hoe gaan jullie naar de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hope87, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hehe hier ook bij de tweede meteen ondergepoept en gepiest;)

2. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Siddags braken me vliezen, rond etenstijd had ik nog even me haar bij ge styled, make up mooi

Toen begon de weeen om half 8 savonds

Pffffff.... Haar op een hoopje in een elastiek, onder de douche
    geweest, ogen zwart, na 3 uur naar het ziekenhuis en ik zag er niet uit whaha :p

Maar daar dacht ik echt niet meer over na!

Wel toen ik later de fotos zag, tjeezus lag ik er zo bij?! Hahaha

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik had wel make-up op maar denk maar niet dat dat het er beter op maakte 24 uren later haha.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik draag weinig make-up.

Bij de eerste met naar het ZKH gegaan omdat ze zich 1 dag te vroeg aandiende. Inderdaad in mijn leuke zwangerschapskleding. Tijdens de bevalling is alles uitgegaan, en had ik alleen een mijn favo uit gelubberde nachthemd aan, die een 16 jarige nog niet zal aantrekken:)

Bij de tweede bevalling met 4 cm, gebroken vliezen en als best heftige weeën naar het ZKH gegaan. Op de slippers, met een super comfi broek (die er niet uitziet, alleen die je thuis draagt als er niemand is behalve je eigen man), en een oversized shirt van mijn man (die er ook niet uitzag).
    Kom je daar tijdens het einde van het bezoekuur aan het in het ZKH: Heel charmant:D Ach, kon me niks schelen. Was aan het bevallen en had genoeg aan mijzelf.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha Gwendolyn, bij de eerste kwam ik aan het einde van het bezoekuur 's avonds aan, een half uur later zou Nederland gaan voetballen tegen Frankrijk op het EK. Het was stralend weer en enorm veel mensen daar buiten het ziekenhuis, kom je daar voorbij in pijn in je rolstoeltje haha.

Was ook nog een kennis van mijn man die even een praatje wilde gaan maken met mijn man, gelukkig snel afgeketst haha.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zou zeggen bespaar je de moeite, want mijn gynaecoloog had meer aandacht voor mijn kruis dan voor mijn gezicht :D.

Beiden keren ben ik al vroeg opgenomen en had ik in principe de tijd om in alle rust me op te tutten, maar het leek me zwaar nutteloos. Het enige wat ik heb gedaan is een lekkere joggingroek aangetrokken met dito vest en mijn haar strak in een vlecht gedaan zodat ik er geen last van zou hebben. Leek me meer dan genoeg...

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier wordt t een ks volgende week en mag dan geen make up op, geen lenzen in niks! Wordt dus ook maar gewoon lekkere makkelijke kleren, want krijg toch ook een ziekenhuisschort aan ;)

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Bij de eerste kreeg ik dinsdag avond voordat ik naar bed wilde gaan weeen. Waarschijnlijk had ik toen wel make up up. Dat heb ik er dan wel afgehaald toen ik naar bed ging ( heb geprobeerd te slapen) De weeen zijn niet meer opgehouden tot donderdagochtend toen ben ik pas bevallen. Dus opnieuw make up opdoen is er niet meer van gekomen was toen blij dat mn zoon EINDELIJK geboren was. Het boeide me ook echt niet meer hoe ik er bij liep op dat moment!

Bij de tweede werd ik wakker met mesntruatiekramp en bloedverlies en heb toen wel gedocuhed en relaxte kelding aangedaan, bortseltje door mn haar en ben het toen zo gaan afwachten. Dus hier ook geen make up enz meer opgedaan.

En dat terwijl ik niet graag zonder make-up de deur uitga ....

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik was al in het ziekenhuis. Had een oude pyjama aan, broek ging gelijk uit. Niks niet opgetut, wel gedoucht maar dat is ook een beetje achterhaald na de bevalling.. Foto's zijn heeeeel lelijk geworden maar dat kwam meer door mijn opgeblazen hoofd en de emoties...

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Whahaha Trees! Wat vreselijk onbeschoft van die man :D

Ik had wel bedacht dat ik er fleurig heen moest. Toen de eerste krampen begonnen zag ik de bui al hangen en deed ik maar wat mascara enzo op, zonder ziet er echt serieus ruk uit.
    Daarna geen gelegenheid meer voor gehad, ik heb veel onder de douche gestaan, kammen deed ik niet meer, laat staan föhnen. Ik heb een staart in gedaan toen ik naar het ziekenhuis ging. Toen ik daar na een paar uur een ruggeprik kreeg en eindelijk weer een beetje op adem kwam heb ik m'n man een aantal keer gevraagd of m'n make-up nog wel oké zat, niks aan het handje zei hij steeds.
    Ik was dan ook not amused toen ik na de bevalling ging douchen en ik in de spiegel werd aangestaard door twee verschrikte panda-ogen ;)

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hahaha, inderdaad, en daarna lekker in de lift in je rolstoel. Had nog wel een matje erop gelegd ivm eventueel lekker. Zal er heel charmant uit hebben gezien:D

@ Saar22: Ik vind de foto's van net na de bevalling juist wel erg mooi: Mijn opgeblazen plofkop van al het vocht en kilo's die ik aangekomen was, lekker rood en nat van het zweet, maar super trots dat mijn dochter en 2 jaar later mijn zoon op mijn buik lag en het allemaal achter de rug was en beide goed de bevalling door waren gekomen.

12. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Toen mijn vliezen braken en ik naar het ziekenhuis ging, had ik gewoon een joggingbroek en shirtje aan... Maar de kleine kwam pas 2 dagen later, heb al die tijd in het ziekenhuis gelegen, dus had gewoon een nachthemd aan. Maar toen de bevalling begon, heb ik alles uitgedaan, kon niks aanhebben!!
    Had trouwens wel speciaal een mooi nachtjurkje gekocht voor de bevalling, maar dus nooit aangehad haha!

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Euh, als je spontaan bevalt ben je daar echtniet mee bezig nee.
    Als ik ingeleid zou worden zou ik gewoon mijn dagelijkse routine doen denk ik, make upje, douchen, haartjes.
    Ik ben savonds bevallen van mijn dochter en had al make up op en haren waren gedaan en al was het nietzo het had me echt niet bezig gehouden denk ik.
    Ik had trouwens toen we naar het ziekenhuis mochten snel mijn 'Bevallings' XXL shirt aangedaan en me zwangerschaps broek, jas aan en wegwezen.

14. Nimo

Nimo Nieuw lid

26 jun 2012
    1
    0
    0

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nou mijn vriend zou ook zo reageren ja. Maar ik denk niet dat ik bedenk om in de spiegel te kijken voor make op? Of het eraf te halen?

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    waterproof mascara!!!!!!!

Draag gelukkig bijna nooit make-up dus dat scheeld

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij de eerste zou ik gewoon in mijn normale kleren naar het ziekenhuis zijn gegaan. Hij werd overdag geboren en ik was gewoon aangekleed toen de verloskundige kwam. Maar toen was ik al zo ver, dat ik helemaal niet meer naar het ziekenhuis kon. Ik zag er toen trouwens ook nog wel redelijk normaal uit, beetje verhit alleen, maar ik had niet gedouched of zo, dus geen natte haren. Na de bevalling was ik nog wat roder aangelopen van inspanning, maar niet helemaal in de kreukels. Wel gedouched en daarna lekker een schone pyjama aan gedaan, dus dat toen zag ik er weer prima uit, vond ik.

Bij de tweede was ik iets beter voorbereid en toen liep ik al wel gedouched, met natte haren en in pyjama rond toen de verloskundige kwam. Als ik toen naar het ziekenhuis had gemoeten, had ik hooguit nog een broek erbij aangetrokken en m'n haar in een staart gedaan en verder vond ik het wel best. Maar weer thuis bevallen, dus het was niet van belang hoe ik eruit zag. Na de bevalling was m'n haar nog steeds nat en kon ik gelijk weer onder de douche en een schone pyjama aan.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ging naar het ziekenhuis (voor de derde keer die dag) in mijn lelijke joggingbroek, t-shirt van man, sokken in sandalen (ik kon met weeen niets anders aantrekken) Dus zoals je hoort, geheel en al opgedirkt. Ik heb me tijdens de bevalling ook geheel niet druk gemaakt om mijn uiterlijk. Interessant genoeg vroeg ik me wel regelmatig af of ik niet teveel zeurde.

19. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik had toevallig een zwarte huispak aan toen mijn vliezen braken. Ik ging toen een tijdje later onder de douche om de weeën een beetje o te vangen en tussen de weeë door mijn haar gewassen. Daarna deed ik wat mousse in mijn haar en föhnde ik het omdat ik naar het ziekenhuis moest wilde ik niet met nat haar naar buiten gaan. Dan kan je kou vatten. We moesten eerst even wachten tot de vk kwam, dus om mezelf een beetje af te leiden ging ik me make-up doen. Alleen toen de bevalling over was, toen zag ik er niet uit. Dus toen ik me weer iets beter voelde ben ik gaan douche, haar en make-up opnieuw gedaan. Wilde er ook wel een beetje aantoonbaar uitzien voor het kraambezoek haha.

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier lagen we al in bed toen mijn vliezen braken. Toen we midden in nacht vertrokken naar het ziekenhuis heb ik alleen mijn haren even geborsteld en verder kon het me echt niet schelen. (oh ja, en toen ik onder de douche weeen op zat te vangen mijn haar ook nog gewassen hihi)

Deel Deze Pagina