Mijn zoontje van 6 weken is erg onrustig en kan bijna niet in slaap komen en als hij dan eenmaal slaapt is hij zo weer wakker.. Hij heeft ook reflux en dat speelt natuurlijk ook mee. Maar nu heb ik ontdekt dat hij met een spuugdoekje op zijn gezicht veel rustiger slaapt als hij eenmaal slaapt.. maar ik vind dit wel eng.. zeker als hij in zijn wieg ligt.. Zijn er meer kinderen die dit fijn vinden en is het gevaarlijk???
O, ik ken meer kinderen die dat hebben. Soms komt het door tocht, met doekje op het hoofd voelen ze dat niet.
Toen onze dochter in het ziekenhuis lag deden ze dat ook bij haar, dus ik neem aan dat als ze het daar doen, het ook geen kwaad kan. Wij schrokken wel heel erg de eerste keer. We waren aangesloten op Telebaby. Dit betekent dat je met een camera-tje thuis op de computer naar je kindje kunt kijken dat in het ziekenhuis ligt. Misschien heb ik teveel enge films gezien, maar toen ik ons ukkie met zo'n doekkie over haar gezicht zag liggen, toen moest ik gelijk aan een hele gemene zuster denken... Hahaha.
Mijn zoontje is een stuk ouder en die legt hem dus zelf op zijn gezicht. Dan hoor ik hem opeens gekke geluiden maken en ligt hij dus te wachten tot ik hem eraf haal. Nou de eerste keer schrok ik me dus rot, maar ow wat een lol had meneer . Ik zou het voor de zekerheid wel eraf halen als hij eenmaal slaapt denk ik. Succes!
Grappig! De dochter van mijn beste vriendin slaapt al haar hele leven met een doekje op haar gezicht. Volgens mij kan er echt niets mis gaan. Je kan er door ademen toch. Ik zou wel hem er afhalen als ze slaapt. En als ze wat groter is zou ik het lekker laten liggen. Die kleine van mijn vriendin is inmiddels 6
Hier ook al heel lang met een spuugdoekje en hij legt m ook op zn gezicht.. Als ik ga slapen en ga kijken haal ik m er wel af.. Tenminste van zn neus maarja.. Overdag doet ie t ook enndan ga ik echt niet kijken en snachts ook niet.. Je kan er best goed door ademen en daarbij drukt hij het doekje niet in zn neus ofzo haha dus ik vertrouw erop dat het goed gaat
Hier in het begin ook gedaan. Ook voor de rust. Of op zijn wang gelegt als tut doekje zeg maar. Nu slaapt hij altijd met een spoegdoekje op zijn wang/gezicht of gewoon in zijn handen. Het ligt niet straks dus daarom vond ik het niet erg. En een spuugdoekje is maar klein wanneer hij dus zijn hoofd draait het er af zit, waardoor stikken bijna onmogelijk is. (zo denk ik tenminste.)
Onze jongste kan ook heerlijk tot rust komen met een doekje over haar gezicht. Sinds ze 2,5 maand is legt ze haar knuffeldoekje zelf op haar gezicht....
mn oudste heeft heel lang met iets op zn gezicht geslapen... is een buikslaper, maar als hij op zn rug sliep ( bijv in de wagen) dan gebruikte ik een knuffeldoekje of hydr of spuugdoekje... jngste slaapt ook op buik..en die vind aanraking van stof ook prettig...in zn handje geef ik dan een knuffeldoekje..hij ligt zegmaar met zn vuistje naast zn gezicht en dan tegen het doekje aan..
Mijn jongste dochter vond dit ook fijn! Nooit een probleem van gemaakt. Slapende baby's niet wakker maken...
Mijn zoontje doet dat nog steeds en dat al vanaf hij een maand was. Ik heb een koeka doekje gehaald dat vind hij heel fijn. Geen zorgen maken hoor.
Ik zou het als zo nog zo jong zijn wel even weg halen als ze in slaap zijn gevallen. Als ik mijn zoontje in zijn bed leg, dan ligt hij al te zoeken naar zijn 2 knuffeldoekjes. Gooit hij die 2 doekjes ergens op zijn gezicht, armen plat op het bed, gezicht naar de zijkant gedraaid en meneer gaat slapen hahaha.
Mijn zoontje slaapt in de puckababy-slaapzak en dan ligt hij daarin met zijn armen omhoog, dus slaapzak over zijn gezicht.. ziet er aan't begin wel eng uit, maar hij kan er goed door ademen, en door een spuugdoek ook wel denk ik hoor... het ligt niet vast, gewoon los over hem heen, dan komt er nog lucht genoeg langs... lekker laten slapen...
Dennis slaapt ook al heel lang met iets over zijn gezicht, of in elk geval zijn ogen, daar gaat het hem om volgens mij. In het begin een spuugdoekje, vanaf een maand of 4, 5 zijn Woezeltje knuffeldoekje. Altijd weer lachen als ik z'n kamertje binnenkom als hij ligt te slapen... Het eerste wat ik zie is Woezeltje waar een pluk haar bovenuit komt, haha. Het is zelfs zo, dat als hij het doekje in zijn slaap heeft weggegooid en het ligt naast het bed, hij wakker wordt en een enorme brul geeft. Zodra we bij hem zijn en Woezeltje ligt weer in zijn armen (of over zijn ogen) slaapt ie weer.
Toen mijn mannetje een paar weken oud was zijn wij er per toeval achter gekomen dat hij met een doekje over zijn ogen heel snel in slaap viel. Op een gegeven moment pakte hij zijn knuffeldoekje zelf en sinds die tijd slaapt hij altijd met een doekje over zijn gezicht. In het begin heb ik er wel op gelet dat het doekje niet over zijn neus en mond lag maar toen hij het zelf kon pakken niet meer.
Mijn dochter slaapt ook altijd met een doekje over haar gezicht. Zodra ik haar in bed leg begint ze al naar haar doekje te grijpen, nog voor ik haar goed en wel in haar slaapzakje kan ritsen. Ze beweegt 'm zelf met haar handjes over haar gezicht. Ik verplaats 'm eigenlijk nooit als ze slaapt, tenzij hij echt over haar mond en neus ligt, maar dat gebeurt niet zo vaak.
Jeps de mijne doet dit ook. Al vanaf vier weken denk ik.De doekjes zijn ademend dus het kan geen kwaad. Haha heb ik getest door hem driedubbel tegen mn neus aan te drukken en kreeg gewoon lucht. Ik leg hem ook wel alleen over zijn oogjes...
Mijn zoontje heeft tot ruim 1 jaar met een hydrofiel luier of spuugdoekje over zijn gezicht geslapen. Ook al we gingen wandelen met de kinderwagen en hij was onrustig kreeg ik hem meteen rustig met een doekje op zijn hoofd/ ogen. Kreeg dan wel reacties van buitenaf van vind je dat niet eng etc naar nee. Hij ademd er prima doorheen . Nu nog slaapt hij met een hydrofiel luier maar dan om te knuffelen en tutteren