Hoe gaan jullie om met opmerkingen van 'buitenstaanders'?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marjo83, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou, klinkt heeeeeeeeel herkenbaar. De ene voor de andere keer kan ik er ook beter op reageren, maar soms sta ik echt op het punt om te gaan janken. En soms kunnen die opmerkingen echt superlomp zijn en onbeschoft zelfs. Vind die opmerking van Bart Smit ook erg gevat, moet ik onthouden. Echt mensen die ons na staan zijn op de hoogte....in al die tijd weet mijn moeder zelfs pas kort hoe het zit. Mijn wens was om haar te verrassen met het feit dat ze oma zal worden, maar nu is die verrassing natuurlijk een stuk minder spontaan geworden. Al ben ik wel blij dat ik het uiteindelijk toch verteld had en heb ik een enorme steun van haar. Maar zelfs sommige mensen die het weten en nog domme opmerkingen kunnen maken.....Misschien ben je er wel teveel mee bezig...en dan volgen gelijk die geijkte verhalen van mensen bij wie het ook niet wilde lukken en toen ze er niet meer aan dachten waren ze patsboem zwanger..........tja, alsof het zo makkelijk is om er niet mee bezig te zijn, aangezien het je diepste wens is en met de nodige regelmaat ervoor naar het ziekenhuis moet. Ik heb toen ook wel eens het antwoord gegeven dat dit erg kortzichtig is om te zeggen en zelfs zeer kwetsend, omdat ik dus met andere woorden niet zwanger wordt omdat ik er teveel mee bezig ben....het is dus MIJN eigen schuld..........okee, dat was toen even slikken aan de andere kant, maar de boodschap was duidelijk. Hoe dan ook, ook al weet je dat heel veel mensen er last van hebben, het blijft erg pijnlijk soms....Wens iedereen succes en vooral sterkte hiermee. Goede en leuke tips of tegenreacties zijn altijd welkom!

2. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik liep vorige week in een supermarkt toen er een kerel aan mij vroeg of ik zwanger was. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik weet wel dat ik niet de slankste ben, maar je kan toch duidelijk zien dat ik niet zwanger ben. Bovendien is het extra vervelend als het allemaal niet gaat zoals je het had gewilt.

Je hebt echt lompe mensen op deze wereld.

3. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Aldonza, hoe herkenbaar wat jij schrijft! Ik hoor het zoveel, en dan juist van mensen waar ik het niet van wil horen (mn moeder, zusje) dat ik het misschien meer moet loslaten en dat het dan wel komt. Ze trekken dan gelijk een blik met voorbeelden los, zo irritant!! En ze bedoelen het goed hoor, maar we hebben er gewoon niets aan!

En LauraFay, echt lomp zeg!! Was het ook een bekende of echt een wildvreemde?

Liefs,
    Marjo

4. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    dat was een wildvreemde. Echt zo raar. Maar goed, kerel zal wel niet beter weten ofzo. :rolleyes:

5. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Niet dat het dat minder erg maakt hoor, of het een bekende is of een vreemde. Maar je hebt er indd rare mensen bij zeg! Jammer dan altijd, dat je op het moment zelf geen gevat antwoord hebt he...

6. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Oja ik had ook een keer op een feestje dat iemand beweerde: De mooiste momenten in je leven zijn het ouderschap en opa/oma worden.
    Dat viel bij mij dus ook niet helemaal lekker........want dat betekent dat als je geen kinderen hebt je ongelukkiger bent ofzo!

Maarja dat was ook zo'n type waar het waarschijnlijk vanzelf en zonder problemen ging. :rolleyes:

7. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Mijn zwangere vriendin probeerde mij laatst op te beuren met de woorden; "zwanger zijn is echt niet alles" en later zei ze; "geniet er nu nog maar lekker van", toen had ik de neiging om de telefoon erop te gooien.
    Ach ja, mijn vriendin is niet altijd even tactisch (schrijf ik dat zo goed?)

Groetjes Senna

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Auwww, dat is pijnlijk ja...............sommige mensen weten echt niet beter...

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    ...........maar de meesten denken gewoon NIET na bij wat ze zeggen!

10. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Wat een rotopmerking zeg Senna!
    Ik heb altijd het idee dat ik een uitzondering ben dat ik niet gauw zwanger wordt. Het lijkt echt alsof de baby's er zo 'uitgepoept' worden in mijn omgeving. Herkennen jullie dat gevoel ook? Tuurlijk weet ik dat het niet zo is, maar er lijkt zo'n taboe op te rusten, dat maakt het zo beladen soms..

11. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nog erger [-X mijn schoonzus tijdens haar zwangerschap: "het allerergste van deze hele zwangerschap is nog dat ik mijn leuke Armani kleren niet aan kan, ik zou bllij zijn als ik hier vanaf ben zeg!" ](*,)

12. boerinnetje1977

30 jul 2006
    61
    0
    0
    op dit moment werkeloos
    rossum
    Ik zeg gewoon de waarheid ben je overal van af.
    Waarom zul je er geheimzinnig over doen?
    Het overkomt meer mensen.
    Tuurlijk is het moeilijk maar ik denk wel hoe opener dat je er in bent hoe minder gezeur krijg je.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Groetjes van boerinnetje.

13. boerinnetje1977

30 jul 2006
    61
    0
    0
    op dit moment werkeloos
    rossum
    Dat klopt.
    In de omgeving gaat alles vanzelf!
    Iedereen wordt maar zwanger en veel al binnen 3 maanden.
    Nou dan heb ik het ook moeilijk hoor.
    Toch sta ik als eerste op de stoep met een klein kadeautje.
    Met veel pijn in het hart trouwens.
    Ik denk maar zo het is fijn voor die mensen dat het met mij niet zo gaat tja dat is shit voor mij maar ik vind het wel fijn als het bij hun lukt.

14. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik wil toch even op je reageren boerinnetje.
    Mijn collega's hoeven van mij niet zulke intieme dingen over mij te weten, het zijn 'maar' collega's voor mij. Niets meer, niets minder. De directie is op de hoogte van de reden mijn sporadische afwezigheid en dat is voor mij genoeg.
    Kijk, als je het geheim houdt voor mensen die dicht bij je staan vind ik het een ander verhaal. Wij hebben er daarom ook voor gekozen het die mensen juist wel te vertellen. Maar dan nog, is het iets heel persoonlijks. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt, er zijn geen richtlijnen ofzo hierin. Maar fijn dat jij er zo open in kunt zijn.

15. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

daar ben ik het echt helemaal mee eens :)

Chrizzzy

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Hoi,

Ik ben het ook met Marjo eens.
    De directie en mijn directe collega's weten ervan en zijn absoluut een steun. Zij zullen het nooit tegen andere collega's vertellen. Wat bij ons op de afdeling wordt besproken, blijft op de afdeling. Het is niet zo dat je voor behandelingen moet schamen, maar het is gewoon prive.

Groetjes,
    Elvira

17. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hey meiden,

ik had vorige week een moeder op mijn werk die aan me vroeg:

he mandy, zie ik wat aan je? mag ik je feliciteren?

ik heb echt heel snauwerig gezegd: JA DAT ZIJN 4 KILO HORMONEN!!

was echt onwijs boos!

liefs mandy

18. boerinnetje1977

30 jul 2006
    61
    0
    0
    op dit moment werkeloos
    rossum
    Als je om advies vraagd kun je ook een advies als deze krijgen als je daar niet tegen kunt dan moet je er niet om vragen denk ik dan maar zelf.
    Ik ben heel open oogevoed en ben daar nog dagelijks zeer dankbaar voor.
    Mijn collega,s vinden dit ook prettig want je hoeft je er niet voor te schamen.
    Iemand die dit niet vind die moet er dan maar zo over denken.
    Ik in ieder geval niet.

19. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Sorry hoor, maar wat is dit voor een botte opmerking zeg? Volgens mij ben jij degene die er niet tegen kan dat anderen er misschien anders over denken. Ik zeg nergens dat het goed of fout is hoe jij ermee omgaat. Ik zeg zelfs duidelijk dat het fijn voor jou is dat jij er zo open in kunt zijn.

Accepteer dan ook dat er mensen zijn die hier een andere mening over hebben dan dat jij hebt, en ga niet gelijk in de aanval.

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Sjonge jonge ik heb stomverbaasd en ook wel geschokt dit onderwerp zitten lezen. Dat mensen zo lomp kunnen zijn!!! Niet te geloven!!! Lijtk wel of ze denken dat je kinderen kunt bestellen ofzo. Dit is dus precies de reden dat ik er nooit naar vraag, je kunt mensen zo kwetsen ermee.

Sjonge ik leef met jullie mee!!!

Deel Deze Pagina