Ik heb net mijn eerste fm gehad voor mijn eerste IVF poging. Ik vind het best wel spannend en zou graag ervaringen delen. Wie zit er in hetzelfde schuitje en gaat ook spannende tijden tegemoet.... (IVF, icsi, iui of cryo). Ik ben 31 jaar, sinds april 2011 gestart met proberen zwanger te worden en sinds september 2012 in de mmm. Bij ons is tot nu toe nog geen oorzaak gevonden, heel frustrerend! Ik spuit nu 150 eh gonal f en had nu op dag 9 (ik had gevraagd of ik 1 dag eerder al een echo mocht hebben) iets van 11 follikels rond de 10 à 11 mm aan de linkerkant en aan de andere kant 2 van 13 en 3 kleinere. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat,ik voel mijn eierstokken best al wel, m.n. Links. Ik moet woensdag weer voor een echo, mocht ook donderdag maar wilde liever woensdag ( bij iui ging het soms heel snel, vandaar). Ik weet niet wanneer ik de punctie zal hebben, ik denk misschien het weekend of maandag?
Vandaag ook mijn 1e follikelmeting gehad en had 8 eitjes. Overigens ook mijn 1e ivf-behandeling. Mijn eitjes waren er 4 van ongeveer 14 mm en de 4 andere varieren van 10-12 mm. Ook ik moet woensdag terug voor controle en misschien vrijdag punctie of iets later. Spuit 125 eenheden gonal-f. Spannend allemaal hoor. Ben blij dat ik er niet zo heel veel heb zoals ik bij andere soms lees, dan is het ook weer zo voorbij. Succes.
Doortje: dat klinkt heel netjes hoor! Das niet te veel maar ook zeker niet te weinig. Je gaat het de komende dagen nog wel meer voelen hoor. Ik had in totaal 9 follikels en hoe verder naar de punctie hoe meer je het voelt, maar bij mij is het nooit echt pijnlijk geweest. Hooguit wat een ongemakkelijk en vol gevoel .
Hoi Marleneke, dan ziet het er denk ik naar uit dat jij iets je eerder je punctie gaat krijgen... Ben benieuwd hoe de volgende meting gaat zijn... Ik hoef ook niet zoveel follikels hoor! Als deze allemaal doorgaan zijn het er wel veel, maar dat vind ik dan nog wel te doen, een stuk of 17. Tot 20 vind ik ok, daarboven hoeft voor mij ook niet. Ik ben veel te bang dat ze geen verse tp willen doen! In welk ziekenhuis ben je? Ik in het VU. Is er bij jullie een oorzaak gevonden dat het niet lukt? Voel jij ook je eierstokken al? Ik vind fietsen nu al ietsje minder prettig, ben benieuwd hoe dat straks is als die follikels gaan groeien. Jij ook succes!
He doortje, voel mijn eieren ook een beetje. Er is bij ons nog geen reden gevonden dat het niet zou kunnen lukken. Loop in Zwijndrecht in het ziekenhuis en terugplaatsing is in rotterdam. Ben wel nieuwschierig hoe het allemaal zou zijn. Of ik veel van de punctie ga voelen en vooral, ga ik nu dan eindelijk zwanger worden.? We horen woensdag meer dus nog even wachten.
En Marleneke, hoe ging je echo? Ik heb het niet allemaal kunnen onthouden en ik heb ook geen samenvatting gekregen ofzo Ik had in ieder geval 1 van 17 mm, een paar van rond de 13/14 en ook een heleboel kleiner dan 12. Ze hebben bloed geprikt om te kijken of ik morgen weer moest komen of vrijdag en ik ben net gebeld dat ik vrijdag weer moet komen... Ik hoop zo dat de rest doorgroeit en die van 17 niet... Ook hoop ik dat ik geen overstimlatie ga krijgen, dat is wel een beetje mijn angst. Mijn grootste angst is echter dat ik totaal gen bevruchtingen heb, dit omdat we IVF krijgen en bij ons niet bekend is waar het door komt dat het nog niet is gelukt. Doen ze bij jullie IVF of ICSI? Ik heb gelezen dat ze in Gent 50 50 doen, zodat je in ieder geval een grote kans hebt op een bevruchting, mocht het liggen aan de hardheid of juist doorlaatbaarheid van de eicel. Dat willen ze in het VU niet doen... Nouja afwachten dus en hopen dat dit geen poging wordt die voor niks is...
