Mijn man heeft zich Jan 2008 laten helpen. Maar goed net na de operatie bleek ik zwanger, en dit werdt helaas een miskraam. Hierdoor wisten we dat ons gezin niet compleet was, tja dat gevoel he! Jan 2010 hebben we de knoop eruit laten halen, zoals somige zullen weten en somige niet. In April hebben we toen sperma controle gehad...helaas niet goed. <200.000 en niet goed beweegelijk. Juni gesprek gehad ferteliteitskliniek ze bereiden ons voor op ICSI Mesa/Pesa. Maar we moesten eerst beide bloedprikken. En ri nog een staaltje inleveren ter controle. Juli kregen we de uitslag....15 Miljoen en redelijk bewegelijk, so wooow dachten we. Kregen we de keus:6 Maand zelf proberen of IUI. Nou uit eindelijk besloten nog 2 maand te proberen (zomervakantie) en dan IUI. 8 September weer gesprek, IUI gaat van start bij de 1 volgende menstruatie. 23 Sept, dag 12 van mijn cyuclus de 1e echo en bloedprikken, dat ging goed, moest de dag erna nog eens terug komen. Maar om 17 uur werden we gebeld dat ik om 9 uur de pregnyl moest zetten en de volgende dag om 9 uur ri zijn potje in moest leveren en we dan de inseminatie hadden! 24 Sept, dag 13 van mijn cyclus om 9 uur ri zijn potje ingeleverd en om half 12 de IUI gehad. 8 oktober bloedtest, helaas niet zwanger Afgesproken dat ik deze cyclus dag 11 al kom zodat we niet overhaast moeten doen. 19 Oktober, dag 11 van mijn cyclus de controle gehad, zag er goed uit, morgen terug komen. Ook werdt ons toen verteld dat het zaad niet goed was, en als het deze keer niet goed zou zijn we aan IVF moesten gaan denken. 20 oktober de inseminatie gehad en meteen gehoord dat het niet goed was en het zelfs geen IVF werdt maar ICSI en we een afspraak moesten maken om het verder te bespreken. Maar 's middags weer gebeld, 's avonds de pgregnyl en de volgende dag de IUI. 3 November bloedtest gehad, helaas niet zwanger. 18 November gesprek gehad. De nodige invulpapieren meegehad en de aanvraag voor het ziekenfonds. Ook meteen de suprefact meegekregen die ik vanaf 28 November moet snuiven in mijn neus om en om. Om 7 uur, 10 uur, 13 uur, 16 uur, 19 uur, 22 uur. En de nieuwe afspraak staat op 29 dec, als dan alles stil ligt beginnen spuiten. 28 November begonnen met snuiven 29 Dec gesprek met de gyn, echo gehad en bloed en alles ligt stil! Dus we krijgen het recept voor de Menopur en ik leer spuiten. Was er doodsbang voor, maar is gelukt! 5 jan de eerste controle op dag 8, we zijn redelijk onderweg. 8 Jan de 2de controle op dag 11, t gaat niet goed, dosis op zijn max. 10 Jan de 3de controle op dag 13, t gaat nog niet goed....afwacten maar. 12 jan de 4de controle op dag 15, 1 follikel is goed, maar daar doen ze geen punctie voor, dus op naar het weekeind en hopen op meer. 14 jan de 5de controle op dag 17, de ene groeit goed door en er komen er 3 langzaammeer mee, dus hopelijk willen die nog meewerken 16 jan de 5de controle op dag 19. he he eindelijk 4 goede follikels en een kleintje die hopelijk nog meekomt door de Pregnyl.Geen spuit meer. 'Savonds om 22 uur de pregnyl in het ziekenhuis laten zetten en stoppen met snuiven. 17 jan een dagje helemaal niks! 18 Jan De dag....pfff nerveus en alles erop en eraan, want ik was voorbereid op veel mijn aangezien mijn linker eierstok veel te hoog ligt. Half 9 binnen en toen moest ri zijn werk doen, een potje vullen en inleveren. Door naar het CRG en hup een verwijs voor boven. Boven een bed toegewezen gekregen en meost om half 10 2 diclofenac slikken en iets oplossen onder mijn tong. Waren nog 2 pick up'ers dus lekker kletsen! Kwart voor 11 werdt ik naar beneden gebracht met bed en al. 11 uur begon de pcik up....auw auw auw.... De eerste hebben ze 7 !!! keer aangeprikt voor ze hem leeg konden zuigen. En de 6de en 7de keer hebben ze op me buik gehangen....... Maar in dat follikel bleken wel 2 eiertjes te zitten!!!!!! (kwam niet vaak voor zei ze) De volgende 2 voelde ik niks van, 1 een zat 1 eitje in de ander geen. Dus zaten we al/maar op 3. (het maar ligt eraan hoe je het bekijkt, met 4 follikels is 3 goed, in het algeheel is het weinig) Toen moesten ze links doen...auw auw auw...duwen duwen en duwen , maar ze konden er niet bij!!! Ze zei ik moet stoppen, we hebben er 3, als ik nu door ga en ik raak je darmen ofzo dan beland je op de IC. Dus we zijn maar opgehouden! Terug naar boven en om half 2 mocht ik naar huis na 2 uur liggen. Tja t gaat redelijk...meer gelegen als wat anders. 19 Jan, moest ik de kids weer naar school brengen en dat was wel ff teveel...maar goed. Ik moet nu 3 bolletjes per dag opsteken om het "hechtings proces" te helpen. Vrijdag 21 'S morgen som half 10 gebeld, ik mocht komen voor een terug plaatsing! Werdt verders niks verteld enzo, moest er om 12 uur zijn. 11.45 waren we er en om 12.45 waren we aan de beurt. Nou we hebben 1 toppertje!! (8 delig) terug geplaats gekregen. De ander was 4 deling en niet goed genoeg om in te vriezen en de andere was niet verder gedeeld. En dan 2 Februari...hopelijk brengt die dag mij weer een geluk! Hebben we de bloedtest en weten we of het geslaagd is. Zo niet...dan gaat het riedeltje weer opnieuw beginnen!
Wow!! 5???!!!!! Geweldig hoor! Ik zie het mezelf nog niet doen, maar wat een sterk en moedig mens ben je! Heel veel succes toegewenst!! Elke wens is er een, of dat nou de 1e, de 3e of de 5e is!
Dank je wel meid! En inderdaad, elke wens is net zo groot, nu maar hopen dat hij nog vervuld mag worden xxx