Hoe gaan jullie kerst vieren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ischa31, 13 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Ben je dan eigenlijk boos op die persoon?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    #142 RoGiJuLi, 20 dec 2021
    Laatst bewerkt: 20 dec 2021
    Change of plans nav de persco.
    1e kerstdag vieren we alleen met ons gezin en komt mijn schoonvader smiddags langs voor een hapje/drankje.
    Dit omdat mijn zwager het niet prettig vind om met 11 volwassene te zitten. En dan respecteer ik die mening.

2e kerstdag blijft onveranderd.

Neuzeke, Dubbelgeluk en bulakgirl vinden dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Dat vind ik eigenlijk wel een heel goed idee! Die onthoud ik... Met Pinksteren doen we doorgaans toch niks... :thumup:

Mamafiets vindt dit leuk.
  4. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Eerste dag gaan we naar mijn ouders. Zij krijgen dan 3 volwassenen en 2 kinderen op bezoek.

tweede dag krijgen we 4 volwassenen op bezoek en voor een uurtje een 5e erbij.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit heb ik ook wel een beetje en ik begrijp het ook niet zo goed wat er nu de lol aan is. Dat mensen dit doen vind ik al zoiets maar neem dan op zijn minst na dit soort samenkomsten je verantwoordelijkheid. Ga erna 5 dagen in quarantaine en laat je dan bij de ggd testen. Hiermee voorkom je dat je andere mensen weer onbewust zal besmetten met alle gevolgen van dien.Als iedereen maar zijn eigen plan blijft trekken dan blijven we in deze shit zitten en ik ben er inmiddels wel een keer aardig beu van.
    Dat je 2 of 3 gasten teveel hebt vind ik tot daaraantoe en dan ook vaak nog mensen die je toch al vaak ziet maar om nu met 20 man of nog meer te gaan zitten vind ik echt een dikke middelvinger naar alles en iedereen. En straks wel lopen janken als ze niet op tijd in het ziekenhuis kunnen worden geholpen omdat het vol ligt met Corona patienten en dan maar blijven roepen dat het de schuld is van de overheid en hun bezuinigingen in de zorg. Op dit moment zijn de enige schuldigen toch echt de mensen die vinden dat de regels niet voor hun gelden. Allemaal best maar zadel een ander er niet mee op en neem je verantwoordelijkheid.

meintje, Sophy, ellessinia en 13 anderen vinden dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook vrij bijzonder om in deze tijd met een groep van 10+ man bij elkaar te komen. Ligt er ook aan hoe groot de ruimte is, maar even ervan uitgaande dat je met het diner bij elkaar aan tafel zit, nee dat lijkt mij niet de bedoeling.
    Nu ben ik niet een heilige wat betreft de regels volgen, maar met 6 man of 16 man is toch wel even een verschil :|

Wij vieren het niet anders als andere jaren, de hele familie bij elkaar lukte nooit qua planning ivm met grote schoonfamilie enz.
    We houden er wel rekening mee dat we nu niet met 3 gezinnen bij elkaar zijn bijv.
    1e kerst komen mijn schoonvader en stiefschoonmoeder voor de lunch en in de avond komt mijn schoonmoeder bij ons eten.
    2e kerst gaan we naar mijn ouders voor de lunch en 's avonds gewoon met het gezin..

Sophy, Syane, Knuffelmonster en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Hier kerstavond en 2e kerstdag met ons eigen gezin
    1e kerstdag komt mijn moeder bij ons
    Mijn schoonouders zitten verder weg en vieren kerst met een bevriend stel.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar waarom zou je boos worden? Iemand stelt zich kwetsbaar op, is eerlijk. En tja, in deze tijd logisch toch? Ik zou niet anders kunnen dan er begrip voor opbrengen.

ellessinia, Syane, lindajl en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    #149 Adje, 20 dec 2021
    Teleurgesteld zou ik begrijpen, maar boos niet. Waarom zou je boos zijn op iemand vanwege de zorgen/angsten dat diegene heeft? En dan hoef je die angsten niet te per se begrijpen, maar wel het feit dat iedereen zich anders kan voelen.
    Ik zou het persoonlijk vervelender vinden als ik kerst moet vieren met iemand waarvan je weet dat die zich ongemakkelijk voelt en angstig voelt. Dan heb ik liever dat iedereen voor zichzelf de beste keuze maakt.

