Hoe gaan jullie om met gezelschap die binnen roken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly1989, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    In onze vriendegroep wordt ook buiten gerookt. Ik vind inderdaad niet dat iemand de regels voor je hoeft aan te passen, maar ik vind dus ook dat ze het dan ok moeten vinden, dat jij niet heengaat.
    Als je weet dat dit gaat gebeuren, zou ik niet eens heengaan en lekker thuisblijven, of je vriend gaat alleen even wat drinken bijvoorbeeld?

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Had ik laatst ook op bbq! Ik zat ver genoeg om geen last van te hebben gelukkig. Opgedirkte mw. Had genoeg gegeten en stak een peuk op terwijl ernaast nog door 2 personen gegeten werd. Het as waaide zelfs op de borden. Echt asociaal .

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind dat je niet kunt verwachten bij mensen die verder van je af staan dat ze haar gasten verplicht buiten te roken.
    Ik zou er niet blij mee zijn maar 1 keer kan weinig kwaad, zou gewoon niet te lang blijven.

4. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Als je zwanger bent ben je met ze 2tjes :).
    Mijn eigen familie is een beetje aso en rookt gewoon waar ik bij ben. Mijn schoonfamilie gaat bij me weg roken echt naar buiten al k het hun huis (A) vind ik zo lief.

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ken alleen maar mensen die buiten gaan staan als er een zwangere is. Erg netjes. Maar bijna iedereen heeft zelf al kinderen gehad en dat scheelt misschien ook? Ik zou het zeker niet verlangen van mensen in hun eigen huis. Toen ik "vroeger" nog rookte en een stuk jonger was dacht ik er ook niet altijd zo over na hoor moet ik zeggen. Ik ben nu al jaren gestopt maar mocht ik nu nog roken zou ik ook zeker.buiten staan als ik een zwangere op visite had.

6. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

aah wat balen van je familie zeg! mijn schoonmoeder deed dat juist als ik bij haar was.. maar mijn vriend heeft duidelijk tegen d'r gezegd "Als je rookt waar zij bij is binnen, dan komt ze niet meer mee en als die kleine er is ga jij ook niet zitten roken binnen" ze gaf ons gelijk haha! Maar het is idd best moeilijk, zeker bij mensen zelf thuis hebben ze hun eigen regels.

7. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Nou daar ben ik dus wel heel duidelijk in, ik ga niet met de kleine in een ruimte zitten straks waar gerookt wordt! Als mijn schoonfamilie blijft roken bij mijn schoonmoeder (die overigens zelf niet rookt) en wij zijn daar met de kleine dan sta ik direct op en vertrek ik! Mijn kind komt niet in een rokersomgeving!!
    Kunnen ze boos zijn wat ze willen, boeit me niets!

8. tdw

tdw Niet meer actief

Ben wel blij dat er in mijn omgeving helemaal niemand rookt als ik dit zo lees! ;)

9. Keep

Keep Lid

5 mei 2014
    61
    0
    6
    Ik ben geen voorstander van roken. Uiteraard is het fijn als er rekening wordt gehouden maar naar mijn mening zijn mensen vrij om in hun eigen omgeving/huis te roken.
    Wanneer je een dagje/avond op visite bent wordt je er vast niet slechter op al zit je in een rokerige omgeving... Misschien minder fijn maar om nu alleen maar heel kort op visite te gaan vind ik onzin..

10. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Dan vind ik dan anders. Als ik op huisbezoek ga bij mijn cliënten en zie dat ze een sigaretje gaan opsteken dan vraag ik ze vriendelijk of ze dat niet willen doen vanwege mijn zwangerschap!

Tot nu toe hebben zij hier alle begrip voor!

11. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ging gewoon lekker niet Lilly ;) pech dan!

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Als je er zo'n moeite mee hebt en bang bent dat mensen geen rekening met je houden, gewoon niet gaan. Maar vragen of ze het niet willen doen kan alleen in je eigen huis, of in de buitenlucht als jij er eerder was als de ander. Ik kan in de trein ook niet vragen of iemand met veel te veel parfum of een bejaarde met een incontinentielucht ergens anders wil gaan zitten. Los van of het een schadelijker is dan het ander, het is toch in de eerste plaats de vraag wie in wiens persoonlijke sfeer binenkomt.

Deel Deze Pagina