Heb vanmiddag een gesprek gehad met de juf van onze oudste. Ik had eerder al aangegeven dat ik het idee had dat ze op haar tenen liep. Zo wilde ze niet naar school, was het iedere ochtend huilen en wilde ze geen taken op school doen. Vorig jaar heeft ze geen goed jaar gehad, was een combinatie van een hele jonge juf die in het diepe gegooid werd zonder enige begeleiding van school en een hele drukken klas. Nu is Jasmijn een rustig meisje die je makkelijk vergeet zodra ze in de poppenspel verdwijnt. Dit is waarschijnlijk vorig jaar ook zo gebeurd. Nu heeft ze 2 juffen die veel ervaring hebben en ook direct aan de bel trekken. De afgelopen weken is Jasmijn veranderd, ze vindt school leuk, gaat zonder huilen in de klas zitten en zegt niet meer dat ze weekenden leuker vindt. Dit komt doordat de taken van groep 2 eraf zijn gehaald. Heerlijk om mijn kleine meisje weer terug te hebben. Tijdens het gesprek gaf de juf aan dat ze met collega's erover hadden gehad om haar terug te zetten naar groep 1. Natuurlijk ik was degene die het hardst riep dat ze extra moet kleuteren als dat nodig is en dat ik absoluut niet wil dat ze op haar tenen loopt en dat ik wil dat ze gelukkig is. Maar jee dan spreekt de juf deze woorden uit en dan is het toch even slikken. Ik wil niets liever dat mijn meisje meekan met de groep. En het aan Jasmijn vertellen, wat huilde ze toch, echt zo'n verdriet. Heb haar uitgelegd dat ze die puzzels niet meer hoeft te doen voorlopig en dat ze nu gewoon in de poppenhoek mag spelen. Dit begreep ze wel, maar dikke tranen die over haar wangen rolde, ik kon wel mee janken. Tja ik weet dat dit niet het einde van de wereld is, dat er vele ergere dingen zijn en dat dit het allerbeste is voor haar, maar toch ben nu best een beetje verdrietig . Zo moest gewoon ff mijn ei kwijt, kan mijn beste vriendin nu helaas niet bellen ( zijn snapt mij als de beste) dus maar ff hier op het forum .
Wat ben jij een lieve mama. Sterkte vrouw.. het is soms moeilijk om het beste voor je kinderen te doen maar volgens mij doe jij dat absoluut! knuf
Dat is niet leuk, maar waarschijnlijk wel het beste voor je meisje. Al voelt het nu even anders voor jullie allebei. Hopelijk is ze over een weekje weer gewend en heeft ze weer veel plezier op school.
Ik weet zeker dat dit het beste is voor haar! Maar ja het bevestigd krijgen is dan toch ff niet leuk. Heb haar al helemaal uitgelegd dat ze nu veel meer mag spelen en dat is ook iets wat ze zo graag doet! Dus ja een betere keus in deze was er niet
Voor haar was het waarschijnlijk de teleurstelling van niet meer grootste kleuter zijn, maar weer een groep 1-er. Mijn dochter vindt het namelijk heel wat dat ze een groep 2 kleuter is Fijn dat de juf het ook zo goed op heeft gemerkt, nu kan ze de rest van het jaar lekker door gaan zonder dat ze dingen moet. Ze is natuurlijk ook nog erg jong, net 5 geworden. Kans is hier aanwezig dat ze 2 jaar groep 2 gaat doen...
Ja ben ook heel blij dat je juffen zo actief en alert zijn! En ja ze kan nu weer opgelucht ademhalen en lekker haarzelf zijn. Niets is belangrijker! Ze had het er net nog wel over dat ze het niet zo leuk vindt, maar is eerder bang te zijn om haar vriendinnetjes kwijt te raken. Maar ze blijft gewoon in dezelfde klas, dus er veranderd wat dat betreft niet zoveel. E wat je zegt, ze is net 5 jaar, dus ze is nog zo klein eigenlijk. Bedankt voor je berichtje
Als ik het goed begrijp, zit ze in een combinatie groep 1/2? Dus van groep 2 naar 1 gezet? Maar wel in dezelfde klas met dezelfde kindjes? Dan had je het haar ook niet hoeven vertellen, jonge kinderen weten dat heus niet. Gedurende het schooljaar komen er kindjes bij (groep 1) en dan valt het aan het eind van het schooljaar niet op dat ze blijft en de "grote" kinderen verder gaan... Leg er niet te veel nadruk op. Mooie naam trouwens
Nou dat weet ik niet hoor: dochter weet heel goed dat zij in groep 2 zit en pietje in groep 1 en Loesje in groep 2. En afgelopen jaar wist ze ook precies wie er in groep 2 zaten en naar groep 3 gingen. Ze zijn er in de klas ook (allemaal, nouja de jongste kinderen misschien niet maar de rest zeker wel) mee bezig.
