zieke dreumes, wil niet drinken. Tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Napoleon, Jun 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    hoi meiden,

mijn jongste van 14 maanden heeft de waterpokken met hoge koorts(die tips ken ik ;)) maar ze wil niet drinken, heb al vanalles geprobeerd. Zelfs een flesje warme melk gaat er niet in :S.

Ze heeft om half 7 wel 3/4 flesje pap gehad dus er zit al wel iets in.
    Ze heeft 1 plasluier gehad die erg stonk.

Ze is mijn 4e kindje maar dit heb ik nooit bij de hand gehad...

2. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    wil ze ook niet eten> anders kun je misschien fruit proberen of een lekker water ijsje, dan krijgt ze in ieder geval wat vocht binnen..

3. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waterijsjes

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    ook niet :( enige dat ze wil is het sap uit haar duim...

5. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Sommige kinderen vinden het lekker om op een nat washandje te sabbelen.
    Met een theelepeltje of een spuit(zonder naald;) ) af en toe wat drinken in dr mond doen

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    lepelen. Omdat dit een andere handeling is slikken ze vaak wel (kreeg ik als tips van de HA toen mijn meisje uitgedroogt was.
    Verder waterijsjes en knijpfruit proberen

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    theelepeltje kan ik nog wel proberen,

8. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    en O.R.S. geven, dan wordt de vochthuishouding beter verdeeld!

9. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad knijpfruit, of sapige fruit halen zoals watermeloen, druiven, meloen, aardbeien.
    Vooral watermeloen bevat enorm veel vocht.

10. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    O.R.S zal ik op dit moment niet op eigen houtje gaan geven, dat gebruik je bij behoorlijke diarree en overgeven.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ze spuugt het gewoon uit... raar wicht... probeer het over een uurtje nog een keer.

Net had ze ook een dikke diarreeluier.
    ORS heb ik in huis, aquarius ook. Maar ja, als ze gewoon al niks drinkt krijg ik ors er helemaal niet in...
    fruit wil ze ook niet, terwijl ze normaal wel de fruitschaal leeg kan.

hmm zie net dat ze een wit uitgeslagen tong heeft, misschien wel spruw... (zou al verklaren waarom ze niet wil eten en drinken)

12. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    Dit werkt niet voor alle kindertjes, maar als er wat moet gebeuren en het wil niet dan maak ik er een spelletje van. Als ze ziek ik een aangepast spelletje natuurlijk. Maar ik doe met drinken bijvoorbeeld een beetje gek, belletjes blazen en kijken hoeveel slokjes er in een kopje zitten. Beetje afleiden zeg maar. Niet echt de nadruk leggen op het drinken zelf..

Succes en beterschap met je meisje..!

13. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    Oh ik zie net dat ze het weer uitspuugt.. :(

Nou iig beterschap!!

14. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    als je spruw vermoed even met je huisarts bellen, ik ben gister net geweest met de jongste. Die heeft ook spruw en daar heb ik een gel voor gekregen, als je niets doet wordt spruw alleen maar erger en je kind steeds zieker

15. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    dat kan heel goed. Maar als ze nu ook diaree krijgt zou ik haar heel goed in de gaten houden. Ons meisje wilde ook niet drinken (bleek rotavirus te hebben) en had ook diaree en een beetje spugen. En ook nog de waterpokken.

Ze was na twee dagen, geen plasluiers meer, bijna uitgedroogd en we hebben op tijd ingegrepen omdat ik het niet vertrouwde.

Wordt ze suf, reageerd ze niet meer op je, geen plasluiers meer en blijft ze diaree houden. Bel dan even met de ha of hap. Vocht hebben ze altijd heel hard nodig. Heeft ze koorts? Je kan eventueel een zetpilletje geven, daar voelen ze zich wel beter door.

En dan straks weer proberen te lepelen... hou het goed in de gaten in ieder geval.

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat is niet waar het word ook aangeraden bij koorts als je kindje niet goed drinkt, hier adviseren ze het zelfs bij normale koorts ook een glaasje om de zoveel tijd te geven dan blijven ze aanzienlijk kwieker kan ik je zeggen.. ik heb dat altijd standaard ook in huis, je moet geloof ik 3/4 glaasjes water erin werken voor 1 glaasje ORS dus altijd beter om te gebruiken wanneer een kindje niet goed wil of kan drinken.

Fruit, knijpfruit, waterijsjes zijn al genoemd, spuitje is hier nooit nodig maar is zeker ook een optie.. en hier mogen ze alles eten wat ze willen als ze ziek (erg ziek!) zijn alles wat erin zit dat zit erin, dan even geen gezondheidsregels... ik heb liever 3 ontbijtkoekjes erin dan een boterham smeren waar ze niets van eten bv..

Evt kan je een leuk spelletje ervan maken met haar waarbij je steeds een slokje ergens van moet nemen... ik heb even niet opgelet hoe oud ze is..

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje heeft een half jaar geleden een spuugvirus gehad van een week, die hield niks binnen behalve een slokje borstvoeding, dat was de redding, want zelfs een klein slokje lauw water kwam er met een grote boog weer uit.

Toch zei de ha dat uitdrogen bij diarree veel sneller gaat. Kijk even of ze niet suf wordt en de koorts niet te hoog oploopt.

Ik denk dat veel slapen in niet al te warme kleding het beste is voor nu. Probeer toch steeds maar een slokje water of melk aan te bieden. Als ik ziek ben, heb ik ook nergens zin in, laat staan in fruit.

En als je het niet vertrouwt even langs de huisarts gaan.

18. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    verplaatst naar 'baby en dreumes'

19. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wat is er nu niet waar dan????

Ik zei;
    O.R.S zal ik op dit moment niet op eigen houtje gaan geven, dat gebruik je bij behoorlijke diarree en overgeven

Uitleg ors zie link;

Oraal rehydratiemiddel - Wikipedia

Ik ga niet ontkennen dat er op bepaalde plekken vroeg met ors wordt begonnen, ik weet alleen mn eigen ervaring.

Maar weer terug on topic lijkt me ;)

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk met die witte tong dat je kleine spruw heeft dat doet ontzettend zeer . ik zou de dokter om raad vragen.

(ik vind trouwens zelf dat gewoon water altijd erg zwaar op mijn maag ligt als ik niet lekker ben en dat ik dan snel de neiging heb tot spugen, ik zou iets anders proberen) misschien wat pap die lekker warm is? met en lepeltje. maar denk dat je kleine veel pijn van de spruw heeft en daarom ook niks zal willen.

veel beterschap ermee.

Share This Page