Kerstavond: Gewoon met het gezin thuis 1e Kerstdag: Mijn ouders + broertje en zusje komen bij ons eten (dan hebben we dus 4 gasten van >13 jaar) 2e Kerstdag: Wij met het gezin naar mijn schoonouders toe (geen extra gasten) Volledig volgens het advies, dus. Vind het moeilijk te begrijpen dat er toch her en der grote (familie)bijeenkomsten zullen zijn, zoals ik hier lees.
Schoonfamilie wil toch samen komen met z’n allen. Met testen vooraf. Zitten dan op 17 mensen. Ik weet het niet hoor. Vind het eigenlijk niet ok, maar ook vervelend om de eerste en enige te zijn om te zeggen: nee sorry we komen niet. Maar denk dat het daar wel op uitdraait. We hebben nog een week om er over te denken
Ja ben ik het mee eens hoor. Man neemt dan gewoon geen standpunt in en dan mag ik de spelbreker weer zijn… De kinderen zijn wel ineens allemaal aan het hoesten, dus misschien kan ik het daar nog op gooien
Ik vind dit wel naar om te horen. Wij vieren het ook met het hele gezin en zijn dan met 17, daar mag iedereen van vinden wat hij wil,Maar wij hebben met elkaar afgesproken dat iedereen zich daar goed bij moet voelen en zich vrij moet voelen als dat niet zo is dit te benoemen
Gourmetten met mijn moeder en broertje. We zijn dan in totaal met 5 mensen in één ruimte. En één hond Ik ben mantelzorger van mijn moeder en mijn broertje woont nog thuis. Ik ben sowieso elke dag bij ze. Dus ja...
Ze zullen er tegen mij niet lelijk over doen maar ik weet dat het dan toch besproken gaat worden, zeg maar. En dan is de een wat begripvolle dan de ander
Het is wel een beetje jammer dat er nu zo'n lockdown wordt afgekondigd en de ondernemers en kinderen de dupe zijn terwijl de ouders van die kinderen net met zoveel man afspreken voor de feestdagen. Er zullen er ook zat zijn die met +20 man afspreken die niet op dit forum zitten. Zo krijg je een verlenging van de lockdown, scholen en winkels langer dicht. En mensen maar boos zijn. Zucht.
Ontopic... Wij vieren 1ste kerstdag thuis, mijn moeder komt bij ons eten. 2de kerstdag zijn we bij mijn broer, hier komt ook mijn moeder. We zijn dan met totaal 4 gasten bij mijn broer. Hiermee houden wij ons dus aan de maatregelen. Wat ik niet meer dan logisch vind. Het leven is nu eenmaal anders als dat het normaal was....we leven met een pandemie onder ons. Lijkt wel of mensen de ernst hiervan nog steeds niet begrijpen en maar hun 'gewone' leven zoveel mogelijk willen voortzetten. Ook in een klein gezelschap kun je leuke feestdagen hebben. Geniet van je eigen gezin.
We gaan 1 dag gourmetten met mijn familie, meer plannen hebben we niet. Mijn zusje en haar kinderen wonen bij mijn ouders, daar komen we bij elkaar. In totaal 4 personen te gast (broertje, ex-zwager, echtgenoot en ik, zoon telt niet mee). En dat zou moeten mogen. Voelt nog steeds wel riskant omdat ze zich verder aan geen enkele maatregel houden, zich niet laten vaccineren, niet testen en gewoon met tig man in de kerk zitten, huis-vol-verjaardagen geven en een zaak runnen waar ze (uit principe) geen QR-codes scannen, maar goed. Daar doe ik niks aan. Ik kan kiezen: niet meer met de familie omgaan óf de risico's die zij aanvaardbaar vinden, accepteren. Ik had natuurlijk veel liever gezien dat ze zich wel zouden vaccineren of in ieder geval aan de maatregels hielden, maar ik kan het niet eens ter sprake brengen zonder de wind van voren te krijgen, dus ik moet het er maar mee doen. Anders loop ik echt het risico dat we met elkaar breken. Vorig jaar werd de situatie al erg op scherp gezet, dat wil ik niet nog een keer.
