Hier in de buurt is gisteren een babytje van 4 maanden gestikt bij zijn gastouder.. Hij is gevonden in zijn bedje.. traumateam is nog geweest.. maar het mocht niet meer baten.. Hij is op zijn buikje gedraaid en kon waarschijnlijk niet meer terug.. Super erg! De ouders hoorden via via dat er iets ergs was gebeurd met een baby.. bleek later die van hun te zijn.. Wat de echte reden is moet nog worden onderzocht.. maar het lijkt er dus op dat hij is gestikt.. Het zou jou kindje maar zijn.. Vreselijk..
Ja echt super erg.. ik denk eerder dat het kindje nog niet sterk genoeg was in zijn nekje en daarom niet zijn hoofdje opzij kreeg.. had toch ook thuis kunnen gebeuren?.. lijkt me zo erg.. weet niet of ik dan nog gastouder zou kunnen zijn hoor..
Jemig wat erg zeg.. Het zal je overkomen als gastouder en uiteraard is het vreselijk voor de ouders. Verder geen woorden voor, vreselijk! Ben wel benieuwd naar de oorzaak
Mijn neefje kon rond die tijd zijn hoofdje nog niet opgetild krijgen/houden, (hypermobiel en een topzwaar hoofdje ), dus het kan wel degelijk daaraan liggen. Jakkes, dat is echt je ergste nachtmerrie Maar wat vreemd dat ouders via via al hoorden dat er iets met een baby was, terwijl zij dus zelf nog niet eens gebeld waren? Heel raar, ik zou van mijn gastouder verwachten dat ze belt zodra de hulpdiensten gebeld zijn...
Wat een hel! Ik wil dit soort berichten eigenlijk niet eens lezen brrrr. Toch is het helaas voor sommige ouders werkelijkheid. Echt vreselijk.
Ik krijg echt gelijk de rillingen bij het lezen van dit bericht. Ik werk zelf als gastouder en 2 jaar geleden heb ik een baby van toen ook 4 maanden buiten bewustzijn in haar bedje gevonden. Ik was er gelukkig tijdig bij, maar het had ook heel anders af kunnen lopen. Maar de schrik, angst en emoties die daarbij komen kijken zijn onvoorstelbaar. Het is heel erg voor zowel de ouders als de gastouder, lijkt me erg moeilijk om ermee te leven. Maar moet wel zeggen dat ik het erg vreemd vind dat de ouders niet door de gastouder op de hoogte zijn gesteld. Uiteraard ben je helemaal van slag op zo'n moment, maar dan nog. Nadat ik de ambulance had gebeld heb ik gelijk de ouders op de hoogte gesteld, hoe moeilijk ook.
als ik mijn dochter op haar buik leg (waar ik nog altijd bij blijf) word ze op een gegeven moment moe, gaat huilen (met dr gezichtje in de bank of boxkleed en dan kan ze dr gezicht niet meer goed draaien hoor. vreselijk inderdaad! ben ook erg benieuwd naar de oorzaak..