Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar had eigenlijk nog nooit zelf iets gepost. Bijdeze.. Ben nu ongeveer 1 jaar gestopt met de pil, en heb een hele weg achter de rug. Mijn cyclus was altijd (met pil) al vreemd en was soms heel lang en soms heel kort. Nadat ik van een vriendin hoorde dat ze een beetje hetzelfde had gehad ben ik naar de huisarts gegaan die me (na wat aandringen) doorstuurde naar het ziekenhuis. Een hele vriendelijke man heeft ons geholpen en we zijn na wat onderzoeken gestart met clomid (50mg) omdat ik geen eisprong bleek te hebben. Dit was allemaal erg spannend en op dag 13 van de cyclus moesten we ons weer melden in het ziekenhuis. Er waren wel 5 eitjes van ongeveer 19mm! wat dus erg positief was.. We (mijn partner en ik) waren super blij met dit goede nieuws en hebben natuurlijk flink 'ons best gedaan' de komende dagen.. We hadden er eindelijk weer vertrouwen in en konden haast niet wachten tot het tijd was om te testen. Omdat ik normaal zo'n rare cyclus heb/had, heb ik op dag 28 (gisteren) getest.. Deze test was helaas negatief en werd hierdoor erg verrast eigenlijk, had het zo gehoopt en gedacht eigenlijk. Heb al weken allerlei vreemde gevoelens maar dat kan natuurlijk gewoon tussen je oren zitten. We wachten even af (wat heel lastig is) wanneer we nu weer aan een nieuwe periode kunnen beginnen. Herkennen jullie je hier in? En hoe krijgen jullie je gedachten op iets anders? Het wil me maar niet lukken om vrolijk te zijn of om er eens niet aan te denken.. Ben benieuwd naar de reacties. Liefs
Tuurlijk herken ik me erin. Denk iedereen wel die er lang mee bezig is. Wij zitten nog niet aan een jaar maar lopen wel al bij het ziekenhuis. Je gedachte verplaatsen naar iets anders help een beetje, maar heel eerlijk helpt niets compleet. Je zal er altijd mee bezig blijven wat je ook doet. Ik ben ook 1 dag down, dat gun ik mezelf ook, het is gezond want je bent teleurgesteld en dat mag je uiten, maar je moet er niet in blijven hangen. Dus plan leuke dingen, zoek een hobby en wie weet helpt het een beetje
Ook hier een traject met Clomid, ivm PCOS. Vergeet niet dat wij vrijwel nooit een eisprong hebben, dus niet goed weten hoe ons lichaam reageert op de vrijgekomen hormonen na een eisprong. Helaas lijken die erg veel op een zwangerschap. Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat ze de ronde niet hebben afgebroken, bij 5 grote eitjes. Dat is echt wel heel erg veel!! Een eitje springt met Clomid vaak ook wat later. Mijne was ook ongeveer 29mm bij de eisprong. Kan dus ook zijn dat je nog te vroeg bent.
+1, hier pas op dag 33een positivetest... En vind het ook vreemd dat ze niet hebben fgeraden om af te breken...vaak geven ze dat advies al bij drie eitjes....lijkt me over simulatie...wat al ze alle vijf bevrucht worden is een zeer groot risico....niet alleen voor babys maar ook voor jezelf! Als het niet raak is zou ik als ik ju was overleggen met je arts of je niet naar 25mg moet...of dat andere medicatie beter is...
Vijf eitjes zijn wel heel erg veel! Hopelijk is het raak maar ook al 'springen' de eitjes en heb je op het goede moment geklust dan wil dat nog niet garanderen dat je zwanger raakt natuurlijk. Je hebt normaal elke ronde 15% kans op een zwangerschap als je precies op het goede moment klust en dat is in de meest ideale situatie, als jij of je partner of beiden roken is de kans nog maar 7,5%. Hopelijk test je over een paar dagen toch positief maar je moet je er niet te zeer op vastpinnen.
Wat een fijne en lieve reacties, ben er wel constant mee bezig ben nu op dag 31. Ik ga in België naar het ziekenhuis omdat we dicht bij de grens wonen, en de dokter heeft gezegd dat ze 3 of meer bevruchte eitjes zullen afbreken.. Ik heb stiekem toch nog een beetje hoop dat ik te vroeg getest heb, maar dat is denk ik niet zo gek. Je geloofd pas echt dat het niet zo is s je zelf ziet dat je ongi bent. Liefs Oh en, wanneer zouden jullie weer testen?
Natuurlijk herken ik dat 'baal' moment. Wij zijn 4 jaar bezig geweest voor deze zwangerschap. 19mm lijkt mij nog wat vroeg voor het springen. Ik denk dat daar nog wel dagen overheen zijn gegaan. Met wat voor test heb je getest, want ook daar zit wel verschil in. Succes met wachten!
Ben zaterdag ongi geworden, vandaag dus alweer op dag 3 van de nieuwe cyclus en we gaan er weer voor.. Weer gestart met clomid, zal weer een gezellig weekje worden! Haha, grapje! Bedankt voor de reacties..liefs