Ik mag toch hopen dat mensen dat doen. Kijk, 's ochtends vroeg of 's avonds een klein rondje wandelen of fietsen in de buurt op plekken waar je niemand tegenkomt, dat kan eventueel. Maar verder blijf je in quarantaine gewoon thuis!!! Moet je voorstellen dat je op weg naar het bos/het strand/weet ik veel waar een ongeluk krijgt, heel fijn voor de hulpverleners dat ze dan blootgesteld worden aan een heel gezin dat (mogelijk) besmet is.
Sorry, moet wel een beetje lachen. Dus je gaat (ongezond) weken binnen zitten om dat risico te vermijden? Jeetje, heftig hoor. En als je nou thuis brand hebt, mag de brandweer dan wel komen? Echt hoor, waar gaan dit heen? Wij hebben 1 kind met positieve zelftest momenteel. We gaan er heerlijk op uit, genoeg bossen, strandjes, natuur etc. Heerlijk bewegen, frisse lucht inademen en lol maken. Doet een mens goed. Je mag best nog een beetje aan jezelf denken he! Laten we dat alsjeblieft niet vergeten.
- Kerstavond met schoonzusje, zwager en neefje van 11 bij ons thuis. - 1e kerstdag met mijn ouders, zusje en zwager bij ons thuis. - 2e kerstdag gewoon lekker met ons eigen gezin.
Het grootste probleem nu is dat teveel mensen alleen aan zichzelf denken... Quarantaine= thuisblijven. Klaar. En mensen die daar schijt aan hebben vind ik asociale egoïsten.
Ja ik ga toch niet mensen bewust besmetten door op bezoek te gaan of boodschappen te doen?! Maar we gaan wel naar het bos achter ons huis. Of tenminste dat hebben we gisteren gedaan. En in de tuin natuurlijk. En ik heb zelf 9 dagen binnen gezeten maar was ook ziek. Daarna mocht ik eruit en wel met mijn baby gaan wandelen die wel positief is maar die ligt toch in een kinderwagen dus dat geloof ik wel want ik wandel dan buiten langs de weilanden. Mijn middelste ook bijna 2 weken (eerst quarantaine van klas en toen werd hij positief en een week omdat hij dus Corona had) en de oudste is de langste de Sjaak want die zit al 2 weken binnen want is nog negatief. Maar jij zou dus gewoon kerst gaan vieren bij je ouders ofzo? Ik doe dat niet die zijn 70 en mijn zusje is zwanger. Lijkt me niet een goed idee. Of bedoel je meer een rondje wandelen ofzo? Een keer naar het bos zijn we dus wel geweest. Was geen kip. En vanavond gaan we rondje door de wijk wandelen lichtjes kijken. Lijkt me ook prima. Ik vind het inderdaad ook ongezond maar ja ik wil ook geen mensen besmetten.
Wij hebben redelijke tuin, dus bij quarantaine zijn we daar. Ik kan hier niet naar buiten zonder mensen te zien en dan wonen we niet eens in een grote stad. maar ontopic: kerst met 17 is afgelast. Wij gaan zaterdagmiddag even naar schoonouders. Verder zijn we thuis. Morgenavond gourmetten en film kijken en zaterdagochtend staat man in de keuken en ga ik of naar buiten of spelletjes doen met de kinderen. En even facetimen met mijn familie 150km verderop. Zondag zien we wel. Niks gepland in elk geval.
Ik heb nergens gezegd wat ik wel en niet zou doen. Ik vraag me gewoon af of mensen weken binnen zitten? Dat lijkt mij echt vreselijk namelijk. Er is toch vrij veel dat gewoon kan? Ik ben de hele week buiten en je kunt toch prima afstand houden in een bos etc.
Ja het bos kan prima mits het geen drukke plek is. Maar naar het strand en speeltuin en coffee to go halen op bezoek gaan of boodschappen vind ik wel anders. Maar ik wil ook niet anderen aansteken ofzo. alleen maar binnen is inderdaad niet gezond nee.
