Hoe gaan jullie kindjes slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy1979, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snoopy, hier gaan ze eigenlijk altijd na een voeding, met gevulde maagjes het bed in. Ze zijn dan lekker moe van het drinken, en kunnen dus goed slapen ;) . Als ik zie dat ze moe beginnen te worden dan pak ik de gene die als eerst 'aan de beurt' is om te drinken, die kan dan drinken, dan de ander om lekker te drinken. Daarna vertrekken we naar boven. 1 gaat even zo in bed liggen, de ander doe ik schone luier aan, sokjes en broekje uit. Samen even de gordijnen dicht doen, Dan leg ik hem/haar in het bedje, stop ik lekker in, krijgt een dikke smakkert op het hoofdje, dan een spuugdoekje in het handje en een over het hoofdje. Muziekje gaat aan, ik ga weg. Dan ga ik dus weer terug naar degene die ik 'achter gelaten heb'. Dan daar hetzelfde, schone luier, broekje en sokjes uit, gordijnen dicht, instoppen, dikke kus, lapjes over het gezichtje en in het handje, muziekje aan, deur dicht. Slapen doen ze meestal meteen, soms nog even wat brabbelende geluidjes. Als er een (of twee) gaat huilen ga ik er weer heen, krijgt nog lekker een slokje melk of blijft even bij mij liggen of valt op mijn arm in slaap, daarna leg ik hem/haar weer terug in het bedje en slaapt dan (meestal) verder. Om na 1,2,3,4 uur weer lekker wakker te worden en weer te gaan drinken, spelen, etc.

Maar ze slapen ook met grote regelmaat in de wandelwagen en in de maxicosi. Dan geen rituelen, in de maxi cosi vallen ze vanzelf in slaap. Als ze in de wandelwagen liggen, en ik zie dat er iemand moe word, leg ik die in de "slaaphouding" (malou ligt altijd op haar buikje, en ruben ligt eigenlijk altijd op zijn zij). Lapjes op het gezichtje en in het handje (dus toch wel een ritueel ;) ) en dan kan er lekker getukt worden.

Owja, bij het wakker worden, wacht ik meestal met eruit halen tot het gebrabbel en geluidjesmaken over gaat in jengelen.

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Vervelend zeg, ik zou ook niet weten wat je nog kan doen, ze vecht in ieder geval heel erg tegen de slaap. Valt ze niet in slaap aan de borst als ze erg moe is? Ik hoop voor je dat ze die strijd toch een keertje opgeeft... sterkte

hier is het zo ongeveer:
    Overdag ja bij tekenen van vermoeidheid, uit de box, even op schoot, dan naar boven broekje en sokjes uit, eventueel een schone luier. (euhm... papa legt hem vaak zo op bed.. tja mannen..)
    Dan lekker onderstoppen dikke kus en vertel hem dat hij gaat slapen en dat ik hem dan over een uurtje weer kom halen...

Meestal gaat het goed. Maar soms (ik kan het al aan zijn gezicht zien als hij net in bed ligt) dan moet hij eventjes huilen.. eerst een paar minuten jengelen, dan heel eventjes brullen en dan weer jengelen en dan... stil! Dit duurt meestal niet langer dan 10 minuten. Als het langer is of als het brullen heftiger is dan ga ik meteen weer even naar boven, even aan de borst en anders maar naar beneden en vaak is hij dan gewoon niet moe genoeg zeg maar..
    Hij slaapt dan een klein uurtje en begint te babbelen in bed, meestal wacht ik met hem eruit halen als hij begint te jengelen, want heeeeel soms valt hij na het babbelen nog wel eens in slaap (nu ik dat typ, bedenk ik me net dat dat heel lang geleden is.. naja)

In de wandelwagen krijgt hij een spuugdoekje in zijn hand en dan gaat hij daar een beetje op sabbelen en als de weg een beetje hobbelig is dan slaapt hij heel snel, haha. Maar soms dus ook niet, dan zijn er teveel prikkels. Heel vervelend als je in een drukke winkel staat.... *en maar rijden met die wagen, zorgen dat ie in beweging blijft..*

