Echt respectloos is wat ik gelijk denk. Ik begrijp heel goed waarom je daar nu liever niet tussen wil zitten. Gewoon voet bij stuk houden. Kan je man er niet wat van zeggen?
Weet niet of het een advies is, maar je kan toch sowieso wel bedenken dat het niet slim is om nu met zoveel mensen bij elkaar te komen?
Wij vieren het alleen met het gezin. Gewoon gezellig wat eten, cadeautjes, spelletjes doen en film kijken.
Wij mogen wel bij schoonzus gaan eten formeel met ons gezin en opa en oma. Maar zij niet bij ons omdat ze oudere kinderen hebben. Dus dat vinden we onzin. We doen wel allemaal zelftest vooraf. Dat is het minste wat je kan doen, zeker als je de dag erna weer ergens anders aanschuift….. reken maar dat die besmettingen omhoog gaan…
Als je eerste kerstdag aan tafel een besmetting oploopt is je test op tweede kerstdag echt nog niet positief.
Nee eigenlijk ook niet. Alleen vorig jaar met kerst namen ze wel het ijs mee, dus dat was fijn. Maar op andere momenten doen ze dat niet. Ik heb me er maar bij neer gelegd. Ik vind het voor de kinderen belangrijk, dus ik blijf gewoon gezellige dingen organiseren, dan ben ik maar de gene die altijd er “druk” mee is en de afwas er van heeft. Ben wel gestopt om ze uit te nodigen met oud&nieuw. Dat vieren we nu gewoon lekker met eigen gezin.
Ik ben aan het werk dus geen Kerst met familie dit jaar. Het oorspronkelijke plan was dat zus+man en vader+vriendin hier zouden komen, dus dat was binnen de regels. Ik wil me daar ook aan houden.
Mijn god, dan heb je het niet over een mannetje extra. Zelf weten maar het moge duidelijk zijn dat je niet de regels volgt.. Ik vind dit soort dingen in deze tijd toch wel bijzonder.
Maar dat zou je zo elf ook kunnen vragen natuurlijk. Is echt niet raar hoor (vind ik tenminste ) Voorheen was eerste kerstdag altijd hier, met name omdat ik er ook veel werk van maakte (veel gangen, amuses, etc) maar toen alle kinderen groter werden (mijn zus heeft er net als ik ook 4) gingen ze mee-eten met al het ‘volwassen’ eten en was dat allemaal niet meer haalbaar. En toen ben ik gaan vragen of mijn zus de hapjes mee kon nemen. En mijn ouders deden uit zichzelf al een voorgerechtje en de wijn. Ik vind dat je prima kan vragen om wat hulp in die kerstdrukte, zeker als je altijd al de gastvrouw bent.
Als je geen Corona wilt oplopen met deze nieuwe omikron variant is eigenlijk de enige optie om helemaal niemand te zien. Vaccinatie helpt niet tegen besmetting en negatieve zelftest zegt niks, want je bent als besmettelijk voor je positief test. Dus als je geen risico wilt nemen, dan dus geen kerst vieren met anderen dit jaar. snap wel als mensen dat wel doen, maar dan is het risico dus bekend. Als 1 iemand van het gezelschap het heeft, is de kans groot dat die iedereen aansteekt. En waar vaccin je veel minder beschermd tegen besmetting, schijnt deze nog wel aardig goed te beschermen tegen symptomen en ziekenhuisopname. En ik spreek uit ervaring. Je krijgt niet te horen waar je mee besmet bent, maar weet 90% zeker dat het omikron is.
vanwege de besmettelijkheid hoe het bij ons gekomen is en doorgegeven is inmiddels (aan mensen die allen gevaccineerd en deels geboosterd zijn). Vanwege het feit dat ik nog in de hoogste piek zit van vaccinatie (relatief kort geleden), vanwege de klachten, verloop en het feit dat het niet klassiek 1 voor 1 is, maar allemaal in 1x besmet. Plus vanwege het feit dat er hier in de omgeving al relatief veel omikron voorkomt. En je krijgt dit niet te horen. Maar mijn vermoeden is zeer sterk.
Er begint steeds meer info over te komen afgelopen dagen. de klachten zijn hier tot nu toe redelijk mild. (Maar dus wel allen gevaccineerd) maar ben wel echt geschrokken van de besmettelijkheid. Als het overal zo verloopt als bij ons, gaat omikron als een wals over Nederland heen komen. Vraag is alleen nog hoeveel impact het gaat hebben qua symptomen/ ziekenhuis opnamen. Dus als je het niet wilt krijgen komende tijd, dan is in mijn ogen enige optie: niet afspreken. Want met deze kenmerken en snelheid gaat iedereen geheid voor de bijl komende weken/maanden. Maar dat is dus op basis van mijn eigen ervaring
Mijn klachten zijn ook mild. Ben er na 1,5 dag al doorheen en mijn zoontje heeft helemaal niks. Hij heeft het wel in zijn klas opgelopen en dat was wel een olievlek maar kids allemaal zonder klachten.