Hallo allemaal, Ik ben al een tijd niet meer op dit forum geweest anngezien ik zoveel aan me hoofd heb gehad. Voor degenen die mij niet (meer) kennen. Ik ben chantal ik 21 jaar ben sinds juli 2006 bezig om zwanger te worden. Nu sinds een jaar lopen we bij het ziekenhuis. Alle testen gehad en vervolgens geen resultaat (niks aan de had werdt er gezegd) Nog eens een half jaar proberen. En geen resultaat. Toen begonnen we met de IUI behandeling Clomid slikken eerst een tabelt na een maand twee tabelten per dag 5 dagen lang pregnyl prikken. Maar na 4 x nog steeds geen resultaat. Ik zelf zit er iedere maand weer doorheen. een week lang huil buien waar ze vandaan komen ik zou het niet weten. Nu zij we afgelopen week naar het ziekenhuis geweest voor een evaluatie gesprek in de hoop dat we op IVF over mochten. Maar helaas we gaan deze maand beginnen met puregon prikken 10 dagen lang dan echo dan pregnyl prikken. Ik kijk er een beetje tegen op omdat het prikken van de pregnyl al steeds zwaarder werdt om zelf te prikken. Dit gaan we 2 maanden doen en dan op nieuw een gesprek. Als er iemand is die ervaring met mij wil uit wisselen graag of gezellig wil kletsen graag. Liefs Chantal
Hoi Chantal; ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien heb je er iets aan om bij het onderdeel 'vruchtbaarheidsbehandelingen' te gaan kijken. Zitten vast een hoop meiden die je kunnen helpen. Groetjes en succes!
Het gaat me gewoon tege staan. Ik vind het niet pretig en de eerste keer ging wel maar nu staat het steeds meer tegen gewoon
ja begrijp ik wel.. wat ik altijd deed als ik weer moest spuiten.. letterlijk mijn gedachte op nul zetten. en t ''gewoon'' maar doen.. kwa tips.. misschien iemand anders laten spuiten.. en als je t gevoelig vind.. even een icepack op de plek van spuiten leggen.. dan voel je er echt niks meer van.. en ook de vloeistof erg langzaam spuiten.. helpt ook wel.. en na het spuiten nog even de icepack erop.. zo doe ik dat voel der helemaal niks van.
Meis, hier ook 4 keer clomid.. niks.. 1 keer puregon en raak! Zet je schrap en ga er voor! Ik ga je topic even verplaatsen.
dunchan, hoop echt voor jou dat het raak zal zijn!!! wens je heel veel succes!!! Mag ik wat vragen?? doet iui pijn?? ik heb vanmiddag te horen gekregen dat wij ook deze behandeling gaan krijgen!! xxx
@Bloemetjes IUI voel je niets van. Alleen de eendebek is misschien wat vervelend, maar dat verschilt misschien ook per persoon. Ik werk in hetzelfde ziekenhuis als waar we onder behandeling zijn en loop gewoon effe naar de gyn-afdeling en ga 5 minuten later weer aan het werk...
Ik vind het spuiten ook niet echt een pretje maar ik hou mezelf voor, dat het wel een stapje dichterbij een baby is en dan gaat het prima. Helaas is IUI geen tovermiddel, maar wel een goede behandeling voor veel mensen. Weet je, IVF klinkt misschien zinvoller, maar hou jezelf ook voor dat dat een veel zwaardere behandeling is, die niet gegarandeerd resultaat geeft, waarbij je jezelf meer en langer moet spuiten met verschillende middelen. Terwijl niemand kan zeggen of het werkt, en je bovendien maar 3 behandelingen vergoed krijgt, terwijl je IUI "oneindig" vergoed krijgt (zolang de arts het zinvol vindt). Hou moed meid, het kan echt, ga ervoor, neem zo nodig een maand rust als dat goed voelt, maar gun jezelf ook een baaldag als die voorkomt. Je mag verdrietig zijn, dat is helemaal niet raar, zolang je maar niet verzand in je verdriet. Kop op! (en ik vind dat ik best recht van spreken heb zie mijn onderschrift, ik ga nu de 11e IUI in...)
Hoi bloemetjes, Van de behandeling voel je niks. en binnen een 5 min gebeurt. Succes Ik duim voor jullie hoor
Dankje voor je bericht. echt heel fijn. Wij wensen jullie ook snel een kindje toe Vind heel knap van je. 11 x IUI. Succes en ik duim voor jullie. Trouwens ik duim voor iedereen die een kinderwens hebben en het niet lukt.