Ik heb een vraagje over de voorlopige aanslag 2011, namelijk het volgende: Is de voorlopige teruggave van je huis zeg maar, inkomensafhankelijk? Wij krijgen ten opzichte van vorig jaar een bedrag van 120,- per maand minder. Ik vind dit een aardig bedrag wat we minder terugkrijgen. Nu heb ik net de papieren erbij gepakt en zag dat ik 2 voorlopige aanslagen heb gehad, de eerste was een schatting en daar waren de loongegevens lager dan bij de 2e, waarop staat dat de wijziging is doorgevoerd op ons verzoek. Wij hebben iemand die dit allemaal regelt voor ons en die ga ik morgen ook bellen om het na te vragen, maar ik vraag me dus af of dit bedrag zoveel lager is, omdat het loon in werkelijkheid hoger is dan ze geschat hebben. Kan iemand mij dit vertellen?
Was dat de enige wijziging die je zag? De voorlopige teruggaaf is wel inkomensafhankelijk. De aftrek is tegen het percentage van de belastingschijf waarin je valt met je salaris. Staat de VT op jullie beiden of één van jullie twee? En zat je al in die schrijf waarin je nu zit? Maar normaal als je meer gaat verdienen krijg je niet per definitie minder terug, tenzij er nog meer gewijzigd is. Tenminste dat denk ik, misschien denk ik even niet helder