Hoe gaan jullie hiermee om?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Snoopy1983, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ook ik kan het niet altijd positief inzien hoor dames. We zitten in ronde 5, dus eigenlijk valt het nog wel mee. Maar mij duurt het veel te lang. Mijn man vind dat ik me een beetje aanstel, dus daar heb ik het maar niet meer over mijn gevoelens. De ene dag denk ik, ach onze tijd komt wel, en de andere dag denk ik wat is er mis met ons? Mijn zusje was binnen 6 weken zwanger en gaat nu voor een 2de. En een vriendin binnen 2 maanden en die zat na een maand al te klagen dat het niet lukte... Dan kan ik dus echt heel boos worden. Want was is nu 2 maanden?

2. WendyH1979

6 feb 2008
    46
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Capelle aan den IJssel
    Ik herken het gevoel ook. Elke keer als ik weer ongi ben geworden of ik hoor weer dat er iemand zwanger is, dan ben ik een paar dagen even heel erg down met af en toe een huilbui. Maar dan geeft ik het een plekje en kan ik de wereld weer aan. Op naar de volgende ronde. Maar dat is niet altijd zo gemakkelijk. En als je dan ook nog van mensen hoor, ach het komt vanzelf, je moet meer ontspannen, enz enz. Dan kunnen de blikken in mijn ogen al genoeg zeggen. Ik blijf beleeft, maar mijn man weet wat er in me om gaat.
    Wij lopen al bij de gyn, dus als je dan weer hoort dat er iemand zonder hulp zwanger is geworden, komt dat toch af en toe rouw op je dak.
    Maar ik gun het iedereen natuurlijk van harte en alle geluk van de wereld toe. Ik wil niet als een hater over komen. Ben wel blij dat er meer vrouwen zijn met dit gevoel.
    Ook ik blijf duimen voor iedereen en voor mezelf natuurlijk.
    Gr, Wendy

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Pffff en weer een zwangere erbij, er zijn nu al 4 mensen om me heen zwanger. En zelf ben ik momenteel alleen maar aan het tobben met mn cyclus want heb volgens de testen nog geen eisprong gehad. 5 mnd lang zo'n mooie cyclus en nu dit :( Ik baal gewoon ontzettend.
    Ik vind het steeds moelijker om mijn gedachten te verzetten kan echt alleen maar aan een ding denken en dat is een :baby:
    liefs snoopy

4. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik ben in februari 2007 gestopt met de pil. Omdat we het allebei heel druk hebben gehad kwam het er soms maar 1 keer per maand van om seks te hebben. Eigenlijk is er vanaf december pas een beetje rust in de tent gekomen en hebben we ons seksleven weer een beetje kunnen opbouwen.

Bij mij is het per maand verschillend wat het met me doet als iemand me verteld dat ze een kind verwachten. Ligt er net aan hoe ik in mijn vel zit.

Twee van mijn beste vriendinnen zijn zwanger geraakt en ondertussen ook al bevallen in de periode dat wij ook bezig waren. Van 1 van die vriendinnen vond ik het moeilijk om te horen omdat zij er in het begin niet echt blij mee was. Het was een ongelukje. Met dat soort dingen, daar kan ik niks mee. Een paar weken geleden kwam nummer drie van mijn beste vriendinnen me vertellen dat ze zwanger is van de tweede. Ze vond het heel moeilijk om tegen me te vertellen, terwijl ik er juist minder moeite mee had omdat het haar ook niet allemaal zo voor de wind ging.

Ik vind het trouwens moeilijker om te horen dat iemand zwanger is, dan op kraamvisite gaan en de baby te bekijken.
    Ik merk dat ik dan echt blij kan zijn voor de ander, leuke kleertjes voor diegene kan kopen etc...

Wat ik ook merk is dat mensen voorzichtiger worden met dit soort dingen vertellen, naarmate de tijd bij ons verstrijkt. Gek eigenlijk, net alsof ze op eierschalen moeten lopen.

Volgens mij twijfelt iedere vrouw aan haar vruchtbaarheid. Die twijfel wordt naar mijn idee pas weggenomen als je daadwerkelijk zwanger raakt. Zwangere vriendinnen hebben wat dat betreft soms wel makkelijk praten. Ze zeggen wel eens dat zij dat ook zo hebben gevoeld en dat het bij mij ook vast wel los loopt. Ja, denk ik dan, jij bent zwanger geweest, ik niet!
    Ik ben zelf ook wel eens voor vruchtbaarheidsproblemen, vooral omdat het toch best lang duurt, mijn cyclussen heel raar hebben gedaan en ik nog steeds aardig wat overgewicht heb.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoi!
    Ik ga bijna denken dat er iets er iets mis is met mij... ik ben eigenlijk niet jaloers ... bij ons op kantoor "vallen" ze momenteel achter elkaar zwanger, er gaat geen dag voorbij dat ik geen zwangere dames zie bij ons, maar jaloers... nee. Zij kunnen er niets aan doen dat het bij ons al 5 jaar niet lukt. Misschien zou ik eens wat meer jaloers moeten worden :rolleyes: Toen mijn vriendin een paar weken geleden beviel van een meisje kriebelde het wel ff, toen ik haar in mijn armen had hoor ik mijn biologische klok wel heel hard tikken daarna, maar that's it.

Meiden, sterkte met de gevoelens, ik kan me nl. wel goed indenken dat jullie je zo voelen, misschien komt het bij mij ook nog wel om de hoek kijken hoor, zeker nu we dit jaar er nog serieuzer mee bezig zijn en ik er ook niet jonger op wordt ...

Ik duim voor jullie!