Vandaag een slaapdag gehad en jawel hij kan ook slapen in de box! Hij was zo leuk aan het spelen en ineens zie ik die oogjes dichtgaan, naja ik dacht laat ook maar, ga jij maar lekker in de box slapen :(

Maxicosi, tja de motor van de auto starten maar en dan lekker slapen. Helaas wordt hij dan ook weer wakker zodra we uitstappen...

s Avonds in badje, pyama aan trappelzak aan lekker slokje bij mama even knuffelen (als hij niet al in slaap is gevallen ;) ) en dan lekker instoppen en meestal slaapt hij al, of hij laat nog een kreetje horen, maar bedenkt zich dan dat het de moeite waard niet is....
    De laatste tijd wil hij dan 3 kwartier later nog wel eens wakker worden, maar zolang het bij jengelen blijft ga ik er niet heen, hij valt dan vanzelf wel weer in slaap.

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Over dag slaapt Julia ook alleen maar korte slaapjes. Ze slaapt dan in haar eigen kamertje en valt vaak meteen en soms na wat gejengel in. Als ze een keer echt huilt, is er 9 van de 10 keer iets aan de hand (boertje, poepluier...). Echt een ritueel heb ik overdag niet. Zodra ik zie dat ze moe is (gapen, in oogjes wrijven) gaan we naar haar kamertje, doe ik de rolluiken zo goed als dicht en leg ik haar in haar bakerzakje. Ik trek het muziekding een keer aan en vertel haar dat ze lekker een uurtje gaat slapen en dat ik vlakbij blijf. Eigenlijk is ze altijd na 3 kwartier wakker en ik haar haar uit bed als ze gaat jengelen.
    's Avonds hebben we een redelijk strak schema. Om 18u gaan we naar haar kamertje en trek ik haar pyjama aan. Daarna naar boven, naar onze kamer waar haar wiegje hangt. Ik voed haar in het donker op bed en meestal is ze dan vrij onrustig en huilerig (heeft dan altijd haar huiluurtje). We nemen de dag nog even rustig door en na een half uur tot een uur is ze gekalmeert en heeft ze genoeg gedronken. Dan krijgt ze haar zakje aan en leg ik haar in de wieg. Ik wieg haar een tijdje heen en weer en vertel haar dat ze lekker mag gaan slapen en dat ze maar moet roepen als ze honger heeft. In haar wiegje ligt een apparaatje dat baarmoedergeluiden maakt (uit zo'n beertje) als ze beweegt of geluid maakt en die zet ik 1 x voor haar aan. Daarna ga ik naar beneden en vaak hoor ik haar dan nog even pruttelen. Ze slaapt dan tot half 12 de volgende ochtend met voedingen om plm. 5u en 9u.

Ik merk dat ik heel veel praat en uitleg aan Julia. Geen idee of ze me begrijpt, maar ik ben nou eenmaal praterig aangelegd en ik vind het heerlijk om haar te vertellen hoe veel ik van haar hou. Het bakerzakje is voor ons een uitkomst, maar ik had hem liever niet nodig gehad. Van de week was ze zo moe dat ze overdag op schoot in slaap biel Ik heb haar toen zonder zakje weg gelegd en haar ind e gaten gehouden met de camera die in haaar kamertje hangt. Binnen 10min zwiepen haar armpjes dan alle kanten op waardoor ze wakker wordt. Ik heb het een half uurtje aangekeken, maar slapen kon ze niet meer. Toen het zakje aangedaan en Juul sliep al voordat ik de kamer uit was. ik hoop maar dat ze straks wat meer controle heeft over haar ledematen :rolleyes:

4. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Snoopy zou het kunnen dat ze al te moe is als je haar in bed legt? amy slaapt nu gelukkig ( na 3 ellendige rotmaanden) erg goed. soms gaat ze zelfs met een lachje slapen, als ze wel jengeld dan is ze al stil voor ik beneden ben. het klinkt heel hard misschien, maar misschien moet je toch eens proberen om haar te laten huilen. ik heb het toen ook gedaan. ze moest zichzelf gewoon in slaap huilen. soms huilde ze wel een half uur, maar viel daarna wel lekker in slaap om de komende 10 uren nit meer wakker te worde. misschien moet je t eens probren. dat half uurtje werd steeds korter en nu huilt ze dus helemaal niet meer. heel veel succes ermee

