Ruim 14 maanden en wil niks meer eten!

Discussie in 'Voeding' gestart door Lisszy, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Meiden! Mijn meisje wil niet meer eten! Geen brood, geen fruit, geen warm eten... Mondje gaat stijf dicht, ze schudt heel hard "nee" en als ik te hard probeer wordt ze boos! Pfff...Is dit een fase? ze moet toch d'r vitamintjes binnen krijgen?! Wat ze wel eet, is een broodje chocopasta of een danoontje.Er is vast een mama die dit herkend en mij gerust kan stellen dat het over gaat...

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ze zeggen dat het over gaat ;)

Helpt nog niet zo veel he, maar hier hetzelfde probleem. Als ze echt niet wil eten en ook ziekjes is, zou ik ff naar de HA gaan. Anders, gewoon blijven aanbieden. Ik zou niet méér danoontjes of zoete dingen aanbieden dan normaal, dus gewoon je gewone patroon volgen met maaltijden en tussendoortjes. Wat ze eet, dat eet ze. Zo niet, dan niet. Maak er geen stress van en niet dwingen (ook al is het frustrerend), maar hou het gezellig en stop gewoon als ze niet wil.

Julia eet al weken nauwelijks avondeten, maar wel brood. Hopelijk gaat jouw meisje ook snel weer wat eten!!

3. tulip

tulip Niet meer actief

idd stoppen met alle zoetigheid, het is geen kwestie dat ze niet wil eten, ze wil alleen lekkere zoete dingen eten: en geef haar eens ongelijk.
    Gewoon 3 maaltijden aanbieden: ontbijt, lunch, warme maaltijd. Probeer er geen strijd van te maken, want ze krijgt toch aandacht dan en dan blijft ze doorgaan. Als tussendoortje kun je kiezen voor een soepstengel of rijstewafel, maar iig geen lekkere tussendoortjes zoals nijntje koekjes, of ander zoet.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier met 14 mnd hetzelfde. Ze stopt nu na een half broodje omdat ze dan wat anders wilt. En ik vind het moeilijk om dan niet bv ontbijtkoek te geven.

Ook wil ze vaak een ander smaakje, als ik iets anders op brood geef eet ze weer een paar hapjes erbij.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als ze wel zoete dingen wil, is ze dus niet ziek, maar is het een kwestie van voorkeur. Als jij daarin meegaat, omdat je vindt dat ze wel iets moet eten, hou je dit patroon in stand. Gezonde dreumessen kunnen lang op hun reserves teren hoor; ze krijgen vanzelf honger!

6. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb ook hetzelfde probleem. Alleen die van mij is 11 maanden nu.. Pff, wordt er ook helemaal gek van.. ook een fase??

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 11 maanden kan het ook een fase zijn (die je dus zelf moet doorbreken) maar je moet ook goed kijken of er niet teveel melkvoedingen in gaan etc. Blijf dus goed 3 gezonde maaltijden aanbieden, vaste gezonde tussendoortjes en voldoende drinken (water, thee, aangelengd sap etc). Maak er geen strijd van en doe je zelf een plezier: schrijf een dag of 3-4 ALLES op wat er gegeten wordt... je zal zien dat het vaak meer is dan je denkt!

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    He meid!

Wat toevallig, was opzoek naar een topic hierover en nu heb jij hem zelfs geopend!
    Hier precies hetzelfde probleem helaas. Tot 2 weken geleden at hij alleen geen avondeten. Daarna ook geen brood meer (2,3 happen mischien) en sinds deze week zelfs geen fruit meer waar hij altijd zo dol op was! Ik maak me ook wel een beetje zorgen, dat kind krijgt niks binnen zo. Ik hoop echt dat het snel weer overgaat want het is echt hopeloos. Gezellig samen eten zit er niet meer bij. Hoe gaat het nu bij jou Lisszy?

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden! dank voor jullie reacties!

Nou, het was een fase hier! Pffff... gelukkig!
    Ze eet weer als vanouds! Broodjes worden zo naar binnen geschoven, bij wijze van. En ook het avondeten gaat weer lekker.
    Misschien toch de doorkomende kiezen (boven en onder) geweest...

@Sjanienu
    Ryan krijgt zijn hoektandjes toch door? Misschien is dat het!

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Lisszy, het gaat alweer beter met het eten.
    Het kunnen idd de hoektandjes zijn geweest. Hij kwijlt ook niet tot nauwelijks meer. Brood gaat er weer in. Niet meer 2 wat hij eerder deed maar 1, is ook prima. Avondeten gaat er ook weer beter in, al heeft meneer wel zijn voorkeur. Groente haalt ie uit zijn mond en gooit 'ie op de grond. Heb vanavond pannekoeken gebakken met voor hem brocolli erin verstopt haha, hij at hem helemaal op. :p

Deel Deze Pagina