Hallo, ik heb even een vraagje over de hoeveelheid bambix in de laatste avondfles... Tijn eet om half 6 zijn groentehapje, gaat dan in bad en krijgt om 19 uur zijn laatste avondfles. Ik wil geen rijstebloem meer in zijn laatste fles doen omdat dat stopt en Tijn heeft er last van. Bambix daarentegen is weer voor 'smeuïge poep' hoorde ik, dus goed voor Tijn. Op het pak staat 5-7 eetlepels.. vind ik veel omdat er niet zoveel tijd zit tussen groente en laatste fles? Of valt dat wel mee? Wie gebruikt er ook bambix en wanneer? en hoeveel schepjes? Mag je trouwens ook van 2 flessen papflessen maken? Of is dat teveel? Ik wil sochtends en savonds door de fles bambix gaan doen i.p.v. rijstebloem wat ik eerder wel deed.
Wij doen het naar eigen inzicht van 5-7 eetlepels word het echt heel dik bij ons. 5 Theelepeltjes en dan issie al aardig dik.
toevallig ben ik gisterne bij de KA op het cb geweest en die vertelde mij dat het beter is om niet twee keer pap te geven op een dag..ik moet nu dan ook 's morgens brood geven ipv pap en de laatste fles een papfles doen.. Lukt bambix dan bij jou? die vezels blijven bij mij in het speengaatje zitten..drinkt voor geen meter..geef hem nu pyamapapje en dat werkt wel goed.. Ik deed ook theelepels..maar hoeveel geen idee eigenlijk..gewoon beetje kijken tot je een lekker papje hebt..
Ik geef s'morgens en sávonds een papfles. Op aanraden cb. Ik heb een maatschepje van de nutrilon, en ik doe er 3 a 4 schepjes doorheen. Ik heb aventspeen 3 standen, en dit gaat er prima doorheen.
dank jullie voor de informatie Ik heb nl. nog geen bambix gebruikt, dus ik ben heel benieuwd hoe dat door de 3 standenspeen gaat... goede tip om een maatschepje van Nutrilon (ik dan friso..) te gebruiken en daar 3 a 4 van in te doen. Ik ga morgen starten. Tijn is nog niet helemaal 7 maanden, maar ik verwacht geen problemen. Mensi, waarom adviseerde het cb bij jou wel om van twee flessen papflessen te maken en bij jou Sonnie juist niet? Ben ik benieuwd naar!
Bij mij adviseerde het CB ook om 's morgens en 's avonds een papfles te geven. Dit was omdat hij toendertijd nog op 5 flessen zat en zo zouden het er snel 4 worden. Ze hadden gelijk...
even een ander vraagje over dan de nutrix... hoeveel(maatschepjes) doen/deden jullie daarvan in de laaste fles? heb afgelopen nacht 180 water 6 schepjes (nutrilon) gedaan en dan 2 (maat)schepjes nutrix ze sliep vanaf 10 tot 4 uur... maar weet dus niet hoeveel ik erin mag doen? want ik vond het nou al behoorlijk dik!
Wat vaag dat ze mij dan adviseerde om geen twee keer pap te geven..de kinderarts zij dat het teveel van het goede is voor zo'n kleintje