Vandaag weer geweest. Mijn eitjes zijn wat grootte niet zo heel veel verder gegroeit, maar er zijn er wel een stel meer bijgekomen. ook ik vrijdag weer terug en mijn dosering is iets verlaagd naar 100 eenheden. Wel een beetje teleurgesteld. De verwachting is zelfs dat ik maandag nog eens terug moet voor controle en dat ik dan pas donderdag de punctie zou hebben. Geweldig, not. Nu nog een week langer spuiten. Dit wordt week nr. 5 al ofzo, en ik hou er al niet zo van. Ze doen bij ons I.V.F. ICSI vaak alleen als het zaad slecht is geloof ik. Begin het wel steeds meer te voelen plus daarbij komen de spanningen. Ik weet dat het gaat komen, maar wil eigenlijk niet, maar moet wel anders gaat die wens nog langer duren. Ben zelf ook bang dat er geen bevruchting gaat plaatsvinden, doordat mijn eicel te hard gaat zijn. Het is ook de enige reden die ik kan bedenken waarom het niet zou lukken. Misschien bij een 2e poging dan ICSI. Succes en we houden elkaar op de hoogte.
Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent zeg... pffffff. Maandag nog eens terug! Naja, dat duurt dan idd echt lang! Ik hoop dat ik zondag mijn punctie heb, maar ik denk het eigenlijk wel (misschien maandag). Ik moet namelijk gewoon 150 eh blijven spuiten (hoop zo dat ik er niet straks veel te veel heb). Ik voel het ook heel erg! ' s Avonds waggel ik echt voor mijn gevoel en fietsen is ook niet meer zo lekker. Ben echt benieuwd hoe dat zaterdag dan gaat zijn... Laat staan idd als je nog langer moet wachten. Ik zie ook wel steeds meer op tegen de punctie, maarja ik denk dan maar dat het hooguit 5 minuten helse pijn is Dat moeten we kunnen overleven haha. Ja, gek he dat ze in Belgie dus wel de helft ICSI doen omdat ze daar ook al rekening houden met harde eicel of juist te veel zaad doorlatende eicel. (Ik blijf gewoon vragen om de helft ICSI hoor, ze zei nu ook dat als ik veel follikels heb ze er wellicht over na kunnen denken). Doe jij ook mee aan het Eeva onderzoek? Ik hoop heel erg dat we daarvoor in aanmerking komen (als we uberhaupt embryo's hebben en dan moet je er ook nog een heel stel hebben), maar dan worden ze in de gaten gehouden door een camera met computer en deze computer bepaald dan welke embryo's de meeste kans hebben... (Ik zie steeds Eve van Wall-E (de film) voor me . De resultaten met Eeva zijn in het buitenland volgens mij goed, dus ik hoop het zo! (Daar ben ik dus naast de andere zenuwen ook nog mee bezig haha). Ik begin nu ook allerlei rare follikel dromen te krijgen (ik kon ze als bolletjes door mijn huid heen voelen, in een andere droom waren ze allemaal gaan rondzweven in mijn buik en moest ik ze terugkrijgen in mijn eierstokken haha, obsessed!!!)
Marleneke, ik duim voor je! Ben benieuwd! Ik ben net terug en had 19 follikels die ze gaan aanprikken, 1 hele grote, 7 kleintjes en dan 11 die volgens mij goed in aanmerking komen... Ik vind het wel veel 19 follikels aanprikken. ik hoor nog vanmiddag of de punctie zondag of maandag is... Ik hoop zo voor je dat je niet maandag nog een keer moet, dan zou je pas woensdag de punctie hebben! Zijn er nog meer meiden die binnenkort de punctie hebben?
Heb 10 goede ei-cellen en wat kleinere. Heb de beste medicatie gevraagd. Maandag om half 9 punctie, krijg een pijnstiller zetpil (naproxen) en diazepam om lekker te kunnen slapen en 1 uur van te voren een dormicumtabletje, zodat ik half weg zou zijn. Zal mij benieuwen, blij als het voorbij is.
