Het is ook allemaal soms heel beladen, of dat mensen in je omgeving er nu weet van hebben of niet. Soms kun je daardoor anders reageren, maar hoop dat jullie het nu wel hebben uitgesproken. Laat ieder in zijn waarde, je weet nooit precies wat er achter steekt en het is vaak makkelijker om iets in real live person over te brengen (al zijn dan sommige dingen nog moeilijk om te verduidelijken hoe je je voelt). Bij mij op het werk zijn er een aantal collega's die op de hoogte zijn, dat vind ik zelf voldoende. Mensen in mijn directe omgeving, familie en vrienden zijn ook wel op de hoogte. Maar juist mijn moeder weet het nog maar sinds kort dat we uberhaupt bezig zijn met kinderen krijgen. Mijn gedachte en droom was om haar ooit te verrassen met het feit dat ze oma zou worden. Als we zouden zeggen dat we medisch ingrijpen nodig hadden was die verrassing eraf. Uiteindelijk heb ik het haar wel verteld en heb enorme steun van haar. Maar kan me ook goed voorstellen als je het niet zomaar verteld, zelfs aan je naasten niet.
Alles heeft zijn keerzijde. De mensen die je het niet verteld kunnen soms vervelende dingen zeggen maar.... Soms valt het juist tegen van de mensen die je het wel hebt verteld. Je verwacht van hun meer begrip. Dat begrip krijg je niet altijd. Wij zijn er open over.....maar het heeft een keerzijde. Elmo
weet je wat ik een K*T opmerking vindt? "zit het niet tussen je oren?" jeetje hier ken ik zo onwijs boos over worden.. wouk nog ffies kwijt liefs mandy
Dat lijkt mij dan dubbel pijnlijk. Ik bedoel bij mensen die het niet weten kun je het nog op onwetendheid schuiven maar als mensen weten hoe moeilijk het gaat... Is het dan echt zo moeilijk om je in de situatie van anderen te verplaatsen? vreemd hoor... als je toch een beetje nadenkt kun je je toch wel een beetje voorstellen wat het moet zijn? Ik zal zeker niet zeggen dat ik weet hoe het voelt want dat weet ik niet, maar als ik erover nadenk kan ik me wel voorstellen hoe moeilijk het is. Doen anderen dat dan niet ofzo? hoe ga je daar trouwens mee om als mensen er wel bekend mee zijn en toch vervelende dingen zeggen?
Meestal ben ik met stomheid geslagen....en kan vaak niet zo veel meer uitbrengen (terwijl ik daar normaal geen last van heb). Er is volgens mij niet mee om te gaan... De koele houding na een mislukte poging, doet ook zo'n pijn. Mijn miskraam de laatste keer, men ziet het gewoon als een mislukte poging: HALLO, IK WAS WEL DEGELIJK ZWANGER!!!! Dat is eigenlijk het enige wat je denkt..... Maar ook: je dacht toch niet echt dat het de eerste poging al meteen zou lukken...HALLO, WAAROM ZOU IK ER ANDERS AAN BEGINNEN Tja, wat moet je er van zeggen.....thuis, dikke tranen. Elmo
Boerinnetje: Zullen we er maar zand over doen? We hebben allemaal weleens last van onze hormonen en gevoelens. Het is ook niet niets alle onzekerheid en onderzoeken die we door moeten maken. Ik wens je heel veel succes toe met de kijkoperatie, en heel veel sterkte! Elmo: En dat herken ik ook, helaas. Wij zijn heel open tegen familie en goede vrienden. Het is niet zozeer dat ze per se wat moeten zeggen dat zinvol is ofzo. Maar mijn schoonmoeder bvb verzwijgd het juist als ik haar spreek en dat is ook weleens pijnlijk. Alles heeft een keerzijde wat jij zegt. Zo moeilijk he soms hoe moet je er mee omgaan? Ik weet het nog steeds niet. O ik lees net je 2e berichtje, maar die onwetenheid van sommige mensen is hier weer een typisch voorbeeld van. Waarom zou je niet hopen en stiekum verwachten dat het binnen 1 poring raak zou zijn! Je kunt moeilijk bij poging 3 beginnen Mandy: Wat naar zeg zo'n opmerking te moeten horen of je zwanger bent. Vind het ook onwijs brutaal om dat zomaar aan te nemen zeg. En dat het tussen de oren zit, tja dan moeten we ze maar eens goed laten doorspuiten Nee geintje, is ook weer een typisch voorbeeld indd. Stranger: Bedankt voor je interesse en begrip hier. Liefs, Marjo
