1e keer ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door RuBaKiWe, 2 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RuBaKiWe

RuBaKiWe Lid

29 jul 2006
    68
    0
    0
    Ben gisteren bij HA geweest. Heeft me gelijk door verwezen naar ziekenhuis. We zijn nu 1 jaar serieus aan het klussen, maar doen het al 7 jaar onveilig. 1 keer in al die tijd een miskraam gehad na 6 weken.
    Wie weet wat er mij te wachten staat? Een gesprek? Testen? Mijn man moet volgende week dinsdag zijn 'kwakje' gaan brengen. het ziekenhuis zou ons bellen voor een afspraak. HA vertelde dat er geen lange wachtlijsten zijn. Een paar weken zei hij. Ben benieuwd en heb geen idee verder wat er gaat komen. We wachten geduldig af tot het ziekenhuis belt.
    Ben benieuwd naar ervaringen van jullie!

groet RuBaKiWe

2. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi rubakiwe,
    pfffff wat zijn jullie dan al lang "bezig" zeg!
    waarschijnlijk krijg je in eerste instantie een gesprek over onder andere je cyclus en medische verleden.
    dan zal de gynaecoloog waarschijnlijk een bloedonderzoek laten doen, en zal hij via een inwendige echo je baarmoeder, eierstokken en eileiders bekijken.

wanneer krijgen jullie de uitslag van het zaadonderzoek?

heel veel sterkte in het ziekenhuis, hopelijk kunnen ze jullie snel helpen!
    liefs elfje

3. RuBaKiWe

RuBaKiWe Lid

29 jul 2006
    68
    0
    0
    Volgende week dinsdag moet manlief wat zaad brengen. En dan moeten we donderdag bellen naar HA voor uitslag.
    We zullen zien.

groet RuBaKiWe

4. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    spannend meid!!
    hopelijk veel goede zwemmertjes!
    liefs elfje

5. Welkom hier, helaas dat je onder dit kopje op het forum moet gaan schrijven.

De eerste onderzoeken waren bij mij een gesprek, met vragenlijsten, medische verleden, vragen over je sex leven, cyclus, kinderwens.
    En een inwendige echo en bloed onderzoek.
    Mijn man heeft daarvoor bloedonderzoeke, echo en 2 keer een semenanalyse moeten doen.

Succes, en hopen is de eerste test goed!

Liefs Meisje

6. Niet meer actief

hoi hoi
    bij ons ging het ongeveer het zelfde
    gesprek over verleden
    sex leven
    ik kreeg bloedonderzoek en echo
    en mijn vriend zaadonderzoek

ik wil je veel succes wensen

7. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Sluit me aan bij wat ze heir boven zeggen.

Veel suc6

8. geitje

geitje Actief lid

7 jun 2006
    128
    0
    0
    succes, het stelt allemaal niks voor.

9. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Veel sterkte! Ik ben ook net in deze molen beland en hoop weer snel weg te zijn hier ;)

En ik had dezelfde onderzoeken die hierboven genoemd zijn.

10. RuBaKiWe

RuBaKiWe Lid

29 jul 2006
    68
    0
    0
    Ik schrok me een hoedje vanochtend. Afgelopen dinsdag voor het eerst bij de HA geweest. Kregen we vandaag de brief van het ziekenhuis. Heb op maandag 14 augustus onze 1e afspraak. Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
    Ben benieuwd. We laten het rustig over ons heen komen.

groet RuBaKiWe

11. Niet meer actief

nou meid heel veel succes in het ziekenhuis en hopelijk kunnen we jullie snel feliciteren

12. Max

Max Lid

21 jul 2006
    29
    0
    0
    Golvend heuvelland
    Nou, ben ben blij dat jullie zo snel geholpen worden. Ik ben 2 weken geleden bij de huisarts geweest, heeft me door gestuurd naar het ziekenhuis, en ik kan pas 8 septrember terrecht. Misschien als ik naar ziekenhuis Sittard was gegaan, dat het minder lang had geduuurd, maar mijn man werkt in het AZM, en hij wil tussen de bedrijven door met me naar de gynaecoloog kunnen gaan. (Ziekenhuis Sittard is voor ons dichter bij)
    Veel suc6 allemaal.
    Groetjes Max

13. RuBaKiWe

RuBaKiWe Lid

29 jul 2006
    68
    0
    0
    Na even niet op het forum geweest te zijn ben ik er weer.Ben afgelopen maandag voor het eerst in het ziekenhuis geweest. Het was een soort intakegesprek inderdaad.
    Gisteren heeft mijn man z'n zaad moeten brengen en we hebben ook allebei wat bloedonderzoeken moeten ondergaan. In afwachting van het zaadonderzoek kijken we welke stappen we verder gaan ondernemen.

Ik hoopte op een vrouwelijke gyn, maar had een man. Hij was gelukkig heel erg vriendelijk en begripvol. We moeten over 3 weken (4 sept) terug komen.
    Per 26 juli zijn we ook voor het eerst begonnen met de Persona. De Persona gaf op 2 dagen een ei-symbool aan. Daarnaast nog een andere ovulatietest gedaan. (ook positief) We blijven hopen en dromen...... :)
    Wie weet....

14. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee RuBaKiWe,
    fijn dat de afspraak mee viel!
    ik duim voor goede uitslagen op 4 sept!
    liefs elfje

15. RuBaKiWe

RuBaKiWe Lid

29 jul 2006
    68
    0
    0
    Dankje Elfje, mijn Nod is 26 aug. Dus hopen maar op positieve testen....

16. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    haa, dan lopen we bijna gelijk!
    mijn NOD is de 28e!!
    dus idd: op naar de positieve testen!!!
    liefs elfje

17. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

18. RuBaKiWe

RuBaKiWe Lid

29 jul 2006
    68
    0
    0
    nou Chrizzzy, dat wordt inderdaad spannend! Ben benieuwd wat de volgende stappen worden.
    Wij moeten vrijdag bellen naar de HA voor de uitslag van het zaadonderzoek. Ben benieuwd.

groet ruth

19. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Nou Ruth,

Ik zal vrijdag voor jullie duimen dat dat gedeelte in elk geval in orde is.. wij krijgen de uitslag van het semenonderzoek pas 4 september... had op zich wel eerder gekunt, maar omdat het onderzoek vooral een formaliteit is ( ze willen mij geen clomid geven om mijn cyclus te reguleren als er a. geen kinderwens zou zijn -die is er dus wel- of b. mijn man niet/sterk verminderd vruchtbaar zou zijn), hadden wij in eerste instantie echt ook zo iets van, prima om pas de 4e te horen... al moet ik zeggen dat ik het nu toch wel spannend vind en nog lang wachten...

Chrizzzy

20. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    @ Ruth

enne wat was de uitslag vrijdag? (mag ook met pb-tje antwoorden hoor?)..

Groet Chrizzzy

Deel Deze Pagina