Pijn plassertje en plots ook natte broekjes. Is er een verband?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dolce82, 2 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Mijn zoontje van 3 jaar en bijna 3 maanden is sinds bijna een halfjaar zindelijk.
    Sinds enkele weken klaagt hij van pijn zijn plassertje. Ik kan zijn voorhuidje nog niet bewegen dus had al snel door dat het daarmee te maken had. Van de huisarts een cortisonelotion gekregen maar dat heeft enkel de roodheid verholpen. Nu krijgt hij soms een stijf piemeltje en dan klaagt hij van pijn.

Ook heeft hij nu bijna dagelijks dat hij een beetje in zijn broek plast. Hij komt dan naar mij “broekje nat” en plast alsnog op het potje.
    Ik snap er niks van en vraag me af: is er een verband??

Heeft iemand iets gelijkaardigs aan de hand gehad?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Kan het een blaasontsteking zijn?

Hier is de combi dan natte onderbroeken en buikpijn (bij oudste dochter) Maar mogelijk kan het bij jongetjes anders zijn?

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Aan een blaasontsteking ook al gedacht. Maar zou hij dan niet juist heel vaak moeten plassen en pijn hebben bij het plassen? Of is dat soms ook atypisch...

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Kan bij kinderen toch anders aanvoelen. En misschien houd ie het wel op omdat het pijn doet/niet prettig aanvoelt.
    Bij mijn dochter was de eerste keer dat ze een ontsteking had dat ik het rook, de geur van de plas was niet ok. Tot dan toe niks gehoord over buikpijn of wat dan ook.
    Ik zou het zeker even laten checken, een plasje is zo ingeleverd en dan kan je dat in ieder geval uitsluiten. :)

Deel Deze Pagina