Hoe gaan jullie om met die extreme hitte?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoAn1981, 21 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles dicht. Rolluiken op elke kamer en de ramen dicht houden.

Alleen laat in de avond of vroeg in de ochtend zet ik even alles open om te luchten.
    De hond krijgt een badje in de achtertuin in de schaduw om af te koelen en verder houden we ons gewoon gedeisd. De kinderen en wij hebben een ventilator op de kamer en beneden hebben we er een staan.
    Lekker salade eten, brood en andere frisse maaltijden en je vooral niet te deuk maken :)

Alhoewel ik soms alweer zin in de herfst/kerst krijg als deze langste dag van het jaar voorbij is hihi.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan er heel goed tegen, wat dit betreft ben ik echt in het verkeerde land geboren. Ik leef pas op als het kwik tegen de 30 graden loopt:roflmao:
    Dus ik ga vooral opruimen, schoonmaken, klusjes, dan wordt ik bere actief.

Maar verder houden we dan wel alles dicht, hebben ventilatoren en de rest van het gezin houdt zich kalm;)

Simba1992, nizzie86, DQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.442
    372
    83
    in een huis
    Gewoo go with the flow. Hihi ik ga mij niet druk maken. Als ik vakantie heb vond ik het heerlijk. Maar nu met werk en school etc vind ik het ook wel afzien....

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn ouders wonen in Portugal en de huizen daar zijn ook gemaakt voor hitte dus binnen blijft het lekker koel, in Nederland is het helaas niet zo.
    Ben blij dat ik volgende week even weg ben uit NL want in Portugal wordt het volgende week een aangename 25 graden terwijl het daar normaal veel heter is.

Ysabella en Adje vinden dit leuk.
  5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ben je ooit wel eens in bv Mexico geweest? Daar is het pas klam en vochtig ;)

6. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Gewoon afzien en hopen dat het heel snel weer voorbij is:o:.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Vluchten naar een comfortabel airconditioned modern ziekenhuis van 8.00 tot 18.00 :p hele jaar 21 graden :thumup:

Thuis lekker laten doorwaaien (We wonen op een winderig stuk) met de ramen en binnendeuren open

8. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Overleven en hopen dat het snel weer afkoelt. Straks ga ik een zwembadje halen voor E.

9. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Alles dicht houden overdag! Wij hebben ook geen hor maar wel een klamboe. Dus zodra het warm wordt hang ik die op en kan s’nachts lekker alles open blijven, ideaal! Neem hem ook altijd meer op vakantie met een tijdelijk plakhaakje. :thumup:

10. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Wij hebben best een koele woonkamer en daar zitten we dan het meest. De baby laat ik zoveel mogelijk binnen.
    Voor de andere kinderen heb ik water pistolen gekocht. Emmer water en hoppa leef je uit. In de koelkast staat standaard een kan met water en een kan met limonade. Ze mogen elke warme dag ijs en ook zakje naturel chips voor het zoutgehalte. Eten doen we zoals normaal want wij zijn niet van de salades etc. Wel maak ik dan vaak soep ook vanwege het zout.

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.573
    113
    Vrouw
    Ma - dinsdag aan het werk met airco :p
    Woensdag ff naar het strand en voornamelijk in de zee en schaduw...
    Zondag zwembad in de tuin opzetten.
    Heerlijk zulke zomerse dagen :D

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.573
    113
    Vrouw
    Ohja helaas hebben we geen rolluiken thuis... dus gordijnen overal dicht houden. En ventilator aan

13. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Overdag alle rolluiken, screen en de parasols uit. In de woonkamer een mobiele airco en op alle slaapkamers een waaier. Veel waterijsjes gewoon de goedkoopste en qua eten wel soep en agv want ander eten zijn de kinderen wat moeilijker.

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.573
    113
    Vrouw
    Die hebben siësta! Smiddags op het heetst van de dag zijn ze vrij en s avonds gaan ze nog ff aan het werk. Daar eten ze ook meestal pas laat op de avond

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    Ik vind de hitte hier al snel benauwd
    In het buitenland is er vaak wat meer wind

Heb airco mocht het nodig zijn
    Ijsjes in de vriezer
    De boot achter huis
    Zwembadje in de tuin en verder lekker rustig aan en vooral niet te druk om maken
    Zo rond een uurtje of 5 6 vind ik het vaak heerlijk buiten

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Alles dichthouden werkt bij ons het beste. Wij leven echt in een grot dan maar wel koel.

17. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.109
    113
    'S ochtends heel vroeg, als het nog koel is, de boel even tegen elkaar open zetten.
    Daarna de boel dicht en donker .
    Verder rustig houden en genoeg drinken.
    Iets makkelijks met eten.
    En 'S avonds als de zon weg is de boel weer open zetten.

DQueen vindt dit leuk.
  18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier is het idem met dochter dr kamer, loopt net zo hard op qua temperatuur als buiten.

Gisteren is er een mobiele airco binnen gekomen die komt op haar kamer. Een inbouw was bizar duur en pas te plaatsen in oktober.

Verder dan dat heb ik ook geen tips helaas.

19. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Gewoon rustig blijven, het is maar 1 week. Niet te veel doen, genoeg drinken, en niet te veel focussen op dat het warm is want dat is het inderdaad en daar verander je niks aan. Koud voetenbadje helpt om af te koelen. En lekker veel ijsjes eten :thumup:

Ysabella, chrystel73 en luca75 vinden dit leuk.
  20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik zie er vreselijk tegenop. Vorig jaar zomer was echt hel voor mij haha.
    Op mn werk geen airco, was binnen gewoon 37 graden!

En nu ben ik hoogzwanger, kan er normaal al niet tegen dus hou mn hart vast.

Plan is in elk geval om zo min mogelijk te doen, zwembadje in de tuin opzetten en daarin ploffen.
    Deuren/ramen en gordijnen dicht houden en savonds koelen.
    Savonds makkelijk eten.

En vooral hopen dat het weer snel terug gaat naar een graad of 24 max. Dat is meeeeeer dan voldoende.

Ik vind trouwens de warmte in het buitenland heel anders aanvoelen. Hier in NL is het benauwd warm.

Deel Deze Pagina