Wij zijn er ook elke dag even uit geweest hoor. Onder schooltijd, zodat we bij rondje dorp geen andere kinderen tegen kwamen (en je weet hoe klein ons dorp is, je komt er sowieso geen kip tegen, haha) en ben zelfs naar het bos gereden. Het is mij wel best. Met binnen of in de tuin krijgt mn kind niet genoeg beweging hoor. Zijn bij niemand binnen geweest, niet in winkels enzo natuurlijk.
Ja klopt dat hebben wij ook gedaan. Alleen waren m’n man en ik eerst nog te ziek om iets te doen. Maar gisteren bos, vandaag lichtjes tocht in de buurt. Mijn idee was ook onder schooltijd maar toen waren we nog te ziek en daarna was de school dicht (en mochten ik en de middelste alweer naar buiten haha) Maar kerstweekend ga ik ook wel weer even door het bos met ze (en daarna hopelijk eruit!)
Zo zou ik het ook doen. Wij hebben nog geen quarantaines gehad maar als het een keer zover komt ga ik echt geen weken binnenzitten. We hebben sws een hond die er 3/4x per dag uit zal moeten en dus een mooi moment om te luchten. Ik heb weleens gehad dat ik een andere moeder met haar hond tegenkwam en die liep snel naar de overkant met de mededeling dat ze in quarantaine zaten. Ik ga natuurlijk niet op visite maar dag in en dag uit binnenzitten echt niet hoor
Pfff. Hier stress om kerst nu Het plan. Morgen schoonma ophalen en met haar naar schoonpa voor gezellige middag. Vanmorgen bericht. Een van de verzorgenden is vanmorgen poditief getest. Schoonma hoeft niet in quarantaine. Wordt maandag getest (maar is minder dan 8 weken geleden positief geweest dus geen idee of die test überhaupt xin heeft). We mogen haar nog steeds halen. Maar... is het verstandig om haar mee te nemen naar haar zeer zwakke man? Voor mij is het een optie om kerst een paar dagen uit te stellen. Meningen binnen familie zijn verdeeld. (Geen ruzie maar varieert tussen alle risico's mijden en joh, ze zijn allebei geboosterd dus de kans is minimaal. ) Ik vind het maar lastig. Wat zouden jullie doen? Ze hebben zich beide zo verheugd op kerstfeest samen.
Dit inderdaad. We hebben geen hond maar laten onszelf wel regelmatig uit. Zolang je zorgt dat je met niemand contact hebt is het goed toch?
Zo vreselijk is het bij mij binnen niet hoor Mijn kinderen gamen liever dan dat ze naar buiten gaan. Lopen toch al de halve vakantie in hun pyjama's rond. Op werkdagen ben ik ook alleen maar binnen en doe ik alleen met de lunch en/of s'avonds een kort rondje. En dit is zonder quarantaine. Dus het enige verschil voor ons is eigenlijk dat we in quarantaine alle boodschappen laten bezorgen. Maar ik geef je wel groot gelijk dat je baar buiten gaat hoor. Zolang het op rustige plekken is en je contact vermijd met anderen.
Wij zijn echt buitenmensen. Ik sport ook buiten. Dus wij zijn echt elke dag even naar buiten gegaan, naar het bos ofzo. Of gewoon rondje steppen, onder schooltijd, zodat we niemand tegen kwamen. En mijn dochter kan zich niet lang vermaken met tablet of tv kijken, dus daar moeten we het helaas niet van hebben, haha.
We hebben sinds de zomer een trampoline in de tuin van bijna 4 meter doorsnede. Kunnen ze lekker hun energie op kwijt met z’n allen! Daarvoor waren ze nooit in de tuin te vinden
Hè chips! Kunnen ze vertellen of de zorgmedewerker langer dan 15min binnen 1,5m van je schoonmoeder is geweest. Of dat ze überhaupt echt in de buurt is geweest? Zo lastig om een goede overweging te maken en de knoop door te hakken, zeker als er ook nog verschillende meningen zijn....
Ze is door haar verzorgd geweest. Dus helpen aankleden en wassen. Wel met bescherming. Zo lastig. Zeker omdat we weten dat het de laatste kerst in hun huis zal zijn. Misschien zelfs de laatste samen. Voor mij weegt dat zwaarder dan alle misschiens.