o wat goed van je zeg!! Snap heel goed dat je hier verdrietig over bent, maar je bent echt een super moeder. Ik verwacht dat je dochtertje snel merkt dat zij van de groep 1 kindjes het meeste kan en weet en dat kan wel eens heel goed voor haar zelfvertrouwen zijn
En of kinderen weten in welke groep ze zitten ook al zitten ze in hetzelfde lokaal! Goed dat je het benoemd hebt richting je dochter. Ze zal waarschijnlijk weer opbloeien. Ze is van september zie ik? Nog jong en de leerkrachten hebben goed door wat ze nodig heeft.
Nou hier weet dochterlief feilloos dat ze vorig jaar in groep 1 zat, dit jaar in groep 2 en dus volgend jaar groep 3.... Als je dat zou verzwijgen komt het einde van het jaar echt wel uit. Snap wel dat ze het heel erg vind.. Groep2-ers vinden zichzelf erg geoot en groep1-tjes heel klein.... Maar heel,stiekem denk ik dat het ingrijpender is om ater te blijven zitten.... (En dan dus in een hele nieuwe klas te komen) dan wat er nu gebeurd. Maar eerlijk is eerlijk.. Ik vind het sneu voor je meisje! (En ik hoop en denk... Dat ze het uiteindelijk hartstikke fijn gaat vinden!)
Mijn kind zit ook in een combinatieklas, maar die weet echt prima dat ze nu in groep 2 zit. En ja, ik ken er wel meer die een jaartje extra kleuteren. Natuurlijk is het heel dubbel voor je als moeder als je dat moet vertellen, maar zo te horen heb je de juiste keuze gemaakt!
Een mama uit duizenden. Net als elke mama zou je willen dat je kind mee zou kunnen met de meute. Maar niet elk kind kan mee komen met die meute.Hoop voor jou dochter dat het gaat helpen. Weet wel hoe het een beetje voelt uit eindelijk. Hier zoon uit eindelijk naar het speciaal onderwijs( wist het al instinctief dat het daar op uit zou draaien en hoe fijn ik het voor hem ook vond dat hij daar heen ging, het blijft toch altijd moeilijk om te weten dat je kind niet mee kan komen). Hoop dat het bij jou zo ver niet gaat komen en dat ze hier na gewoon rustig verder gaat in het basis onderwijs en dat ze dus nu mee gaat groeien in deze lijn.
Lieve lieve Kirst, Sorry dat ik was werken.... Je lieve meisje blijft gelukkig wel gewoon in de groep waar ze nu al zat dat is gelukkig wel fijn! Het is voor Jasmijn wel fijner dat de druk eraf is...maar ik snap je gevoel helemaal! Morgen gaan we samen even bijbuurten als de kindjes naar school zijn! Een hele dikke knuffel van je vriendinnetje! Xxx
@dds: jasmijn weet heel goed dat ze in groep 2 zat. Vind het ook belangrijk om eerlijk te zijn naar haar toe. Op school zal ze in een ander groepje komen te zitten, dus dat zal veranderen, vind dan wel dat ze ook moet weten waarom ze daar zit. En idd Jasmijn is een hele mooie naam @Tulip: bedankt voor je lieve berichtje @saskia78: ik heb ook idd liever dat ze nu een extra jaar over doet dan dat ze in groep 4 alsnog moet blijven zitten. Dan zal het idd heftiger zijn. @knap130774: poeh dat lijkt me ook moeilijk, ook al weet je het intuïtief wel, toch is het lastig om het anderen ook hardop te horen zeggen en dat je gevoel bevestigd wordt. Hoe doet ie op school nu? Hopelijk dat hij zijn draai kan vinden en dat hij met veel plezier naar school gaat, want dat is toch wel heel belangrijk. Ik zie in ieder geval wel hoe het met Jasmijn in de toekomst gaat, hopelijk dat dit extra jaartje haar voldoende geeft om mee te komen. @mowtom: ja fraai is dat dat je moet werken maar ik heb al zoveel steun van je gehad en net weer, dus dat zit helemaal goed! Morgen als echte huisvrouwen bij elkaar op de koffie Verder iedereen bedankt voor de moeite om mijn berichtje te lezen en reactie te geven, superlief allemaal dat is zo fijn van dit forum!!!!
Wat fijn dat je toen toch die beslissing hebt kunnen nemen en dat het dusook een goede beslissing is geweest. Maar ik moet nog even niet denken hoor dat mijn kleine meisje naar het middelbaar onderwijs gaat, haha. Jij ok veel succes