Spannend hè, ik krijg een halve dormicum en een pijnstillende prik in mijn bil geloof ik... Ik heb helaas geen pammetje voor de avond. Ik mag zondag, gaan we toch bijna gelijk op! Ik vind het wel leuk om elkaar op de hoogte te houden, jij ook?
Zeker weten, ben nu al benieuwd naar jouw ervaring, hopelijk haal ik daar nog wat positiefs uit. Iedereen ervaart het natuurlijk anders, maar toch. Heel veel succes alvast en we slaan er ons wel doorheen net als al die andere tig vrouwen die ons voor zijn gegaan.
Hey Marleneke en andere meiden die misschien meelezen, Ik heb mijn punctie gehad, de pijn viel heel erg mee! De kleintjes voelde ik het meest en dat voelde heel even als heftigere ongi pijn, maar het was goed te doen! Het enige hele nare was dat ik helemaal niet lekker ben geworden van de pijnstiller. Mijn hartslag werd heel erg hoog en knalde voor mijn gevoel uit mijn borstkas. Dat voelde heel eng. Ik kan dus niet echt tegen dat middel, dus hoop nu extra dat ik niet nog een keer hoef! Dat komt weinig voor dus hoef jij je geen zorgen om te maken hoor. Succes morgen! Oja ik had 15 eicellen, dat vind ik precies een goede score denk ik...
Goed om te horen zeg. Heb vanacht alweer de ergste dingen gedroomd. Blij om te lezen dat het toch wel meeviel. Ben op van de spanningen en het huilen staat me nader dan het lachen. Morgen om half 9 ben ik aan de beurt en hoop dat het snel voorbij is en dat de medicatie goed aanslaat. Netjes hoor 15 eicellen, ben razend benieuwd naar mezelf morgen. Ik laat het je morgen weten hoe ik het heb ervaren.
@Doortje Wanneer krijg je te horen hoeveel bevruchtingen er zijn? Ik duim voor je! @Marleneke. Succes! Komt zeker goed!
Ik las even mee. Succes met de punctie morgen.. Ik krijg oxazepam nacht en de ochtend en verder alleen verdoving in de schede.. pff.. succes dames
Marleneke, heel veel succes morgen! Lekker dat je meteen mag, ben je er ook maar snel vanaf. Ik hoop dat je lekker slaapt. Wilma, jij ook succes morgen met de telling! Ik hoor in ieder geval dinsdag of ik een tp heb, maar ik weet niet of ik dan morgen al hoor of er bevruchtingen zijn, ik hoop het wel, ik ben er zenuwachtig over! Tess, wanneer heb jij je punctie? Begrijp ik dat jij al een keer IVF erop hebt zitten? Waarom nu ICSI?
pfieu, de punctie zit er op. Vanacht goed geslapen en vanmorgen op van de zenuwen. De 1e zetpil om half 7 ingebracht, maar die kwam er om half 8 al weer terug uit. De dokter had hiervoor al gewaarschuwd, dus de andere maar gelijk er weer ingezet. Meteen de doricum erachteraan, werd wel wat suffig, maar niet om te zeggen, wow wat ben ik dronken. In de behandelkamer ging het wel, de emoties kwamen na de 1e prik naar boven. Huilen van de spanning, want echt zo super zeer deed het niet, wel een vervelend en irriterend gevoel. Binnen een kwartiertje klaar. Mensen wat was ik opgelucht. Mijn schoonouders kwamen mij halen zodat vriendlief naar Rotterdam kon met mijn mooie oogst. Nu moest hij nog gaan presteren. Lekker op de bank gelegen, want het is toch nog best gevoelig allemaal. Ondertussen had mijn mannetje gebeld dat het aardig druk was in het ziekenhuis en dat hij zelfs moest wachten tot er een kamertje voor hem vrij zou komen. Nadat het ook bij hem allemaal gelukt was kreeg hij de uitkomst van mijn productie. Wel 19 mooie eicellen, dus een geode oogst. Hopelijk ook bevruchte, want anders hebben we er nog niets aan. Nu wachten tot donderdag. Ze bellen tussen 9 en half 10 of er wel of geen bevruchting heft plaats gevonden. Is dit wel het geval, dan krijgen we 's middags de terugplaatsing. Morgen maar voorzichtig weer gaan werken, maar absoluut geen zware dingen tillen. Verder voel ik me goed, gelukkig. Iedereen success verder.