Hoi meiden, Ondanks dat we pas kort zwanger zijn worden we overladen met kadootjes. Rammelaars en allerlei schattige zachte poppetjes. Hartstikke lief! Nu hebben we twee katten en eentje (de oudste) vindt het speelgoed net zo leuk als wijzelf . Maar hoe ga ik haar dit nu afleren? We hebben nog even tijd, dus ik wil er ook maar op tijd mee beginnen voordat de kat straks rondhobbelt met het speelgoed in plaats van de baby. Gewoon zeggen dat het niet mag lijkt niet echt te helpen. Vooral als de rammelaar bewogen wordt en geluid maakt dan is het nog eens extra interessant. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of oplossingen! Groetjes, Josien
ik zou het niet weten maar wij woonden eerst in een huis waar we de slaapkamer ook op de begaande grond hadden. maar als ik de deur open had dan zaten ze met zijn drieen op een rijtje voor de drempel te wachten op mij ze kwamen er niet over heen. dus ik denk dat alles wel aan te leren is. op het aanrecht komen ze ook niet en tafels wil ik ze ook niet hebben nou dit hebben we ze allemaal geleerd dus ik leer ze gewoon dat ze niet in de box mogen komen en daar dus het speelgoed ligt. als ze ouder worden en over de grond kruipen dan denk ik dat ze het wel afpakken van de katten.maar wil zowiezo de katten niet in de buurt hebben denk ik je weet het nooit hoe ze reageren vind het erg eng!
zou anders het babyspul nu opbergen en afwachten wat de katten doen als de baby er is. 1 kat van ons moet niks weten van onze dochter en de andere kan er wel redelijk mee omgaan maar was na de geboorte eerst maanden niet te pruimen want zat echt zo te kijken van wanneer gaat het weer weg.
Het gekke is dat ik ze inderdaad die andere dingen ook heb kunnen afleren. Ze komen nooit op het aanrecht of de tafels. Nu maar hopen dat als de kleine er over een aantal maanden is, ze het speelgoed lekker met rust laten. Ik denk idd dat het heel belangrijk is de katten en de kleine goed in de gaten te houden, zeker in het begin. Ik hoop dat het goed samengaat! Ik weet van de foto's van vroeger dat onze oude kat ook altijd bij mij in de box lag toen ik klein was. Zo lief!
Ik heb thuis 3 katten rondlopen, waarvan er 1 nog geen jaar is. Die oudere katten kijken echt niet naar mijn dochter of haar speelgoed om, maar die kleine....! Het is een duveltje. Zeggen dat ze bijvoorbeeld niet in de box mag komen hielp niet. Oppakken en eruit zetten hielp ook niet. Het enige wat uiteindelijk hielp was de plantenspuit. Een beetje rigoreus, maar zéér effectief. Zelf laat ik mijn dochter nooit alleen in de box liggen, tenzij de katten niet in de woonkamer zijn, dan houd ik gewoon de deur dicht.
heeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar ! tot irritants toe... wij hebben 2 poezen van nog geen jaar oud... wat overigens goed samen gaat (alleen soms als esmee druk met haar voetjes aan het trappelen is , wil de poezen nog wel es mee spelen maar ben altijd in de buurt) maar het speelgoed wat Esmee nu heeft is van zachte stof enzo en met geluid... zeker als Esmee op de grond ligt op de speelkleed , moeten ze er ook bij zitten en met speeltjes aan de sleep... ja wat ik dan doe ik het afpakken of met de plantenspuit maar of het helpt............................ nee hoor ! ik zou niet anders weten wat ik zou moeten doen , Esmee moet wel gewoon op de grond kunnen bllijven spelen ... maar ook het vervelende is dat alles onder de haren komt te zitten . heeeeeeeeeeeeel irritant..! en in de box slapen.... erin , eruit , erin , eruit ! wel 20 x op een dag maar het helpt gewoon niet ....
Ik ben echt diep onder de indruk dat het je lukt om katten iets te leren! Mijn kat weet donders goed wat ie wel en niet mag, en doet het vervolgens stiekum toch als ik hem niet kan straffen. Als ik rustig op de bank zit borstvoeding te geven loopt hij heel demonstratief over de tafel, of ik hoor hem in de keuken op het aanrecht snuffelen. Normaal krijgt hij met de plantenspuit als hij dit soort geintjes uithaalt. Maar hij weet gewoon dat ik niet iets doe als ik op de bank 'vast' zit. Heel irritant. Ik wens je iig succes met het afleren, want het is mij niet gelukt!
Ik kan je zeker aanraden om de plantenspuit er bij te halen. Wij hebben 3 katten rondlopen waarvan 1 echt een dondersteen is! Deze wilde altijd in de wandelwagen/box en spelen met de speeltjes van de kleine meid maar na een paar keer een spuit water op zn koppie gekregen te hebben koos ie toch maar eieren voor zijn geld en liet het met rust . Waarschijnlijk is een paar keer spuiten meer dan genoeg dus om nou te zeggen dat het echt zielig is het is geen emmer water wat je over hem heen gooit. Nu nog hebben we de plantenspuit altijd binnen hand bereik staan voor het geval dat er toch eentje wat gaat proberen
een vriendin van mij die heeft ook en kleine en een poes. zij wou niet hebben dat de poes in de box heeft ze ballonen in de box gelegd. toen de poes in de box kwam knapte een balon en de poes is er nooit meer in de box geweest.
Balonnen tip hier ook geprobeert alleen wist dat gekke beest van ons het voor elkaar te krijgen om prezies tussen de balonnen te gaan liggen (zag er overigens erg grappig uit met al die statische haartjes tegen de balonnen), dus toen alsnog de plantenspuit gepakt .
Ballonnen inderdaad! Hielp hier érg goed! Maar ik neem aan dat je nu nog geen box hebt staan waar je het kinderspeelgoed in kan leggen Ik zou als ik jullie was, NU al een vast plekje creëren waar je speelgoed neerlegt (hetzij maar een paar kleine prulletjes zoals een tutje en een rammelaartje ofzo) en inderdaad de plantenspuit als jullie wapen gebruiken als de poes erbij komt. Je hebt nog zeker 7 maanden om je poesje af te richten Succes!
Dank jullie wel voor jullie berichtjes! Ja die van ons is ook echt een dondersteen. Ze vindt het zo ontzettend leuk! Op zich heb ik er niet zo'n moeite mee als de poes in de box zou komen (die er inderdaad nog niet staat hahahaha, dat zou wel erg vroeg zijn ) als ze dan tenminste lief is en zich gedraagt. Maar ik het zijn ook een beetje schijterds dus ik denk dat het wel even duurt voordat ze over de komst van de kleine heen zouden zijn . Maar misschien is het inderdaad een goed idee hier alvast een hoekje te maken met wat speelgoed en de plantenspuit in de aanslag te hebben. Water is tenminste één ding waar ze een hekel aan hebben ! Liefs, Josien
Die ballon heb ik ook geprobeerd, maar wat doet dat kleine duveltje.....? Ze maakt hem stuk en gaat vervolgens heel verbaasd zitten kijken waar die knal nou vandaan kwam....