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Zo is het bij ons ook de eerste dagen gegaan (na de 4 kloterige eerste weken zo ongeveer zonder slaap). Ik heb zelf huilend beneden gezeten, maar na die dagen heeft ze zelden meer echt gehuild bij het naar gaan.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier ook een vrij makkelijke slaapster.
    Overdag valt ze in slaap in haar wipper of waar ze ook maar ligt op dat moment, dat zijn hazeslaapjes. Voor de fles rond de middag kleden we haar om in haar slaapzakje. Dan krijgt ze haar flesje en gaat ze naar haar ledikant. Een trek aan de muziekmobile en instoppen klaar. Vaak horen we haar dan meteen niet meer (wat niet inhoudt dat ze meteen slaapt, maar goed dat maakt niet uit)

Savonds rond 7, 8 of 9 (net hoe het uitkomt het flesje) zelfde ritueel; eerst verschonen, slaapzakje aan, dan flesje, nog even knuffelen en bij eerste tekenen van vermoeidheid naar boven in haar wiegej (snachts slaapt ze in wieg op onze slaapkamer ivm de nachtvoedingen) Ik zing dan 2 liedjes voor haar en wens haar dan weltrusten. Vaak hoor ik haar dan niet eerder weer dan wanneer ze weer honger heeft.
    Na elke voeding snachts slaapt ze vaak ook zo weer in.

Dus ja wel makkelijke slaapster.
    Alleen overdag (sochtends voor 12-en en tussen 15 en 19) bij de hazeslaapjes jengelt ze weleens wat, want ze wil dan niet slapen maar is dan toch moe. Dus dan vecht ze een beetje tegen dr slaap en dat gevecht verliest ze uiteindelijk toch ;)

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Overigens bij ons ook geen speentje oid. DIe wil ze neit hebben, dus nou ja ook prima toch.

8. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ja tis heel ellendig hoor. ik ging op een gegeven moment met een koptelefoon opzitten haha. ik kon t ookk niet aanhoren, maar wist ook dat uit bed halen ook niet hielp. ik denk dat ze zelf de rust gewoon moest vinden om te gaan slapen ofzo. pfff ech blij dat die tijd voorbij is! het zou je bijna tegenhouden aan t tweede te denken

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke krijgt wel altijd haar speen bij het inslapen. Als ze die een keer kwijt is gaat ze wel een beetje mopperen. Huilen doet ze haast nooit.

Heel toevallig maakte ze vandaag een potje van haar slaapjes. Ze heeft elke keer maar een uurtje geslapen, dus zo zie je maar dat het ook wel anders kan ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, laten huilen.... het wordt echt krijsen, niet zomaar een beetje huilen, want dat vind ik ook niet erg. Maar krijsen waarbij ze soms even ophoudt om lucht te happen en de longen uit haar lichaam brult? Dat kan ik echt niet hoor!
    Ik leg haar soms misschien wel iets te moe in bed, maar het 'probleem' is, dat als ik haar bij het eerste gaapje in bed leg, ze echt niet gaat slapen. Ze is dan niet moe 'genoeg' en dan lukt het ook niet. Maar misschien maar weer eens proberen, misschien dat het nu wel gaat.

Ik kom morgen even verder reageren!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou, in slaap vallen aan de borst is er helaas niet meer bij. Ze is binnen 5 minuten klaar en dat is al een tijdje niet genoeg om bij in slaap te vallen. Ze is wel altijd heel vrolijk na het drinken, dat is dan wel weer leuk!
    Die doekjes/knuffels die jullie gebruiken, vanaf welke leeftijd was dat? Zou dat wat voor Eva zijn? Als ze niet kan slapen zit ze ook vaak in haar ogen te wrijven of in ieder geval met haar handjes in haar gezicht.
    Slapen in de box, dat zie ik hier echt niet gebeuren, ze kan eigenlijk alleen maar slapen in bed. Of in de kinderwagen of Maxi Cosi, maar in bed slaapt ze het langst.
    Ik lees hier wat over jengelen, maar bij Eva wordt het al vrij snel echt huilen, ze valt echt niet jengelend in slaap.
    Ik heb haar net wat minder moe in bed gelegd, maar ze werd na een half uur wakker, daarna weer na 10 minuten en nu weer, 10 minuten later. Maar ze is niet echt overstuur geweest en ik zag ook na dat half uur dat ze duidelijk nog moe was.
    Nu is ze sowieso gister en vandaag een beetje hangerig, ze kan zichzelf maar moeilijk vermaken en is het snel zat allemaal. Volgens mij weer een sprongetje en ze is ook nog wat verkouden en ze heeft vanochtend echt golven gespuugd en nog wat mondjes terug (meestal is het maar 1 of 2 mondjes).
    Iemand verder nog tips? Eigenlijk zou ik willen dat ze iets langer dan 3 kwartier slaapt, maar ik denk dat dat er gewoon niet in zit.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk dat dat er bij jullie Eva idd niet inzit he, langer slapen. Heeft ze al vanaf het begin niet echt gedaan toch?

Nouja, je vroeg overdoekjes, wij hebben die spuuglapjes al vanaf 2 weken ofzo, de mutsjes deed ik niet meer op en vond het toch wat koud op het hoofdje :oops: dus legde er spuugdoekje op, later zijn die verschoven naar over de oogjes en het hoodje. Zelfs soms als we een spuuglapje op het gezicht leggen, beginnen ze automatisch te gapen :D . Zo grappig, gaan ze echt net doen alsof ze gaan slapen (zou nog best kunnen dat ze dat dan ook echt gaan doen, maar nog nooit uitgeprobeerd).

Jengelen heb je denk ik niet bij mij gelezen, want ik haal ze er juist uit als ze gaan jengelen ;) .

13. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Snoopy hier ook dat probleem met 3 kwartier slapen, 's middags. Heb Dax om 15 uur in bed gelegd en na 40 minuten begon hij te huilen. Ik heb hem laten huilen omdat hij nog wel eens in slaap wil vallen maar na 30 minuten was hij zo van de kaart dat ik toch maar naar boven ben gegaan. Hij lag (voor de eerste keer) helemaal bovenin in bed met zijn benen op de deken. Schreeuwen uit volle borst. Terwijl hij vanmorgen ook maar een uur geslapen heeft. Nog voordat ik de schone luier om had was meneer zich alweer in de ogen aan het wrijven van moeheid. Ik snap het niet. Maar ja, helaas dan maar dat lang slapen 's middags. Hij slaapt gelukkig 's nachts wel (nog) goed... Dat is goud waard.
    Het vreemde vind ik trouwens dat hij dat huilen en schreeuwen in bed alleen overdag doet. Als hij 's ochtends wakker wordt begint hij gezellig te brabbelen en blijft gerust nog een uur zo liggen kletsen zonder dat hij gaat huilen. Ik denk dat hij dan goed uitgerust en daarom vrolijk is. 's Middags is hij gewoon nog moe na dat eerste hazenslaapje maar kan de slaap niet vatten of zo?

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hanneke, ze heeft in het begin nog wel aardig geslapen, vooral omdat ze aan de borst nog wel eens in slaap viel. Maar sinds ze de omgeving erg interressant vindt (al heel vroeg), wordt het slapen lastiger. Leuk verhaal dat van die spuuglapjes! Ik ga het gewoon maar een keer proberen hoor, al denk ik niet dat het hier werkt.

Suzanne, klinkt heel herkenbaar. Eva wordt 's ochtends ook vrolijk wakker, vanochtend ben ik zelfs nog in slaap gevallen en heb een uur geslapen, Eva heeft zich toen (blijkbaar ;)) een uur zelf vermaakt. Dus dan kan het wel, overdag is het vrij snel huilen. Als ze na 3 kwartier wakker wordt, haal ik haar ook eruit, laten huilen heeft dan echt geen zin (net als bij Dax dus, zo te lezen ;)).

