Mijn eerste dochtertje zou heel klein zijn, zaten ze echt elke controle over te zaneken. 'Goh het word geen grote baby hoor!', 'Het zal zeker geen 9 ponder worden sowieso..' Pff echt doodmoe werd ik ervan, alsof ik uberhaupt op een 9 ponder zat te wachten. Maargoed ze woog 3450 en 54cm lang. Het was helemaal geen mini baby, maar dat bleek wel al bij de groeicontrole een paar weken voor ze geboren werd. Nu liep ik steeds een beetje voor bij deze beeb. Kom ik gisteren ben ik inneens sinds 2 weken niet gegroeit, nou moet ik vandaag een groeicontrole laten doen om te kijken of de baby niet te klein is. Hetzelfde een beetje als bij mijn eerste dus. Het zal mij benieuwen.....
Ik heb eigenlijk nooit cijfers gekregen... Ze zeiden een middelmatige baby... en dat is wel uitgekomen...ze was 3360 gram..
Bij de eerste klopte het aardig. Hadden iets van tegen de 8 pond gezegd, en dat was 3970.. Bij de jongste zaten ze er ietsjes verder naast. Die zou echt een maatje kleiner zijn dan de oudste, meer richting de 7 pond. Maar hij is 1,5 week eerder geboren dan de oudste (41 vs 39,5) en was toch al 3940. Dus als hij was blijven zitten zolang als zijn broer was hij de 8 pond wel overgegaan.
Hier klopte het de laatste 2 keer niet. Bij mijn zoon dachten ze aan 7 pond, maar dat bleek een 10 ponder te zijn Bij mijn jongste dochter zou ze volgens de groeiecho rond de geboorte 2800gr wegen, maar ze bleek 3475gr te zijn bij de geboorte
Ik heb precies ingevuld er werd geschat 3750 met 40 weken. Uiteindelijk bevallen met 41+1 3810 gr dus die 60 gram er nog bij in een week vind ik goed kloppen. Vond het knap met de hand geschat met veel vw. Groetjes paula
Ze (3 vk's) dachten tussen de 7 en 7,5 pond. Mijn zoontje woog met zijn geboorte net geen 6 pond, dus ze hadden het alledrie best wel mis.
Hier gaf de vk gewoon een brede schatting... ''ik denk dat ze tussen de 2500 en 4000 gram zal zijn bij de geboorte'' Kan je er bijna niet naast zitten
de gyn die de schattingen deden via de apparatuur zeiden zo ongeveer 3000 gram, de verloskundige die met haar handen voelde zei; tja misschien 5 pond... resultaat; 2450gram. dus de verlos had gelijk.
hier zaten ze er heeeel dichtbij. Ze zei dat ze hoopte dat ons meisje tenminste 2500 gram zou wegen zodat we haar na de bevalling gewoon mee konden nemen uit het ziekenhuis. Ze was 2570 gram.
Hier werd een schatting gedaan dat mijn dochter bij de geboorte op 40 weken 3200 gram maximaal zou wegen... nou, ze woog bij de geboorte op 38 weken 3945 gram
Hier was de schatting van de gyn redelijk correct. 2.6 kg,dag erna bevallen en ze woog 2.470. Dus 130 gram ernaast.
Ze dachten gisteren dat mijn dochtertje aan de kleine kant was, had gelijk vandaag een echo gekregen. Nou ze lag prima op schema, ze zitten er dus weer naast deze keer net als bij mijn eerste.
Al mijn kids zijn 5-6 ponds kindjes en bij de 5e zwangerschap werd mijn zoon nog op een goede 8 pond geschat met 38 weken door 2 vk's. Hij is met 39w3d geboren, 3085 gr. zwaar... Mijn buik was trouwens niet heel groot, vruchtwater niet heel veel.. VK waren geen groentjes.. Niet makkelijk in sommige gevallen, dat schatten..
bij mijn tweeling zijden ze dan de grootste maar 2100gr zou wegen. bij de geboorte was het toch echt 2460gr en 2620gr. vind ik toch flink er naast
Ons manneke werd met de hand geschat door de verlos. Met 38 weken dacht ze 3350 gram (bij 40 weken). Een week later ging ze tochvoor iets groter, 3500 gram. Uiteindelijk is hij met 40+3 geboren en woog hij 3400 gram. Netjes dus vond ik zelf!
werd op 3200 tot 3300 gram geschat, woog uiteindelijk 2945 was maar 1 dag te vroeg, dus daar lag het niet aan
Tm 36 weken zeiden ze dat hij wel 3 weken voor liep, daarna zeiden ze dat het wel mee zou vallen maar gaven geen gewichten. Ik liep bij de gyn juist vanwege problemen bij de bevalling en daarom moest het gewicht in de gaten gehouden worden. Anyway, met 41 weken werd ik ingeleid en het gewicht zou echt geen probleem zijn. Werd al vrij snel een keizersnede en hij bleek 4670 gram te wegen, ruim een kilo zwaarder dan mijn dochter en dat terwijl ze niet wilde dat ik het de 4kg zou gaan.