) dus heeel vaak en veel hoesten... Ik word er ook vaak moedeloos van en verdrietig, maar het is niet anders.
    meestal 2 weken beter en dan weer een klein weekje ziek... Hier 2 maal daags flixotide als ' onderhoudsdosering' en ventolin als het nodig is, maar dat geven we bijna nooit (heel soms even 2/3 dagen 2 keer op een dag).
    Het beinvloedt wel je week vind ik, je houdt er rekening mee met naar buiten gaan of ergens naar toe waar zieke mensen zijn of rokende mensen bijv.
    Het is hier nog niet over, dus kan je niet zeggen wanneer het beter wordt. Hoop op het voorjaar. Volgens de KA moet je die puffers niet langer dan 3 maanden achter elkaar gebruiken ( was voorgeschreven door de HA), dus eind eze maand moeten we eigenlijk stoppen... Hoop dat het dan al wat beter weer is.....

Thomas heeft trouwens ook een hoge pijngrens; piept niet eindeloos na bij prikken op het CB: even hard huilen op het moment zelf en daarna is het klaar. Met initiatief nemen en dingen durven is hij wel weer een beetje een softie... :)

sterkte!

Share This Page