Ze heeft vanmiddag wel anderhalf in bed gelegen, maar telkens tussendoor wakker, maar ze was daarna wel goed uitgerust. Ze werd trouwens tussendoor even overstuur, ik ben er bij gebleven, een paar keer haar speen geprobeerd. En opeens draait ze haar hoofd weg en begint op haar speen te sabbelen en valt in slaap. Misschien toch maar eens proberen heel even te laten huilen en dan speen proberen. Maar daar ga ik het wel heel moeilijk mee krijgen ;).
    Net dacht ik, ik ga met de kinderwagen weg, kan ze daarin slapen, ze raakt dan niet zo snel overstuur. Maar pas na een half uur viel ze in slaap (toen was ik bijna weer thuis, ze was echt aan het vechten tegen haar slaap), ze heeft wel 3 kwartier geslapen.

Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat... het 's nachts slapen gaat echt perfect, maar het in slaap komen is gewoon wat lastig.

Liefs,
    Snoopy

15. marber

marber Lid

17 mei 2007
    98
    0
    0
    Nou, ik ben er sinds kort achter dat ik wel een heel makkelijk kind heb. Vanaf week 4 maakt ze al nachten van 8 uur slapen achter elkaar zonder voeding en sinds de laatste 2 weken hebben we echt een geweldig ritme!

's Morgens rond half 7 voeden, dan nog een beetje knuffelen en dommelen in bed, dan aankleden, in de box spelen rond half negen nog een slokje en dan weer naar bed tot ongeveer half 12/12 uur. Dan weer drinken, lekker op schoot knuffelen en dan weer in de box spelen. Rond half 2 weer een slokje en dan weer naar bed. Dan slapen tot ongeveer 17.00,komt weer voeden en in de box en dan komt haar moeilijke momentje, want ze is wel moe, maar kan niet slapen. Dan slaapt ze meestal een half uurtje in mijn armen en wordt dan weer wakker en gaat weer in de box of met papa knuffelen. Uiteindelijk is het 20.00/20.30 en dan krijgt ze nog een slokje als ze wil en dan gaat ze naar bed voor de nacht.

Het in slaap komen overdag gaat geweldig, ik leg haar in bed en stop haar strak in, dan ga ik nog een paar minuutjes op haar kamer rommelen en tegen haar praten, dan geef ik haar een kus, doe een muziekje aan en ga weg. Het blijft dan een poosje stil, dan wordt er 3 minuutjes gehuild en dan slaapt ze. En echt als een os, want ik maak haar vaak zelfs gewoon wakker op bepaalde tijden.

's Avonds komt er zelfs al vaak hlemaal geen gehuil meer aan te pas. Echt super! Ben ook erg trots. Het is wel echt een slaapkoppie, maar dat is haar papa ook, die kan ook zo genieten van lekker slapen.

16. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    jeetje lastig zeg... en als je haar s nachts voed dan gaat ze wel meteen daarna slapen? Misschien (ja verzin ook maar wat) moet je net doen of het midden in de nacht is. Haar voeden op die manier, maar misschien doe je dat ook al...
    Eva is echt een doorzettertje zeg!

Wat ik vergeten was te zeggen dat is dat Thijs na 16-17 uur niet meer naar bed gaat. Als hij moe is dan wil hij nog wel eens een hazeslaapje doen in de maxicosi (zetten we naast ons op tafel als wij aan het eten zijn). Ik durf hem dan niet zo goed op bed te doen omdat hij dan te wakker is als hij 'echt' op bed gaat....

17. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Snoopy:

Merel is vanaf het begin al een hele moeilijke inslaper. We hebben van alles geprobeerd, maar nu (na 9,5 maand) nog steeds regelmatig moeite met inslapen (ik wil je niet ontmoedigen :) ).

De eerste weken huilde ze 10 uur op een dag. Dat bleek koemelk allergie te zijn. Pepti gaan gebruiken en het leek beter. Maar het inslapen bleef een probleem. Huilen....harder huilen, krijzen, helemaal overstuur. Dus laten huilen ging niet werken. We zijn toen gaan inbakeren, hielp wel een beetje, maar nog steeds het probleem met in bed gaan en dan huilen. Tijdens een sprongetje was/is het helemaal drama.

