Hoe gaan jullie om met denkbeeldige vriendjes van je kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MrsDee, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou bij mezelf nagaan of die boosheid en ruzie ergens voor kan staan: reageert ze iets af misschien? Doet ze iets na? Met spel geven kids dingen uit het dagelijks leven vaak een plekje, verwerken het zo.
    Hoeft niet, maar kan dus wel.
    Als ik daar zelf niet op zou komen, zou ik er wel naar vragen bij mijn kind.
    Verder zou ik er niet teveel aandacht aan geven. Gemopper en boos-doen zou ik wel begrenzen: als er iets is, dan kun je dat gewoon zeggen, en zoniet, dan houd je op met mopperen.
    Verder niet teveel aandacht aan geven en vooral niet in meegaan: jij ziet ze niet, dus voor jou zijn ze er ook niet.

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn dochter heeft "neefje" en het is een jongentje waarvan de mama heel veel werkt en hij komt dan bij ons.
    het wordt gelukkig al wat minder want een tijdje geleden had ze het de hele dag over neefje en speelde ze ook constant "met" neefje.

meestal laat ik het gewoon gaan en als ik het zat ben "bel"ik zn moeder en dan gaat ie naar huis.

ik heb het wel vaker gehoord dat kinderen zo`n periode hebben.

liefs doris

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Mijn schoonzusje heeft het wel gehad met mijn nichtje, die liet het gewoon, maar toen ze "stoute "dingen ging doen, en het "vriendje"daar de schuld van gaf, heeft ze hem "weggestuurd".
    Ik denk dat als het onschuldig is, en gewoon gezellig, dat het geen probleem is, maar zodra het problemen op gaat leveren, denk ik dat je er wel iets mee moet.

Deel Deze Pagina