haai haai ik zit de heeelee tijd te stressen en hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen/geruststellen.... Mijn vriend heeft 11 april een vrijgezelle feest, en gaat daarvoor ergens onder utrecht de hele dag allemaal dingen doen, en savonds de kroeg in, en dat wordt waarschijnlijk dus drinken. . . . . . ik ben op die dag precies 37 weken zwanger en ik lig er elke dag en nacht over te piekeren. stel dat ik dan weeen krijg, of er gebeurd iets.... dan is hij al niet zo 1,2,3 thuis (voor je bij de auto bent, en hier thuis bent ben je wel een uur verder) en als hij ook nog drinkt kan ie ook niet meer rijden. hij zegt dat ie dan een taxi kan nemen, mocht er echt iets zijn, dat de bevalling toch 12 uur duurt en ik me niet zo druk moet maken. aan de ene kant snap ik hem heel goed, het zou wel heel toevallig zijn als ik net die dag beval, of er gebeurt toevallig iets (groen vruchtwater of meer van die enge dingen die ik in mijn hoofd haal) Hoe doen jullie dit? of wat is jullie ervaring? ik weet niet meer zo goed wat ik er mee aan moet.... moet ik me gewoon niet druk maken en kijken hoe het loopt? of kan ik echt eisen dat hij niet drinkt, athans , een paar biertjes is ok, maar niet zoveel dat hij niet meer kan rijden.. ik lig er al een week wakker van dus hoop dat jullie mij een beetje tot rust kunnen brengen
Hoi, Ik zou vragen of ie niet teveel wil drinken zodat hij zelf nog kan rijden. Mocht je toch gaan bevallen dan zou het wel leuk zijn als hij er nuchter bij kan zijn...tja t zal je maar gebeuren, dronken aan het kraambed van je vrouw, niet echt leuk. Vind dat ie best rekening met je mag houden hoor! En voor de rest niet teveel zorgen maken, de meesten bevallen heel netjes rond de 40 weken.
Ik zou hem gewoon zijn gang laten gaan en je niet druk maken de kans is klein dat je precies op die dag gaat bevallen hoor misschien beval je zelfs wel bij 41 weken. Dus laat hem lekker feesten en dan heb jezelf een lekker relax avondje. groetjes
Dat stressen is helemaal niet goed voor je meid... ik vind ook dat je gewoon aan hem kan vragen of hij rekening met je wil houden door niet teveel te drinken... Dan zit jij ook een stuk geruster thuis denk... Anders loop je te stressen oh voel ik iets... Ben blij dat die van mij nooit drinkt haha
Je kan ook altijd een "back-up" regelen. Dus dat je bijvoorbeeld vrienden of familie vraagt of die eventueel jou naar het ziekenhuis kunnen rijden die avond mocht dat nodig zijn.
Wij hebben toen de grens van 37 weken aangehouden, al drinkt mijn vriend maar een paar keer per jaar. Ik zou dus aan hem vragen niet helemaal loos te gaan daar zodat hij nog kan rijden.
dank jullie wel ook hier dus veel verschillende antwoorden hihi hmmmmm blijft lastig. ik denk dat ik gewoon een combi ga maken.... en een back up regelen voor als er iets acuuts is, en vragen of hij niet zoooooooooooooveel drinkt dat ie helemaal zat is. volgens mij voel ik me daar dan het beste bij, naja t allerbeste als hij helemaal niet drinkt natuurlijk.. . maar heb geen zin om dat van hem te eisen. voel je een bevalling niet ook een klein beetje aankomen?
Ik heb mijn bevalling helemaal niet aan voelen komen, maar ik denk dat 't meestal van tevoren al wel wat rommelt. Op de dag dat ik bevallen ben van Milan was 't kermis bij ons in 't dorp. Ik was 39 weken en 2 dagen zwanger toen, en mijn vriend had ook aan mij gevraagd of ik 't goed vond dat hij toch een paar biertjes zou drinken. Ik vond dat prima, want ik had totaal niet 't idee dat ik al zou bevallen. Hij had uiteindelijk iets van 8 biertjes op toen de weeën begonnen, maar hij was echt in 1 klap weer helemaal nuchter . 4,5 uur later is Milan geboren, hihi!
Ik vind dat heel persoonlijk en iets waar jullie samen uit zullen moeten komen. Mijn man zou wel gaan, maar niet drinken, geen alcohol althans. Plezier hebben zit em niet in alcohol! Hij kan het heel gezellig hebben op een colaatje. Beter dat dan 2 biertjes als hij nog moet rijden, dat smaakt toch altijd naar meer! En wat als hij zo gehaast rijdt dat hij met 4 pilsjes een ongeluk krijgt? Heeft toch niemand wat aan? Oke; hij kan dan vrij snel thuis zijn met de taxi, maar zit je op een dronken man met een vreselijke asem te wachten naast je bed? En het kan snel gebeurd zijn hoor; mijn vriendin was van begin tot eind in een paar uur klaar. Leuker als papa er bij is, jou goed kan steunen en het later nog kan na vertellen, toch? Jij hebt 9 maanden niet gedronken, wat is nou 1 avond voor hem? Dat heeft ie vast wel voor je over. Ik vind het onzin dat drinken erbij zou horen, bij een vrijgezellenfeest of bij carnaval, slappe excuses zijn dat! Wat ik al zei: lol maken zit em toch niet in de drank!
Mijn man zou ook wel gaan, maar ook zeker niet meer drinken. Een dronken man tijdens de bevalling lijkt me niet prettig. De kans dat je uitgerekend die dag gaat bevallen is misschien niet zo groot, maar zeker wel aanwezig.
Hier ook de afspraak dat er vanaf 36 a 37 weken zo goed als niet meer gedronken wordt... Wat de andere dames ook al zeggen...je zal maar een dronken kerel aan je bed hebben zitten als je je weeen zit weg te puffen...Wordt je niet vrolijk van denk ik. Kans is niet groot dat het gebeurd op die dag, maar het zal maar wel....
Ik maakte me om precies hetzelfde 'druk'. Ik had hem gevraagd na de 37e week niet meer te drinken. Heeftie braaf gedaan op 1x na en toen ben ik verschrikkelijk boos geworden! Hem echt liggen schreeuwen tegen hem dat hij het niet kon maken, wie ik had moeten bellen als ik nou ging bevallen, dat hij dan niet eens echt meemaakte dat het kindje geboren werd etc. Was ie van geschrokken gelukkig en snapte me de volgende dag heeeeeeeeeel goed. En natuurlijk had ie het goed gemaakt door extra te helpen en lief te doen ^^. Als je geen seinen hebt van te vroeg bevallen (eerdere bloedingen/voorweeen etc)zou ik vragen of hij daarna niet meer drinkt (tot 37wk kan best denk ik).. En voor je gemoedsrust weten wie je kan bellen mocht je toch bevallen! (moeder/zus/vriendin..)
ik heb bij mijn vriend gezegd toen ik 36 weken zwanger was, dat hij rustiger aan moest met drinken als er een feestje was. een paar dagen later had hij een feest met vrienden en kwam dronken thuis, ik helemaal boos. maar volgens hem kwam de kleine voorlopig toch niet. 2 dagen later braken 's nachts mijn vliezen... Zou het wel aangeven dat hij er een beetje rekening moet houden. en jammert dat deze periode van rustig aan doen met drinken net samenvalt met een vrijgezellenfeest..
Dat heb ik ook gezegd tegen hem ; als de bevalling begint terwijl jij dronken bent, dan schop ik je de kamer uit.
hier word zoiezo zoiezo amper gedronken omdat dat niet bij onze normen en waarden past om dronken te worden of met dronken mensen om te gaan, dus dat scheelt, wel een een glaasje whiskey of jagermeister op een zaterdagavond ofzo maar verder niets, ikzelf drink op een nipje champagne op 1 januari verder niets.. Laten we zeggen dat ik het ook niet fijn zou vinden als mijn dronken aan het bed zou staan dan mocht ie echt naar huis van me...
Ik zou het niet zo'n probleem vinden, als hij gewoon 2 drankjes ofzo neemt. Zou hij echt gaan zuipen (gelukkig doet mijn man dat sowieso al niet), dan vind ik het een ander verhaal worden. Ik zou geen dronken kerel naast mijn bed hoeven.
mijn man en ik hebben na overleg besloten dat ie het vanaf nu bij 1 biertje houdt zodat ie nog mag rijden, ik zou echt niet iemand anders naast me willen hebben tijdens de bevalling omdat mijn man (teveel) gedronken heeft en ik dus iemand anders moet vragen om te rijden, hij gaf aan dat het voor hem geen probleem is om even de drank te laten staan, anders had ie toch echt hulp moeten zoeken van me
Er word niet gedronken omdat je er dronken van wordt? Nou, ik word van een halve fles wijn echt niet dronken, maar 1 glas sterke drank als whisky slaat bij mij in als een bom! Ik ben dus niet tegen drinken an sich, maar tegen dronken lui kan ik ook niet zo goed.
ik vraag het net aan mijn man.. en hij zegt ik zou niet eens mee gaan dan. toch wel lief hoor! mijn man houd graag van een biertje/berenburg cola maare sinds ik 4 maanden zwanger ben is ie zoiezo al gaan minderen en nu neemt ie nooit meer als 3 per keer als we eens bij vrienden of zo zitten. ben best trots op mijn mannetje wat dat betreft.. maar hij moet het ook niet wagen om dronken thuis te komen als ik al zo ver ben