Op een gegeven moment ben ik zelf in mijn hoofd gaan veranderen. Ik werd helemaal gek van het gehuil, raakte er zelf overstuur van en ben toen mijn denkwijze gaan aanpassen. Ben rustiger geworden en me naar Merel gaan voegen. Als zij niet wilde slapen liet ik mezelf niet meer zo opfokken, maar probeerde rustig te blijven. Als ze huilde/huilt in bed haal ik haar er gewoon uit, even uit haar kamer en op een andere kamer rustig zitten gaan. Ze bedaart dan en kan dan na wat wiegen en zingen wél slapen. we zijn er dus achter gekomen dat ze soms/regelmatig die rustmomenten nodig heeft. Dat werkt niet voor ze gaat slapen, maar pas als ze in bed heeft gelegen en gaat huilen.

We zijn er nu aan gewend dat we een kind hebben die temperamentvol is, zeer gevoelig en heeeeeel veel dingen opneemt, ontzettend slim is. Ze heeft dus regelmatig de tijd rustig nodig met mama of papa om al die indrukken te kunnen verwerken, om rustig te worden.

Dus ik heb mijn eigen gevoel/gedachten veranderd op het gebied van het huilen. Ze huilt niet voor niks, dat was wel duidelijk. Ze heeft ons nodig op die momenten en nu kan ik er met alle liefde voor haar zijn. De eerste maanden had ik het gevoel dat ik gek werd en had bijna spijt van de keus om een kindje te "nemen".

Je kan er denk ik weinig aan veranderen. Laten huilen werkt niet bij jullie (net als bij ons) heb ik begrepen. En als dat voor je gevoel niet werkt....dan dus ook gewoon niet doen. Je kan proberen om je eigen idee over het huilen te veranderen...zoals ik heb gedaan. Jij hebt dus ook een gevoelig, emotioneel kindje die je hard nodig heeft om die gevoelens te verwerken. Die waarschijnlijk zoveel opneemt op een dag, dat het "teveel" en even "op z'n plaats moet gehuild worden". Zo zie ik het maar.

Het is ontzettend vermoeiend weet ik. We hadden verder niks te klagen. Merel sliep/slaapt van 20.00 tot 7.00 en overdag 2 keer. Maar de eerste tijd vond ik het dus afschuwelijk dat het dan wel eens 2 uur duurde voor ze eindelijk ging slapen, na veel huilen. Nu is het overdag een kwartier tot half uur bij 1 slaapje. de ander gaat zonder problemen en de nacht gaat soms zonder één enkele kik, maar soms duurt het een half uur...... nou ja DAT is Merel en ik heb me erbij neergelegd. We hebben alles geprobeerd en zo is het nu........ Verder is ze de hele dag vrolijk, vol humor, uitdagingen, snel, ontzetttttttttend lief, intelligent....dus die paar momenten van huilen neem ik er met liefde bij en wil ik er voor haar zijn.

18. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja dat gevoel heb ik dus ook, Dax gaat ook niet naar bed in die periode.

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    IS dat van die spuugdoekjes niet gevaarlijk? Ymke trekt tegenwoordig alles naar haar mond om het erin te stoppen. Het laken gaat ook al richting mond. Ben zo bang dat ze zou stikken ofzo.

Ymke slaapt al 2 dagen achter elkaar niet zo goed meer als eerst. Op het KDV vertelden ze me dat kindjes met 3 maanden vaak wat minder gaan slapen, is dat zo?
    Ze doet haar middagslaapje nog wel heel goed en lang, maar die ervoor en erna zijn nog heel kort. Ik vind het wel gezellig eigenlijk, dat ze meer wakker is :D

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    *Voelt zich aangesproken*, is aan mij toch? Deze vraag?
    Nouja, ze zijn gewoon niet anders gewend, ik denk dat dat ook veel scheelt. Het spuuglapje word dus ook eigenlijk nooit richting mondje gestopt. Het lapje wat ze in het handje krijgen, ligt weleens langs het neusje ofzo, maar ik ben niet bang dat ze erin gaan stikken. Die van jou is waarschijnlijk gewoon gewend om daarmee te gaan spelen. Zogauw we hier een lapje over de oogjes doen gaan ze dicht en weten ze 'hoe laat' het is. Er is hier overigens ook nog nooit op de rug geslapen, dus eigenlijk ben ik levens gevaarlijk voor mijn kinderen ;) .

Deel Deze Pagina