Hoe gaan jullie om met die extreme hitte?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoAn1981, 21 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Heerlijk juist die mooie zomerse dagen!
    Overdag houden wij alle ramen en deuren gesloten en de zonneschermen uit. Zodra het buiten inderdaad kouder wordt dan binnen dan gaat alles open, het huis is zo gebouwd dat er ook lichtkoepels op het (platte) dak zijn die open kunnen worden gezet, vooral die boven het trapgat voel je onwijs als die open gaat. Binnen no time is het huis dus afgekoeld.
    Verder genieten wij in het zwembad in de tuin en bbq-en wij elke avond, heerlijk! Nadeel vind ik wel dat we vroeg moeten eten omdat de kinderen de volgende dag weer naar school moeten. Maar volgend weekend vlieg ik naar het buitenland en dan kan ik tenminste om 21.30 uit eten gaan, dat vind ik iets prettiger met die warme dagen.

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja klopt, geen land voor mij :o:

luca75 vindt dit leuk.
  3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb in elke slaapkamer en in de woonkamer een ventilator staan.
    Badje in de tuin, als ik wakker word zet ik alles tegen elkaar open, rolluik op zolder gaat daarna naar beneden en alles op tijd weer dicht. Meer kan ik ook niet doen.
    Ik wil wel een airco, maar mijn man vindt die teveel energie vreten.

Ik heb ook even in zuid Spanje gewoond. Daar was het huis er gewoon op gebouwd, bleef veel koeler en tussen de middag heb je siësta. De mensen doen sowieso alles op hun elfendertigste daar hoor, haha. Maar ik vond het daar beter uit te houden binnen dan bij ons met zulke temperaturen.

4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Nou.. ik moet maandag gewoon werken. :roflmao: Verder rustig aan doen. Zwembad opzetten en erin dobberen totdat je huid er van af valt. :p Wij hebben 's avonds en 's nachts alle ramen open (dit kan bij ons want wij wonen hoog)

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik kan er niet mee omgaan.

En zeker nu ik zwanger ben krijg ik al hartkloppingen als ik denk aan aan mijn werkdagen in de kinderopvang volgende week zonder airco :(

Ik houd alle gordijnen overdag dicht, heb airco in de slaapkamer, zet een badje in de tuin en veel waterijsjes.

De jongens slapen op het noorden en daar is het best te doen qua slapen.

Wij slapen op het zuiden en de woonkamer is ook op het zuiden.
    Het gaat hier volgende week wel weer 30 graden worden binnen :confused: ik sla het liever over!

Als ik thuis ben doe ik alles zo rustig mogelijk. Op het werk is dat wat lastiger. Maar ja....wat doe je eraan :rolleyes:

Ik vind het ook zo sneu voor mijn honden. 1 van de 2 is een grote zwarte hond op leeftijd. Arm dier :(

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat laatste valt mij ook op ja. Heetste moment van de dag is een stuk opgeschoven.

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Ik bivakeer denk ik met de kleine bij mijn moeder. Wij wonen op een flatje 2 hoog. Zon pal erop het grootste deel van de dag. Ook al gooi ik alles dicht het wordt gewoon superwarm. En helaas is de slaapkamer van A. De warmste kamer in huis.
    De laatste dagen komt de temperatuur daar al niet onder de 25/26 graden. Dus wil niet weten wat t volgende week gaat doen. Geen tuin om een badje in op te zetten.

Wij verkassen wel een paar dagen :roflmao: bij mn moeder kan alles lekker dicht. Heeft een tuin waar een badje in kan om af te koelen en een mobiele Airco om ff de ergste hitte eruit te trekken.

vruchtje24 vindt dit leuk.
  8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    De dag dat mijn jongste thuis geboren werd, zou het buiten 38 graden worden. Toen de vk vroeg in de ochtend voor het eerst langs kwam ivm de regelmatige weeën, stelde ze voor de vliezen te breken zodat het sneller ging. Ik vond dat niet zo nodig. Een paar uur later, het kabbelde rustig voort met de weeën, heb ik het aanbod toch maar aangenomen om voor de echte hitte klaar te zijn, ik hoefde geen bikram yoga bevalling.
    Hij was er net voor de middag en heeft zijn eerste dag in alleen een luier en romper doorgebracht.

Tip voor de zwangeren: brandnetel- en paardebloemen thee helpen tegen je dikke voeten!