Hier alle geplande dingen afgezegd ivm quarantaine, zouden er in theorie net uit kunnen zijn maar het is me de boodschappen stress etc niet waard om last minute te beslissen
We hebben knopen doorgehakt. 1e kerstdag diner met mijn ouders en broer, bij ons thuis, mijn vader kookt graag dus hij regelt het, maar bij ons is het qua ruimte handiger. 2e kerstdag hebben we ons verdeeld in 3 groetjes. Man gaat het voorgerecht maken, jongste zoon en ik hoofdgerecht en oudste 2 het nagerecht. En dan dus lekker met ons gezin dineren.
Klote is dat zeg. Pfff. Zouden ze wel een zelftest willen doen? Of is dat onbespreekbaar? En houden ze dan wel 1,5 meter afstand of ook niet?
Dat laatste is leuk als je een normaal gezellig gezin hebt maar besef je je dat er mensen zijn, waaronder ikzelf, die dagelijks een marathon lopen in sprint tempo om de dagen te overleven met hun gezin. Ik dank god dat tijdens de feestdagen er enige ruimte is voor iets meer vrije handen en blije mensen om me heen. Wij hebben nu eenmaal een groot gezin, 17 in totaal. Deze pandemie kan nog jaaaaaren duren. En nee, ik blijft niet vasthouden aan hoe het was maar ik weiger om jaren door te brengen zonder mijn dierbaren. Mijn kinderen die op moeten groeien zonder veelvuldig samen zijn met hun neefjes en nichtjes
Hier zijn we er ook net uit. Kerstavond met zijn viertjes, hem dan de hele dag gewerkt en dan vind ik het echt wel fijn om net mijn gezinnetje wat lekkers te eten en cadeautjes uit te pakken Eerste kerstdag komen mijn ouders en halen we Chinees, makkelijk en al lang geleden. Tweede kerstdag zouden we wel met schoonfamilie bij elkaar komen na zelftest maar ik had het gevoel dat mijn schoonouders dat toch niet helemaal fijn vonden ondanks testen en boosters. Dus nu blijven we die dag ook thuis met ons viertjes, hapjes op tafel en vieren het online. Het is niet anders. Had het graag anders gezien en ben zelf niet zo huiverig om bij elkaar te komen, maar ik heb respect voor de wensen van een ander en wil dat als we samen zijn het gezellig is en niemand zich onveilig voelt. Prima zo.
Kerst zoals altijd kerstavond met mijn ouders Zus met partner en hun 3 volwassenen kids en 1 vriendje kerstdag met schoonouders Schoonzus en partner kids 10 en 14 tweede kerstdag met zijn 4tjes
Zijn er ook gewoon mensen die kerst met meerdere personen gaan vieren? Het blijft immers een advies die 4 gasten per huishouden?
Ik snap wat je zegt, en ik sta er ook zo in. Maar wij kunnen het vieren zoals altijd, wegens kleine families. Ik kan me echt wel voorstellen dat mensen die meer broers of zussen hebben nu met dilemma's zitten. Veel hebben vorig jaar ook al geen normale kerst gehad. Die dan nu wel gewoon het met zn allen willen vieren.
Begrijp ik heel goed. Maar hoe meer mensen bij elkaar des te meer risico. Normaal gesproken vieren wij kerst ook met veel meer mensen en hoppen we 3 dagen lang bij vrienden en familie rond. Wij maken nu de keuze om dit niet te doen. De situatie in de wereld is nu niet zoals normaal. Maar is iedereen zijn eigen keuze uiteindelijk.
Precies hetzelfde hier, alleen met 16 man. Ik heb al gezegd dat ik het niet verstandig vind, maar opa en oma willen het perse door laten gaan omdat het mogelijk de laatste kerst is. Opa heeft in augustus op sterven gelegen, iedereen heeft afscheid genomen en hij is weer opgekrabbeld.. dus hij wil heel graag met alle (volwassen) kleinkinderen bij elkaar zijn. Maar ik vind t nogal wat...