Dat zou natuurlijk kunnen, maar als mijn dochter iets nieuws kan (nu zitten) kijkt ze me vol trots aan en gaat ze heel hard lachen en doet ze het nog tien keer... Tot ze moe is en omvalt. Waarschijnlijk heeft zij geen last van 'sprongetjes', maar vindt ze het juist fijn als ze weer iets kan.
Ik geloof ook niet echt in sprongetjes. Ieder kind gaat ontwikkelingsfases door. En zeker als ze zo jong zijn dan hou je kindje lekker bij je. Nu hebben we niet echt last gehad van een boos manneke tijdens die fases. Dat scheelt. Alleen rond zes maand vond ik even pittig. Hij was zo bezig met kruipen en dat lukte niet. Een maand later had hij het door en was weer een vrolijk, blije baby.
Heel fijn als je baby vrolijk is als hij/zij nieuwe dingen leert, maar dit is dus niet bij iedere baby zo. En voor de moeders waarbij dit niet zo is komt het niet zo fijn over als het als "onzinnig" wordt betiteld. Alsof je je eigen kind niet goed kent. Mijn zoontje heeft er dus duidelijk wel last van en inderdaad is het dan het beste om hem zo veel mogelijk bij me te hebben.
Ik denk dat het wel meer is dan alleen een dagje huilen. Hier zit er 1 heel duidelijk in de 8,5 maanden sprong. Daarbij zie ik dat hij ineens van alles kan, vormen aan het ontdekken is, verlatingsangst heeft terwijl hij dit echt nooit heeft gehad, in de nacht wakker worden en hard huilen, slecht eten, erg hangerig is en echt aan mijn benen hangt of op mijn voeten ligt overal waar ik ben, drammen, zeuren terwijl hij dit ook nooit had. Of het een sprong is of niet maar hij is echt heeeel duidelijk met een fase/ontwikkeling bezig die hem even een totaal ander manneke maakt dan hij hiervoor altijd was. Ook kan hij ineens binnen 2,5 week zelf gaan zitten, kruipen en hij gaat nu staan en pasjes maken. Dit alles kon hij 2,5 week geleden niet.
Hier ook heel duidelijk de sprongetjes! Steeds 2 dagen ervoor. Bijv bij 5 weken sprong begon het met 4 weken en 5 dagen, idemvoor 8 wekensprong en de 12 weken. Ook zie ik steeds wat nieuws idd na zo'n sprong! Dus ja ik geloof er echt in! Mevrouwtje heeft nu dus haar stem ontdekt en brabbelt constant haha zooo schattig. Maar idd eraan toegeven, lekker je baby masseren, samen douchen, veeel bij je houden. En ach tis tijdelijk en die nieuwe ontwikkelingen zijn het helemaal waard.