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Alles achter dicht ( zuiden erg warm) met extra bedekking aan de buitenkant
    Airco beneden voor in de avond
    Airco boven om de kamers kouder te maken en daarna met een ventilator. Iedereen heeft er 1 op de kamer.
    ijsjes en meloen eten
    Zwembad in de tuin...lekker groot ik kan er ook in zwemmen.
    Alles in de ochtend doen en in de middag niks.
    Later op bed

Maar ik vind het niks die warmte. Het lukt me dan niet om een goede tijd te vinden om te sporten.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Tsja niet te druk maken, zo min mogelijk doen en alles dicht houden zolang het buiten warmer is dan binnen.
    Ventilator bij de hand,veel drinken,zwemmen of afkoelen met water.
    En nu al wat voorbereiden,dus ijsjes in de vriezer, makkelijk eten halen voor volgende wk, je strijk weg werken etc.
    Hier gaat de vakantie modus aan zodra ik vrij ben.

11. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik zie er ook tegenop. Normaal heb ik geen moeite met de warmte maar ben nu zwanger en wordt dan zo duf, daarnaast keldert Mn bloeddruk dan naar beneden wat ik best eng vind.
    Binnen is het gelukkig redelijk koel (beneden dan)
    Boven doe ik eigenlijk alles dicht, gordijnen. Zolder is helemaal niet te doen in die hitte dus de was blijft dan maar even liggen.
    Verder zo min mogelijk buitenshuis doen en vooral binnen blijven. Kids kunnen in de schaduw in het badje.

12. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Plakhaakje? Hoe moet ik dit precies zien met een klamboe die aan het plafond hangt? Mijn man wil nl. absoluut niet gaan boren, haha dus dit zou een oplossing kunnen zijn :)

Fijn dat er zoveel herkenning is, haha, ik zie er zoooo tegenop. Kan supergoed tegen hitte, mits die droog is, zeg maar, zoals het vaak in zuidelijke landen is. Hier is het gelijk klam en vies, bah.

13. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Een natte handdoek in je nek leggen wilt ook erg goed! IK wilde dat nooit geloven, maar echt een aanrader! Heb destijds bij onze baby's /kids ook een natte hydrofiele doek over ze heen gelegd.

En die honden koelmatjes van de action zijn ook fijn (werken alleen niet erg lang achter elkaar, neemt op den duur je temperatuur over)

14. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier is het snachts airco aan. Vanavond zetten we alvast het zwembad op voor de kinderen en dan lekker daar vertoeven. Parasol erboven en relaxen maar!

Ik zit sowieso 3 tot 5 dagen in de sportschool dus dat word wel afzien maar goed genoeg water drinken en gaan met die banaan!

15. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik doe net alsof ik het niet heb gelezen dat het zo heet wordt haha..

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Alles dicht, zwembad op, airco aan en veel naar het strand ( 5 min fietsen )

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Op dit moment is mijn man bezig met het zwembad. We hebben net nog even een partytent gekocht zodat we het zwembad er onder kunnen zetten ivm hitte.

Ik kreeg net al bericht dat de school van mijn zoon volgende week maar tot half 1 les geeft, dus 's middags liggen we lekker met zn tweeën in het zwembad. Mijn man moet werken, maar daar is airco en als hij thuis komt dan kan hij lekker mee dobberen.

Verder hebben we boven een aircooler op de kamers, dus als we gaan slapen dan zetten we die aan. Mocht het echt niet te houden zijn dan koop ik nog wel een airco.

Verder ga ik helemaal NIETS doen. Ik word nu al vreselijk benauwd van deze warmte, laat staan volgende week.

18. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @RoAn1981 Je kan ze op verschillende plekken bestellen. Ik vind dat ze altijd goed blijven zitten, als we weggaan haal ik het haakje altijd weer weg zonder problemen. Wij hebben zelf een reisklamboe dus deze weegt ook niet zoveel.

19. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik ben super blij, eindelijk wat warmte! :cool:
    Als de kids niet kunnen slapen, zetten we ze voor op de fiets en eten we nog een ijsje. Of naar de waterspeeltuin ah einde van de straat, loopt wel los

nizzie86 vindt dit leuk.
  20. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Ik ga er hetzelfde mee om als nu. Gewoon het normale riedeltje. Alleen een moment zoeken voor wat extra korte broeken.

Met extreme hitte houden we thuis wel alles dicht. Is geen zicht die rolluiken af maar dan wordt het beneden toch niet warmer dan 24/25 graden.

Ik weet alleen nog niet of ik zoontje mee laat gaan naar schoolreis. Hele dag rennen en ravotten in een warme speeltuin met 36 graden?
    Hijzelf heeft er geen zin in maar hij wil sowieso niet naar school. :roflmao:
    De school heeft een tropenrooster. Leuk bedacht op de vrijdagmiddag. Ik moet gelukkig niet werken maar hoe de ouders dat nu snel snel moeten regelen waarvan ze beiden werken die dagen? Lijkt me niet simpel.

Deel Deze Pagina