Is dit gordelroos?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door reckless, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Onze zoon heeft sinds deze week wat rode bultjes en vlekken op zijn rug. Het begon met het plekje rechtonder op de foto, de rest is er sinds vrijdag bij gekomen. Hij geeft aan dat het jeukt en een klein beetje pijn doet. Maar verder lijkt hij er gen last van te hebben.
    Waterpokken heeft hij al gehad. Ons neefje heeft ze net gehad en net voordat hij ze kreeg zijn we met z'n allen een weekend weggeweest.
    Uiteraard op Google gekeken en ik kwam een afbeelding tegen van gordelroos. Hij heeft volgens mij exact dezelfde soort plekjes. Is dit dan idd gordelroos? En is in hoeverre moet ik oppassen met besmetting e.d.?

Bijgevoegde bestanden:

2. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Kan inderdaad, of krentenbaard.. Lijkt een beetje op elkaar! Beide behoorlijk besmettelijk en gordelroos mogelijk gevaarlijk voor zwangeren, dus zou het snel aan de huisarts laten zien en goed afdekken dat ie er niet aan kan krabben!

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Gordelroos en waterpokken zijn aan elkaar verwand. Het zou qua plek best gordelroos kunnen zijn...gordelroos doet wel vaak erg pijn.
    Kan ook krentenbaard zijn...zou het idd ff laten beoordelen door een arts.

4. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Zolang hij er geen last van heeft, wil ik het eigenlijk gewoon even aankijken. Geen zwangeren in de omgeving dus dat is geen probleem!

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je hoeft idd niet op stel en sprong naar de dokter. Máár als het wel gordelroos is en zich uit gaat breiden word ie er wel héél ziek van. Wees daar wel op voorbereid...hoge koorts en heel veel pijn.

6. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Komt goed! Als het niet wegtrekt ga ik dinsdag naar de huisarts.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn man heeft het ook gehad, wel meteen naar de dokter gegaan en een kuurtje gehad zodat het niet door zou zetten want het kan volgens mij best lang duren en flink pijn doen en jeuken. Volgens mij moet je er binnen 48 uur ofzo bij zijn voor dat kuurtje, anders heeft dat geen zin meer.

8. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Oh echt? Dat wist ik niet. Maar dan is het sowieso al te laat want de eerste vlekjes zitten er al sinds maandag.

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Toen ik gordelroos had, werd ik midden in de nacht wakker van de pijn :cry: Dan denk ik bij je zoontje toch eerder aan waterpokken.

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dat weet ik niet zo zeker. Ik liep al dagen met gordelroos voordat ik naar de HA ging, en kreeg toch echt een kuurtje van hem. Na 5 dagen was het goeddeels over.

Deel Deze Pagina