De tip van luuf of iets dergelijks onder de voeten schijnt ook echt te helpen. Hier is ons meisje ook weer verkouden aan het worden, dus we houden het allemaal in gedachten! Iedereen sterkte met de verkouden kleintjes!
Dag dames, Bedankt voor jullie reacties! We hebben alvast Luuf ingeslagen.... maar we probeerden eerst het hoofdeinde van het bedje omhoog en de doorgesneden ui. Man, dat werkte als een trein. Heb niet 1 snotter gehoord! Helaas sliep ze verder wel slecht (we zijn geloof ik 5 keer opgestaan voor een speentje) maar....ze snotterde niet! Dat is alvast wat. Iemand toevallig nog tips over hoe je kan herkennen of je kindje ziekjes is? Stomme vraag misschien hoor. Maar ons meisje voelt niet warm aan, temp. is prima, geen gesnotter, af en toe een kleine hoest, is verder erg vrolijk en babbelt veel. Eet ook prima en met veel smaak. En toch begint ze 's nachts regelmatig met "slaaphuilen". Van die kleine huiltjes die stoppen zodra je een fopspeen erin stopt, zeg maar. Toch nog ziek, of iets anders?
Misschien nog een klein nasleepje van het ziek zijn? Gelukkig is ons kindje nog niet ziek geweest *klopt even af*. Maar denk dat de temp en het gedrag wel leidend zijn (hangerig, snotterig, huilerig). Sommige kinderen gedragen zich al ziek als een klein beetje verhoging hebben, andere kinderen spelen nog als ze 40 graden koorts hebben. Is heel afhankelijk van jouw kindje dus. Pas trouwens op met warm aankleden (puckabag) als ze koorts/verhoging hebben. Ze moeten de warmte wel kwijt kunnen.
Mn man heeft drie nachten met onze dochter op zn buik (op de bank) geslapen, dan kon ze een beetje omhoog liggen. En gelijk getroost worden. Man vond het zo gezellig, dat ie eigenlijk niet meer terug naar bed wilde.
Als je kindje niet echt ziek lijkt te zijn, maar wel slechter slaapt dan normaal, kan dat ook gewoon 'een fase' zijn. Idd accepteren, gaat vanzelf weer over. Als je kindje niet lekker in zn vel zit (ziek of fase), dan zou ik zelf niet laten huilen/laten liggen. Echt sneu. De tip van accepteren lijkt mij dus het beste. En zoals AnneThamar al zegt, het kan soms zelf 'gezellig' zijn ...
Het kan zeker best gezellig zijn! Vannacht vanaf 4 uur wilde mijn meisje liever tussen ons in slapen. Was prima. Ik werd wakker met een arm in mijn gezicht, zodra ik bewoog werd ze half wakker en bewoog weer mee. misschien niet heel comfortabel, wel heel erg gezellig ot, ik denk ook niet dat je kindje echt ziek is nu. Gewoon een fase van je wat meer nodig hebben. Een ziek kindje herken je op zich ook snel aan de oogjes. Maar inderdaad, het kan ook zo zijn dat je kindje nog doorspeelt met 40 graden koorts. En een echte verkoudheid merk je wel goed, het snot liep er hier in ieder geval compleet uit