Mijn schoonfamilie doen ook een beetje of het niet bestaat. Met hun praten we er bijna nooit over. Laatst belde ze (precies vlak na de perikelen van overtijd zijn) en vroeg eens hoe het nou met ons was.... Huilen huilen huilen natuurlijk....denk dat ik het meteen weer verpest heb Die durft nooit weer wat te vragen.....hihihihi Elmo
Ja naar is dat he Elmo. Je kunt niet altijd mooi weer spelen dus als ze echt geinteresseerd in jullie is, dan heeft ze begrip voor de situatie en blijft ze jullie steunen. Ook al huil je een half uur, haha. Ik snap het wel hoor, je bent bang mensen af te schrikken. Mijn schoonmoeder heeft eerlijk waar nog geen 1 keer gebeld om te vragen hoe het gaat, laat staan dat ze spontaan eens langs komt. Maar ja, misschien is dat wel haar karakter en weet ze zich geen houding te geven? Geen idee, probeer het naast me neer te leggen.
Ja meis, je kan er verder toch helemaal niks mee. Het vervelende is dat zij dat ook niet kunnen. Ze weten zich idd geen houding te geven, ook niet geheel onbegrijpelijk maar je zou het graag anders zien. Gelukkig heb ik belangrijkere dingen aan mijn hoofd denk ik dan altijd maar. EN, wij hebben elkaar! Kusss
Weet je, de weken tot aan de gaat het altijd wel goed, daarna heb ik altijd een paar dagen een dipje en dan begint de hele kermis weer van voren af aan he.. Kan me ook wel voorstellen dat het voor anderen niet te volgen is soms. Mijn houding is zo cyclusgebonden zeg maar Ben ook blij dat er zo'n forum als dit is, hier snapt iedereen mekaar tenminste 'echt' !!
Dat herken ik ook hoor! En het is voor een ander ook gewoon heel moeilijk denk ik. Ooit komt het goed met ons!
En dan vinden ze het gek dat wij ook in 1x zwanger willen worden (welliswaar een IVF/ICSI, IUI behandeling maartoch). Misschien wordt ik daarom wel zo vreselijk kwaad om dat soort uitspraken. Ik weet hoe het ook kan en het lukt "iedereen" ook....*kwijnt weg in zelfmedelijden * Twee voeten aan de grond ELMO en gaan met die banaan. Deze ronde is voor jou! (zie je, praat mezelf moed in, kan elmo goed tegenwoordig ) Kussies
Als meeste mensen vragen hoe het met je gaat willen ze eigenlijk horen ja goed hoor. Ze vragen het als standaardzinnetje maar lang niet altijd om de waarheid te horen. Tja, dan moet je het niet vragen, want soms zullen mensen dus de waarheid zeggen....
Meestal zeg ik ook de standaard antwoordzin: goed of zijn gangetje..... Maarja de laatste keer barstte ik in huilen uit......en ja, daar had ze niet op gerekend
Ik zeg tegenwoordig ook vaak zoiets van "kinderen kun je nou eenmaal niet op bestelling krijgen"! Zijn ze vaak ook uitgelu**
Ja idd....heb me rot gezocht in de Wehkamp-gids maar kon het niet vinden. Heeft iemand anders misschien een andere suggestie Otto is ook uitgesloten trouwens
Ze zeggen toch kinderen komen uit de boerenkoolplanten al heb ik ze daar nog nooit gevonden helaas. Ook de ooievaar heb ik nog nooit zien vliegen met een doek in zijn of haar snavel haha. Nee heb verder ook geen suggestie,s. Misschien iemand anders?