Vorig jaar hebben mijn ouders ook gecanceld vlak voor kerst, ondanks dat het volgens de regels wel mocht. Was jammer, maar wat ons betreft geen probleem. Wij maken sowieso wel het beste van kerst, het liefst met nog wat naasten erbij. Maar als dat niet gebeurt, dan maar als gezin.

Syane, Neuzeke, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    We werken allebei ( nog steeds) thuis. Afgelopen 2 jaar ook non stop gedaan. Kids hebben nu ook niets om handen en boodschappen laten we bezorgen. Die quarantaine dagen hebben we dus sowieso. En vooraf en achteraf zelftest.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Met z’n vieren in de bergen.
    ‘Veiliger’ dan in Nederland, dan zouden we mijn ouders, mijn broertje, zijn familie allemaal zien.

12. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.803
    1.619
    113
    Ja, eigenlijk wel. Niet alleen boos maar ook een gevoel weer in de steek te worden gelaten. Het is niet de eerste keer dat diegene dit doet. En ondertussen ook boos op mezelf omdat ik er niet boos om mag zijn. En dat geeft dus een vrij bijzondere mix van emoties. Vervolgens kun je die emoties niet uiten omdat je niet boos kunt worden op iemand die gewoon oprecht bang is.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Daar zit dan waarschijnlijk een hoop meer achter dan alleen kerst.

Syane, siriel, Maslov en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me een mooie plek om kerst te vieren♡

ClaireDeLune vindt dit leuk.
  15. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    maar hoeveel van die 17 zijn volwassenen?
    Mijn zusje en ik gaan naar mijn ouders, mijn jongste zusje woont tijdelijk bij mijn ouders weer dus die is dan weer onderdeel van dat huishouden. Dus alleen mijn zusje en man, en ik en man komen op visite, dus mag gewoon (4 op bezoek),
    maar in totaal 7 kinderen tussen mijn zusje en mij (<12 jaar) ook erbij, dus ja, dan zijn we dus met mijn ouders, vijf (schoon)kinderen, 7 kleinkinderen, dat is dus 14 'mensen', kllnkt veel zo, maar is het dus niet

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    10 volwassenen, 1 13+ kind en de rest jonger.

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik snap niet zo goed waarom kinderen ineens niet mee geteld worden? Ik weet dat dit vorig jaar zo was, want toen bleek dat ze niet zoveel verspreidde... Maar met de kennis van nu is dat toch anders... En zouden ze eigenlijk wel mee moeten tellen!

Ik snap ook wel dat zeggen dat 2 personen thuis moeten blijven bij een gezin van 6 onzin is haha, want wat daar heerst wordt toch wel meegenomen waarschijnlijk... Maar om als je zegt nee gezin 1 zijn 2 volwassenen en gezin 2 zijn 2 volwassenen dus dat zijn 4 personen... En dan hebben we samen 10 kinderen, maar die tellen niet mee dus dat mag is eigenlijk ook heel gek! Want in totaal is dat dan wel 16x kans op dat corona lekker verspreid...

Linda86, Syane, Narcisje en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    #158 Neuzeke, 20 dec 2021
    Dit idd.
    Meerdere gezinnen en veel kinderen is gewoon te veel mensen bij elkaar binnen.

Syane en siriel vinden dit leuk.
  19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik vraag me ook oprecht af hé, ik zie het namelijk zelf ook hier bij een neef van mij. Die vieren gewoon kerst met 18 man hebben sowieso allemaal schijt aan corona en zijn niet gevaccineerd..
    Gaan gewoon hoestend en snotterend overal heen.
    Kind thuis met koorts? Ze gaan gewoon werken, naar winkels en op visite.
    voor mij gaat dan ook al lang niet meer op dat je respect moet hebben voor ieders keuze. Contact staat op een bevroren pitje, of ja eigenlijk al 2 jaar geen contact op een belletje na, want ik kan serieus niet normaal om gaan met mensen die je direct om de hals vliegen drie kussen geven en nog net niet op je schoot gaan zitten. (Wetende hoe ze met de regels om gaan)
    Wat nu als er mensen van die groep héél ziek worden en er is geen plek in het ziekenhuis? Wat dan.. gaan die mensen dan wel lopen janken en schelden op de zorg?? Of accepteren ze dan braaf hun lot doordat ze zelf lak hebben aan alles..
    Maar ze hebben wel gezellig kerst gevierd..:confused:

Syane vindt dit leuk.
  20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    allemaal kinderen van jouw ouders en hun partner? (en hun kinderen?)

Deel Deze Pagina