Hoe gaan jullie om met die extreme hitte?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoAn1981, 21 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, hier ook. We hebben nog een witte tegelvloer ook :rolleyes: met dank aan de vorige bewoners.

2. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Haha oh lekker... wij hebben boven wit laminaat. Ik vind het het hele jaar mooi maar in de zomer met vieze natte voeten door het huis even niet :rolleyes:

3. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik maak mij serieus zorgen om de komende dagen. Ik kan gewoon niet tegen warmte, boven de 20 graden is mij al te warm. Moe, slap, hoofdpijn, duizelig..leuk vooruitzicht :(

4. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik vind deze zomerse dagen heerlijk! En de afwisseling van seizoenen ook. Ik ben veel lange periodes in Oost-Afrika geweest voor werk en studie en daar is het droog of regenseizoen, en vrijwel altijd warm. Sindsdien geniet ik echt zo van de herfst, winter en lente in Nederland.

Salentein vindt dit leuk.
  5. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Eens dat we een prima klimaat hebben: van alles wat!

Tegen kou draag ik wol/zijde laagjes: een hemd en longsleeve en daarover nog een gewone blouse en dik vest of een trui oid. Met dezelfde laagjes in katoen heb ik het ook erg koud.

6. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.845
    113
    Vrouw
    Ik liep 2 weken geleden nog rond met een sweater terwijl vriend en zoon t-shirt aan hadden en me voor gek verklaarden. Zoon met korte broek en t-shirt. Ik met lange broek, T-shirt en sweater. S'avonds jogging, t-shirt en badjas.

Dus inderdaad, tegen kou kan je je ook niet altijd kleden als alles onder de 20 graden koud is en onder de 23 graden fris is.

Misschien vanaf september wekelijks een topic openen met de temperaturen die eraan komen om te doen alsof de komende 8 maanden een regelrechte hel zijn qua temperaturen. :p

Mijn vriend zit ook te zeuren over het weer maar tegen hem zeg ik gewoon te stoppen met zeiken want hij heeft 8/9 maanden lang zijn weer gehad.

Oké 36+ is het andere uiterste maar komaan, dat duurt een paar dagen.
    Dat er mensen zijn die tips willen kan ik begrijpen en een beetje klagen ook maar hoe ver sommige hier over doen sjongejonge.

Simba1992, Chickelasjen en tuc vinden dit leuk.
  7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Hier niet hoor, ze lopen de hele dag met natte zanderige voetjes naar binnen. ;)

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geen airco op het werk, dus inderdaad, ik klaag want de komende week wordt een zweterige hel daar :)

En één dag hitte en mijn zoontje is vanavond met koorts gaan slapen, hoewel hij enkel vanmorgen buiten gespeeld heeft in de schaduw. Dat wordt wat op school... :(

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    In het nieuws vind ik het ook allemaal zo overdreven, hitteplan, kwetsbare groepen, alsof je een oud iemand met rolstoel en al in de volle zon gaat zetten. Het enige waar ik me wel druk over kan maken is de zwemles van mijn dochter komende woensdag, daar ga ik altijd al kapot van de hitte en dat zal nu nog erger worden. Ik hou ook helemaal niet van hitte want ik word er sjaggerijnig en humeurig van en ja ik krijg er ook koppijn van en ik maak me zorgen om mijn hond want die loopt nu al zo enorm te hijgen en ook ben ik blij als het straks weer voorbij is en ik zonder klotsende oksels de dag door kan komen ;) Maar toch kan ik er ook wel weer van genieten, nu volop zomerweer en misschien regenen we volgende weer weg en staan onze straten weer blank, ik hou van Holland ;)

Strandbal en tuc vinden dit leuk.
  10. DQueen

DQueen Niet meer actief

Onze playa del achtertuin is hittegolf proof!
    Zo kan dochter (en ik zelf ook) lekker ook tijdens het heetst van de dag ook zwemmen zonder vol in de zo te spelen. Morgen ochtend nog even de watertafel een goede sopbeurt geven want die heeft een aardige laag stof na een jaar in de schuur en dan hoef ik niet perse de tuin meer uit.
    20190623_191722.jpg
    Man heeft deze week tropenrooster ingevoerd op de zaak (stoppen om 12.00 uur) dus misschien kunnen we ook nog wat middagen gaan varen met de kinderen. Vandaag was het varen in ieder geval heerlijk verkoelend.
    20190623_212319.jpg

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Oe, heerlijk zwembad!!

DQueen vindt dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De hitte is er niet alleen vol in de zon. Mijn schoonmoeder behoort tot de kwetsbare groep en deze temperaturen zijn echt zorgelijk voor haar, beetje jammer dat je het allemaal maar overdreven vindt.

sprits, Zwierezwaai en Mim89 vinden dit leuk.
  13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nou he?! Ik heb al 3 berichten gequote en maar weer verwijderd.. het is zinloos - mensen denken écht alleen aan zichzelf?! Als ze het zelf niet voelen, dan zal het er niet zijn?!

Mim89 vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.311
    17.213
    113
    Zodra de kinderen naar school zijn ff turbo aan door het huis em savonds even stofzuigen. Geen speelgoed overal dus veel sneller klaar :)

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik ben het met Tuc eens hoor, natuurlijk zullen er ook mensen zijn die door bijzondere omstandigheden echt buitensporig veel last hebben van de warmte, maar als ik het aantal topics bekijk wat de afgelopen week op zp is geopend over een aanstaand weekje warmte dan vind ik het allemaal wel een tikkie overdreven overkomen.

Sado, Salentein en tuc vinden dit leuk.
  16. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ja kleintje want we gaan over 3 weken al voor 3 weken op vaKantie en die hitte schijnt maar max 10 dagen te duren. Mij teveek moeite voorbdat even het grote bad neer ze zetten en af te breken en ondernhouden voor die kortre dijd die we tegemoer.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn schoonvader behoort ook tot een zeer kwetsbare groep en moet heel erg oppassen met inspanning op dit soort dagen maar dat weet die zelf ook allemaal wel. Het gaat mij meer om het gehele plaatje, alles wordt zo breed uitgemeten en steeds weer herhaald.

citroenrasp vindt dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja vind ik ook, alsof er een natuurramp aan zit te komen. Voor je het weet is het weer voorbij en klagen we weer dat het zo regent en waait

19. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    ik vind het heerlijk! kinderen hele dag in het zwembad en komende week tropenrooster.
    boven wel erg warm, dus we gaan waarschijnlijk deze week kamperen in de tuin. kinderen kunnen niet wachten..

waar ik dan wel echt geen zin aan kan hebben is dat we deze week de avond4daagse hebben... maar dat is meer door alle drukte en omdat ik liever naar het zwembad zou gaan..

20. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    NiVa0230, cowgirl80 en Salentein vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina