Hoe gaan jullie om met vrienden/kennisen en uitnodigen voor een kinderverjaardag?

Discussie in 'De lounge' gestart door oogappel, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    #21 Shaida, 27 jan 2012
    Laatst bewerkt: 27 jan 2012
    Ons zoontje wordt volgende maand 1. Het was voor ons ook wikken &wegen. Wij gaan het als volgt doen:

we houden (op een andere dag dan verjaardag) een eenvoudig kinderfeestje met alleen vrienden van ons uit de regio, die ook kindjes zelfde leeftijd hebben. Daarvan schatten wij ook de kans groot dat ze daarvoor tijd vrij kunnen maken.

misschien niet on topic helemaal..
    Op de verjaardag zelf rekenen we sowieso op naaste fam. (opa's,oma's, ooms &tante van zoontje) betreft andere familieleden, kennissen, vrienden.. dat laten we aan hun over :) Het is voor ons een bijzonder gebeurtenis, maar degene die echt om ons(en ons zoontje) geven vinden het ook net zo bijzonder. Tot nu toe zijn er 2 "buitenstaanders" geweest die ons hebben gevraagd of wij zijn verjaardag gaan vieren en wanneer?
    Ons antwoord is nu: Je bent van harte welkom als jullie het ook leuk vinden. Het is voor niemand een "verplichting" En wij hoeven de selectie niet te maken wie wel/niet, gepasseerd voelen of juist verplicht voelen om te komen. Dit eigenlijk omdat wij met onze verjaardagen altijd problemen hier mee hebben gehad. Zo erg dat we de laatste jaren onze verjaardagen maar niet vierden.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

.. dus niet meer druk over maken en denken vanuit je kleine. punt. dan gaan denken wat voor kind vriendelijk lekkers zet ik op tafel.. tip plakjes komkommers, plakjes worst, spekjes, nibbit doen het hier altijd erg goed;)

3. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Thanks mimi83 je hebt gewoon helemaal gelijk ;) ik heb het niet van een vreemde hoor dat ik te veel bezig ben met "hoe andere zouden kunnen reageren"!

Wat je ook zegt wanneer "vrienden/kennissen" dat niet begrijpen dan weet je ook genoeg!

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Je kunt toch gewoon zeggen dat je het graag klein houdt omdat het anders te druk wordt voor je kindje?
    Ze kunnen dan op een andere dag langskomen als ze dat graag willen.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn jongste is geen fan van grote gezelschappen en al helemaal niet in ons eigen huis. Voor haar 2e verjaardag (nu 3 weken geleden) hebben we alleen de opa's en oma's, schoonzusje/zwager en hele goede vrienden met een zoontje van dezelfde leeftijd uitgenodigd.

6. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    @sarah wanneer ze ernaar vragen of bedoel je vooraf? Ik geef mimi wel gelijk dat wanneer je vooraf dit gaat mailen of doorbellen dat je dan alleen maar meer vragen gaat krijgen!

Weet je wat het ook is, er zijn twee stellen waarbij we ook altijd bij hun kindjes worden gevraagd....daarom voel je je "verplicht" maar goed voor het zelfde geld denken zij ook zo.

Kortom ik moet niet voor andere denken hahaha en eigen gevoel volgen! ;)

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ken het dilemma! De vkinderverjaardagen werden ook steeds groter! En achteraf denk ik dan...pfff...waarom zoveel mensen!

Dus vanaf nu besloten, ik nodig alleen nog maar mensen/kinderen uit waar mijn kids wat mee hebben!
    Vrienden die mijn kids zelden zien, daar ga ik zelf lekker mee op pad, of komen op mijn verjaardag.
    (toen mijn zoontje 4 werd was er een kindje van kennissen van ons, en wat zegt mijn zoontjre: mama wie is dat??, toen bedacht ik me...waarom heb ik hun in hemelsnaam uitgenodigt op de verjaardag van mijn zoontje????)

Over 6 weken wordt mijn dochter 2, en ik het nu voor het eerst anders doen, dus ben benieuwd! Denk zelf dat mensen helemaal niet gepikeerd zullen zijn, misschien zelfs wel opgelucht dat ze niet weer naar een kinderverjaardag moeten! hahahaha

kus miek

8. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    Wij hebben ook heel bewust gekozen voor een klein feestje met alleen familie. We wilden ons volkomen op ons zoontje kunnen richten en niet voornamelijk druk zijn met de catering. Er zijn genoeg momenten om samen te komen met de vriendengroep en ik neem aan dat je vrienden het je niet kwalijk nemen dat een kinderfeestje nou niet perse de reden hoeft te zijn.
    Ik snap je dilemma goed hoor.
    Alvast Gefeliciteerd!

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

oogappel: blij dat ik je kon helpen. die wijsheid van jij weet niet wat iemand anders denkt heb ik niet van mezelf hoor maar van mijn vroegere psycholoog.. Ik kampte daar dus ook mee. hihi.

alvast gefeliciteerd en lekker doen wat jullie willen

10. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je mij bedoelt :D met Sarah haha

Wanneer ze er zelf om vragen. We gaan ze niet zelf bellen of mailen want dat wekt inderdaad vragen op en is indirect toch een soort van invitation. We gaan de slapende honden dus ook zeg maar niet wakker maken.
    Ik denk dat die 2 stellen dan misschien ook eerder geneigd zijn om er zelf naar te vragen...

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij houden het klein volgende week, alleen vrienden die haar ook echt kennen. Het is de verjaardag van je kind, als je kind straks groter is nodig je toch niet zijn/haar vrienden uit als je zelf jarig bent;)

Deel Deze Pagina