Jep, de 1 haar moeder, de ander zijn vader Qua koekjes en gebakjes dan. Ik vind zoet beleg smerig en mijn man juist niet.
Kijk maar hoe het loopt als de kleine er is. Meestal heeeeeeel anders dan je vooraf had gedacht Maar ik ben het wel met je eens hoor. Zolang de basis gezond is maak ik me ook niet te druk. Tot een jaar heb ik suikers en snoepgoed kunnen weten. Maar met een zoetekauw als man, en een oma die heel graag snoepjes geeft heb ik snel leren loslaten. Ik ga ook geen strijd voeren over broodbeleg. Ze eten volkorenbrood (gezond) en mogen erop smeren wat ze willen. Beide jongens zijn gezond en goed op gewicht.
Mooi toch. We hebben de neiging te verwennen met snoep of koek. Maar toen ik in de vakantie een grote bak "prikfruit" op tafel zette was het meteen feest.
Onze dochter wordt eind van de maand 2. Ze drinkt melk of water en mag tussen de middag een kwart bekertje optimel. Op brood eet ze enkel chocopasta, van alles al geprobeerd, maar ze eet het echt niet. Heb er inmiddels een beetje vrede mee. Ze eet elke dag fruit en bijna elke dag groente. 1x Per week frietjes, chipjes alleen op een verjaardag/feestje en dan met mate. Snoep krijgt ze nooit. Ze is gelukkig gek op fruit, groente niet zo helaas.
Dochtertje drinkt eigenlijk alleen melk of water. Heel soms wil ze ranja (diksap appel). Bij mijn (schoon)ouders krijgt ze gewoone ranja of water. Ze houdt helemaal niet zo van koekjes. Snoep wel, maar krijgt ze bijna nooit. Ze vraagt er ook bijna nooit om. Bij (schoon)ouders krijgt ze dit wel eens. Ze houdt echt enorm van paprika, komkommer en wortel. Dit eet ze heel vaak als tussendoortje. Fruit wordt hier ook veel gegeten. Daarom doe ik niet moeilijk over een snoepje/koekje. Patat eten we 1x per week, maar wel altijd met een schaaltje met paprika/komkommer/wortel erbij. Zoontje is bijna 10 mnd. Krijgt flesvoeding, water, fruit, soepstengel of van die babycrackertjes. En avondeten uiteraard. Geen patat oid
Ik ben erg makkelijk vind ik. De hoofdmaaltijden en tussendoortjes zijn gezond maar wil mijn zoon daarna nog een snoepje vind ik dat prima. Ik zeg bijna nooit nee maar mijn zoon vraagt er ook alleen maar om als hij met vriendjes is. Mijn dochter is 2,5 en die krijgt nog geen snoep wel af en toe een koekje en eens in de week (bij oma) een schaaltje chips. Broodbeleg maak ik me nooit druk om, maar zowel zoon en dochter zijn geen fan van zoetigheid op brood. Maar waren ze dat wel hadden ze gerust elke dag pindakaas op brood gehad.