Grtz,
    Suzanne

6. Ik vind het ook zo opvallend dat veel vrouwen zo gaan twijfelen aan hun vruchtbaarheid! Dat heb ik namelijk ook zo heel erg, ben bang dat er wat mis is met mij (denk altijd dat mijn baarmoeder zijn zaad afstoot)

7. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Het lijken mijn gedachten wel wat hier beschreven staan...
    Ik kan er erg slecht tegen als ik weer eens te horen krijg dat er iemand uit mn omgeving zwanger is, gun het diegene van harte, maar denk dan wel, waarom ik nog niet...
    En ook ik twijfel inderdaad dat er iets mis zal zijn met mijn vruchtbaarheid, vreemd dat er toch zo over getwijfeld word.

Groetjes

8. xnikkyx

xnikkyx Actief lid

11 okt 2007
    368
    0
    0
    verzorgende
    zuid holland
    Hallo Meiden...
    Hier ook iemand...
    erg moeilijk om te horen dat je schoonzusje zwanger is...al 12 weekjes..

ben echt wel blij voor haar...Maar toch zit je met gemengde gevoelens...Waarom wij niet?
    Maar je moet toch positief blijven...jouw buurt komt nog..!toch meiden..?
    Wel moeilijk... ;)
    Liefs

9. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Hoi Meiden,

Ook ik vind dit zo herkenbaar...

Maar meiden koppies omhoog en geloof zolang het tegendeel nog niet is bewezen dat alles goed is in je lichaam!

Veel succes met zwanger worden.....geduld loont zeggen ze toch meestal?...

x eva

10. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik mag me ook bij jullie aansluiten. Wij hebben alleen niet tegen anderen verteld dat we graag kinderen willen dus ik krijg er gelukkig ook geen opmerkingen over. En ik durf het ook eerlijk toe te geven: ik ben jaloers!

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hmmm, jaloers ben ik niet, maar een 'dat wil ik ook!' heb ik wel als ik hoor over wéér een zwangere in mijn buurt.
    ik gun het iedereen van harte, en weet dat onze tijd ook wel komt, maar wachten gaat me nooit zo goed af, en nu dus ook niet. ;)

12. als ik hoor of zie dat een bekende of oude bekende van me zwanger is dan voel ik in eerste instantie een steek van jaloerzie... dan zou ik echt willen gillen en schreeuwen, waarom wij niet!
    maar snel daarna ben ik wel blij voor ze! ik gun het iedereen hoor begrijp me niet verkeerd!

13. Biebke

Biebke Actief lid

26 okt 2007
    158
    0
    0
    bediende
    wel toen mijn beste vriendin vertelde dat ze zwanger was was ik echt heel kwaad
    ik was al een paar maanden bezig en het wilt ni lukken zij is gestopt en nog geen twee maanden later heeft ze prijs
    ik heb hier bijna vier maanden serieus slecht bij gevoeld
    ik wou blij zijn voor haar maar het kon niet
    nu ben ik er over

zeker nu mijn ventje is de beste vriend van haar ventje de peter mag worden van dat kleine wezentje
    nog een twee maandjes geduld en dan is ze er
    dus daar kijken we naar uit

biebke

14. mona23

mona23 Niet meer actief

heel herkenbaar, ik ben ook soms stikjaloers als ik weer een zwangere zie. Vindt het prachtig als ik een dikke buik zie.

En idd twijfel ik ook aan de vruchtbaarheid.
    Mijn man heeft maar 1 zaadbal ( is niet ingedaalt), hij heeft dit nooit laten onderzoeken maar weet iemand of je met een zaadbal evengoed kinderen kunt krijgen?

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hoi Mona23
    In principe kun je met een zaadbal ook kinderen krijgen maar wel is het zo dat bij mannen bij wie vroeger de testikels niet ingedaald zijn en bv eraan geopereerd zijn er de kans bestaat dat ze verminderd vruchtbaar zijn.
    In jouw geval zou ik gewoon eventjes naar de huisarts gaan en het laten onderzoeken, zit het dan goed dan kun je zonder twijfelen gaan genieten.
    Groetjes Snoopy

16. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    @ mona23
    Mijn vriend heeft dat ook maar hij vertikt het vooralsnog om naar de ha te gaan om het te laten testen. Hij heeft zoiets van: ach we zijn pas zo kort bezig.... ik kan altijd nog laten testen. Zou het wel jammer vinden als ik er na een half jaar achter zou komen dat het daaraan ligt...

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    meid ik leg me erbij neer so be it
    wij zijn inmiddels al 3 jaar verder en vele zijn ons voor gegaan ,ik maak me er niet meer druk om (heb alleen mn zelf ermee)

18. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat dat betreft ben ik erg makkelijk gelukkig.. Ik ben super blij voor ze en dat meen ik. En verder ga ik gewoon door. Je denkt natuurlijk even aan jezelf van, was ik ook maar zwanger.. Maar daar blijft het bij..

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @Danjo: Wil alleen even zeggen dat ik het knap vind dat je er na zo'n tijd nog zo positief over denkt. Ik zou zelf niet meer weten waar ik de moed vandaan zou moeten halen maar goed die momenten zal je vast ook weleens hebben. Hoop dat het voor jou snel raak mag zijn en dat het ook lekker 9 mndjes blijft zitten!

20. mona23

mona23 Niet meer actief

@dizzy, ik heb het er vandaag met m'n man over gehad en we hebben voor vrijdag een afspraak bij de huisarts gemaakt.
    Hij zag het ook niet zo zitten, maar ik maak me er zorgen over. Ik denk dat de HA ons doorverwijst naar het ziekenhuis?
    Hier ziet mijn man wel tegenop.

Wij zijn ook pas kort bezig, maar ik wil het gewoon weten of het invloed heeft.

Praat er nog eens over met je vriend dan, maak je je er zorgen over dizzy?

Deel Deze Pagina